Skip to main content
Vraag

Wit kastje geplaats in meterkast, kan ik nu abonnement afsluiten?

• June 20, 2026
  • 2 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste

ze hebben van de week een wit kastje geplaats in mijn meterkast voor glasvezel,

nu de vraag kan ik nu het kastje abonnement bij kpn bestellen of kan dit nog niet.

2 reacties

• June 20, 2026

Beste ​@Maxenfreddie doe eerst eens een postcodecheck via onderstaande link, dan weet je het zeker:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Maxenfreddie . Welkom hier.

Goed nieuws! Als er deze week een glasvezelaansluitpunt (het witte kastje) in de meterkast is geplaatst, dan betekent dat meestal dat de fysieke aansluiting in huis gereed is gemaakt voor glasvezel.

Of je op dit moment al daadwerkelijk een glasvezelabonnement kunt bestellen, hangt af van de administratieve oplevering van de aansluiting. Tussen het plaatsen van het aansluitpunt en het daadwerkelijk beschikbaar komen van glasvezeldiensten kan soms nog enige tijd zitten. In die periode worden de laatste controles uitgevoerd en worden de systemen bijgewerkt.

De eenvoudigste manier om te controleren of je al kunt bestellen, is via de postcodecheck op de KPN-website. Die geeft direct aan welke diensten op jouw adres beschikbaar zijn en of glasvezel al bestelbaar is.

Wanneer de postcodecheck aangeeft dat glasvezel beschikbaar is, kun je direct een abonnement aanvragen. Staat glasvezel nog niet als beschikbaar vermeld, dan is de aansluiting waarschijnlijk nog in verwerking en zal deze op een later moment beschikbaar komen.

Doe daarom even een postcodecheck Dan weet je meteen waar je aan toe bent!