Skip to main content

Hoi,

We zijn een maand geleden verhuisd naar een appartement waar glasvezel beschikbaar is (alleen is de woning zelf nog niet aangesloten met het appartement). We wachten sindsdien om aangesloten te worden door KPN; op de website van KPN staat er namelijk erg leuk dat een monteur van KPN langskomt zodra je een abonnement hebt gesloten om je aan te sluiten. Elke afspraak met de onderaannemer van de onderaannemer van KPN (noorinfratechniek) wordt op het laatste moment afgezegd of komt de monteur niet opdagen. Op de google reviews zie ik dat dit de ervaring is van de meeste mensen.

Ondertussen blijf ik KPN bellen voor meer informatie, maar krijg ik steeds geen duidelijkheid en word ik doorverbonden naar dezelfde onderaannemer die steeds de afspraken niet nakomt. Ondertussen zitten we al weken zonder wifi en hebben we meerdere dagen vrij genomen van werk voor een monteur die niet is gekomen. KPN geeft ons geen duidelijkheid, en we worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Wat kunnen wij nu doen? Doordat glasvezel beschikbaar is in het appartement wordt DSL voor ons lastig, maarja, dan moet KPN eerst zijn afspraken nakomen en ons aansluiten (een simpele monteur sturen dus...). 

Ik hoor het graag, want het lijkt alsof er geen oplossing is na uren en uren meerdere telefoonnummers (KPN, onderaannemers, onder onder aannemers) te hebben gebeld. 

Is Ziggo beschikbaar? Neem dan eerst een jaartje Ziggo.


Ziggo is beschikbaar maar veel duurder voor slechtere wifi.. We hadden dus eigenlijk gehoopt dat kpn gewoon een monteur zou kunnen sturen. 


WiFi kunt u zelf voor zorgen. Gewoon een Deco setje aanschaffen ofzo.

Als Ziggo neemt als nieuwe klant krijgt u welkomskorting. Dan is het voor 1 jaar heel niet zo duur. Na 1 jaar stapt u gewoon weer over naar KPN. 


Hi @Mathilde Brunello, welkom hier.

Rot om te lezen dat de aanleg van glasvezel lang op zich laat wachten in je nieuwe woning. Ik weet niet óf ik in dit stadium al iets kan doen; Dat komt doordat de aanleg van glasvezel door Netwerk wordt gedaan. Dat is de tak van KPN die het glasvezelnetwerk aanlegt en beheert. Dit forum is van KPN als provider, wij zorgen voor het signaal op de lijn, zo gauw die klaar voor gebruik is. 

Maar ik kijk graag even naar of ik iets kan betekenen. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in en geef je daarna hier een seintje?


Ja erg vervelend. Ik hoor graag bij welke forum ik wel terecht kan. 

Dit neemt allemaal erg veel tijd weg; uren bellen met KPN netwerk, dagen vrijnemen voor een monteur die nooit langskomt…

Mijn forumprofiel is verder ingevuld. 


@Mathilde Brunello Dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik kan alleen niks vinden in onze systemen. Heb je wel een KPN abonnement aangevraagd, of loopt dat via een andere provider? Ik kan helaas niets doen als je geen KPN abonnement hebt of aangevraagd hebt voor je adres thuis.

KPN Netwerk heeft geen eigen forum, je kunt hen telefonisch benaderen inderdaad.


Reageer