Skip to main content

Hallo,

Ik heb ook internet thuis instap van KPN, snelheid = 10,7 mb download en 0.7 mb upload. Kost wel 40 euro per maand !!!

Wil sneller internet maar met hussel 50mb zal ik toch maar 10,7 en 0,7 mb krijgen.

Wat kan ik daar aan doen, of beter gezegd, wat kunnen jullie daar aan doen ?

Heb de experia box 10.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Als er technisch geen hogere snelheid mogelijk is dan kan niemand iets doen. is dit de snelheid gemeten met een bekabelde laptop of pc? kan je inloggen in het modem?


Hallo Joep,

De snelheid is gemeten met een bekabelde PC naar de router.

Ik kan inloggen in de modem/router. ( Experia v10 )

Heb inmiddels een ander pakket besteld, Hussel 50 mb download en 5 mb upload.

Kost 42 euro, maar 2 euro meer dan nu met kpn instap.

Kan dat binnen 14 dagen annuleren als de snelheid tegenvalt.

Ik krijg nog een email of er een monteur moet komen of niet.

Kan wel annuleren, maar niet meer terug naar instap.

 


Beste @appelflap 123,

Wat is er op jou adres mogelijk? Op die site staat er precies wat er op jou adres mogelijk is.


Hoi Dennis,

Dit staat er :

Technologie       Internet Snelheid

Koper/DSL  40 Mbit/s

Bonded Koper/DSL81 Mbit/s

Mvg Wim.


Hoi Dennis,

Dit staat er :

Technologie       Internet Snelheid

Koper/DSL  40 Mbit/s

Bonded Koper/DSL81 Mbit/s

Mvg Wim.

U zou dus gewoon minimaal 40 mbit moeten kunnen halen. Haalt u dat niet, dan zult u de bekabeling na moeten kijken. Heeft u al eens een andere utp kabel geprobeerd? Wat doen de lampjes bij de poort waar de kabel in gestoken zit?

Branden ze beide bij het stekkertje? 


Hoi Nick

De lampjes branden en ik weet niet meer wat voor kabel er gebruikt is.

Ik wacht wel af wat Hussel 50 mb gaat doen.

Gr Wim.

 


@appelflap 123 Je kan e.v.t. inloggen op de ExperiaBox op http://192.168.2.254/ en dan bij de DSL Statuspagina kijken hoe het met de snelheid en de telefoonlijn is gesteld. Als de reden van lage snelheid aan de klantzijde zit, zal overgang naar Hussel weinig veranderen. Meest waarschijnlijke lijkt dat je op een enkele oude ADSL2 lijnkaart/poort zit, en dat iemand iets moet omschroeven.

Het is ook nog zo dat als je expliciet overstapt naar iets wat 50Mbps pretendeert, KPN NetwerkNL voor KPN provider in Bonded koper moet voorzien, zodat je totale DSL snelheid op 81Mbps uitkomt, wat dan verderop e.v.t. tot 50Mbps gelimiteerd wordt.


Beste @appelflap 123,

is het gelukt om in te loggen in de modem? Zo niet dan kunnen we je verder helpen.


Hoi @appelflap 123. Ik kan mij voorstellen dat je graag een snellere internet verbinding wilt hebben. 10,7 Mbit/s is inderdaad niet veel, Ik begrijp uit jouw bericht dat je inmiddels Hussel Internet 50 Mbit/s hebt aangevraagd, klopt dat? Als het goed is heb je daar een bevestiging van ontvangen. Daarin staat wat de verwachte maximale internetsnelheid is op jouw adres. Wat staat daar precies in? Wil je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik het voor je uitzoeken waarom je deze snelheid nu haalt.


@Vikash op Fourstack staat dat ie op koper 40 Mbit/s en via bonding 81 Mbit/s.

Is het dan eventueel mogelijk om deze klant over te zetten op Pair Bonding?


Vikash ik heb je een bericht gestuurd met mijn gegevens !.

In de mail van KPN staat dit :

Internetsnelheid

Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:

Downloadsnelheid:

50 Mbit/s

Uploadsnelheid:

5 Mbit/s

Mvg Wim ( appelflap123 )


Hallo Dennis,

Kan in het modem komen daar staat dit 

DSL link informatie

 

Link status Up

Showtime 30 h 44 min 29 s

Modulation type ADSL_2plus

Actual rate (Up/Down) 1020/13525 kbps

Attainable rate (Up/Down) 1335/14168 kbps

Noise margin (Up/Down) 7.5/6.2 dB

Line attenuation (Up/Down) 8.6/12.5 dB

Output power (Up/Down) 7.1/8.3 dBm

Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved

Interleave depth (Up/Down) 4/96

Interleave delay (Up/Down) 2/14 ms

INP (Up/Down) 0.5/1 Symbolen

Profile N/A

CRC errors (Up/Down) 0/41

FEC errors (Up/Down) 0/5357

 

Mvg 

Wim. ( appelflap123 )


Verbinding is momenteel ADSL_2plus, dat haalt theoretisch maar maximaal 24Mbps, maar telefoonlijn is niet al te kort.

Met VDSL zul je wel ongeveer aan die 40Mbps komen denk ik.


@appelflap 123 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Ik zie dat de wijziging naar Hussel inmiddels is geannuleerd. Ik heb geprobeerd te achterhalen waarom dit is gebeurd, maar dat is niet gelukt.

Als ik een dragerwissel naar pairbonding aanvraag in onze systemen kan het zijn dat deze wijziging ook geannuleerd wordt. Ik heb daarom deze vraag eerst intern doorgezet om wat meer duidelijkheid te krijgen. Zodra ik meer weet kom ik er op terug. 


Hoi Vikash,

Bedankt voor de moeite die je erin steekt.

Ik kan me herinneren dat de monteur destijds zei dat het internet op een verder gelegen ,,centale of kast” was aangesloten. Dus eigenlijk verkeerd denk ik.  ( in Jaarsveld dacht ik  ).

Dat Hussel is geannuleerd wist ik niet, heb er geen mail over gehad.

Kan dat 4G modem er bij mij ook tussen gezet worden, of is VDSL mogelijk ?  

Ik hoop dat het mogelijk is om de snelheid te verhogen, ik betaal nu 40 euro voor een langzaam internet.

O ja, in Mijn KPN staat : Einddatum contract  01-02-2012 .

Hoe kan dat, en wat heb ik nu ?


Sneller internet buitengebied is helaas niet mogelijk, daar had ik al naar gekeken. VDSL of Pairbonding ben ik aan het uitzoeken. :blush:


Hoi Vikash,

En heb je al nieuws ?

 

Gr Wim.


Kijk eerst even in de link van Dennis na of er ook Ziggo is FTH (Bel zo ie zo even de servicedesk van KPN. 0800-0402 Zeg direct: “Ik wil een medewerker spreken”.

Begin dan te vertellen wat de monteur heeft gezegd over een verkeerde centrale en de gegevens die je gelezen hebt in de link van Dennis en het afwijkende antwoord hierop van de moderator hier. Over het algemeen helpen ze je dan direct en gaan er achteraan. Zoniet, ja dan is als je wel een goede Ziggo aansluiting hebt dat je enige remedie.  


@appelflap 123 Ik heb helaas nog niets gehoord. Ik ga er nog een keer achteraan.


Ik heb inmiddels een reactie van mijn collega's. Zij geven aan dat de bestelling van 21 april was geannuleerd en dat deze bestelling nu weer opnieuw is geplaatst in onze systemen. Ik zou je daarom willen vragen om 25 mei even af te wachten. Mijn collega's houden het voor jou in de gaten. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Ok, ik wacht 25 mei af.

Ik laat het weten wanneer het aangesloten is. 

Gr.


@appelflap 123 Ik zie dat de monteur inmiddels bij jou thuis is langs geweest. Werkt alles inmiddels naar behoren?


Kijk eerst even in de link van Dennis na of er ook Ziggo is FTH (Bel zo ie zo even de servicedesk van KPN. 0800-0402 Zeg direct: “Ik wil een medewerker spreken”.

Begin dan te vertellen wat de monteur heeft gezegd over een verkeerde centrale en de gegevens die je gelezen hebt in de link van Dennis en het afwijkende antwoord hierop van de moderator hier. Over het algemeen helpen ze je dan direct en gaan er achteraan. Zoniet, ja dan is als je wel een goede Ziggo aansluiting hebt dat je enige remedie.  

Ondanks dat dit al een maandje oud is wil ik hier toch even op reageren. In het stadium dat er al via een interne afdeling aan gewerkt wordt en er contact is met een specifiek persoon van de klantenservice, @Vikash in dit geval dan werkt het juist averechts om ook nog te bellen naar 0800-0402. Kans bestaat dan namelijk dat er opnieuw wat wordt ingelegd en dat het alleen maar langer duurt omdat er te veel verschillende mensen zich met één order hebben bemoeid.

 

Als het al intern is doorgezet heeft alsnog bellen naar de klantenservice echt geen toegevoegde waarde, geduld is een schone zaak. 


Hallo vikash,

Ja, de monteur is geweest en de internetverbinding in de kast 800 m verderop zat op de verkeerde poort aangesloten, poort 56 inplaats van 55.

Nu heb ik 30 mb download en 5 mb upload. ( was 11 mb down, en 0,7 mb upload !

Ik ben er tevreden mee, probleem opgelost !

Iedereen die meegedacht heeft bedankt !!


Wat goed om te lezen dat je nu een snellere internetverbinding hebt. Graag gedaan! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. :blush: