Skip to main content

Ik word lastiggevallen door T-Mobile; ze willen een glasvezelaansluitpunt in mijn woning kiezen; echter ik wil geen T-Mobile; ik ben zeer tevreden met KPN.

Mijn wijk is Waldeck/Loosduinen (2551) in Den Haag.

Wat moet ik doen?

 

Nico.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ik word lastiggevallen door T-Mobile; ze willen een glasvezelaansluitpunt in mijn woning kiezen; echter ik wil geen T-Mobile; ik ben zeer tevreden met KPN.

Mijn wijk is Waldeck/Loosduinen (2551) in Den Haag.

Wat moet ik doen?

 

Nico.

In de eerste plaats: kpn kan hier niets aan doen, deze vraag moet je bij T-Mobile neerleggen.

In de tweede plaats: heb je nu al een glasvezelaansluiting? Zo nee, dan zou ik 'm gewoon door T-Mobile laten aanleggen, maar dan daar dus geen abo afsluiten. Mocht kpn ooit besluiten haar diensten via het glas van T-Mobile aan te bieden (er zijn recent voorbeelden van gebieden waar glasvezel wordt aangelegd door een andere leverancier dan KPNNetwerkNL en kpn toch als provider meedoet), dan heb je de glasvezelaansluiting al vast liggen. Het begint langzaam door te dringen dat het niet erg efficient is om meer dan één glasvezelaansluiting per adres aan te leggen. Mocht je later alsnog glasvezel willen hebben, dan moet je de aanleg dan vaak wel zelf betalen.


@Nicolaas Rongen Je hoeft eigenlijk helemaal niets te doen. Jij bent degene die beslist of T-Mobile een glasvezelaansluiting in je woning mag aanleggen.

Wat overigens geen kwaad kan is dat T-Mobile de glasvezelaansluiting (gratis) aanlegt in de meterkast. Je hoeft daarop dan geen abonnement te nemen, als je klant van KPN wilt blijven. Je huidige KPN-aansluiting blijft dan gewoon intact.

Piet.  


Als je een koopwoning hebt, dan zou ik die glasvezel gewoon tot in de meterkast laten aanleggen.

Als het een huurwoning betreft dan zal de verhuurder een beslissing moeten nemen.