Skip to main content

Beste KPN,

 

Al 3 jaar lang probeer ik een glasvezelaansluiting te realiseren in ons pand voor 4 appartementen. Ons pand (oud herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen aan de LvNOI) beschikt enkel over een koperaansluiting via ISRA-punten in de meterkast in de centrale hal beneden. We hebben geen beschikking over een coax-aansluiting, waardoor we geen Ziggo hebben en afhankelijk zijn van koper. Er ligt glasvezel in de straat in de wijk Bezuidenhout te Den Haag, maar deze is nooit doorgetrokken naar onze meterkast. Zowel de bewoners als de eigenaar van het pand hebben herhaaldelijk toestemming gegeven voor de aanleg van de glasvezel. Desondanks worden we al 3 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd. Op de website KPNnetwerk blijft het onterechte bericht staan dat nog steeds toestemming van de eigenaar nodig is. Als er een haalbaarheidsonderzoek wordt aangevraagd, worden we afgescheept met het bericht dat er geen onderzoek wordt gedaan omdat onze wijk Bezuidenhout onder een nieuw project van de aannemer (VolkerWessels?) valt. Wanneer dat nieuwe project van start gaat weet niemand.

 

Het feit blijft dat de koperaansluitingen door KPN worden afgesloten. Gisteren nota bene nog in het nieuws dat er 3 miljoen koperaansluitingen zijn uitgezet. Ik maak me zorgen en ben zeer gefrustreerd, omdat we geen steek verder komen en mogelijk ons pand volledig ontkoppeld wordt van het internet temeer daar geen alternatieven mogelijk zijn! 

 

HELP ONS!

Zeker wel aangekomen. En ook beantwoord. Maar dan aan @Jeroen van KPN  zodat hij dat aan jou kon doorgeven.


Zeker wel aangekomen. En ook beantwoord. Maar dan aan @Jeroen van KPN  zodat hij dat aan jou kon doorgeven.

kan je dat antwoord niet aan hem sturen of mag dat pertinent niet ? en moet dat via een moderator aangezien het toch enkele dagen “stil” heeft gelegen


Zeker wel aangekomen. En ook beantwoord. Maar dan aan @Jeroen van KPN  zodat hij dat aan jou kon doorgeven.

Oh echt?! Ik heb helaas niets ontvangen van hem... Dank je wel in ieder geval!


Excuses voor de late reactie @JLA Schrijver. Ik heb inderdaad informatie ontvangen en zal dat hier nu delen:

In de administratie voor dit project staat dat er geen toestemming is van de VvE. Deze status zal op dit moment niet worden gewijzigd omdat men op dit moment bezig met aansluiten van glasvezel in dit project. Als dat allemaal is afgerond, dan kan er een nieuw haalbaarheidsonderzoek met toestemming van de VvE worden ingediend. Nadat dit dan is gebeurd, zal glasvezel bestelbaar worden. 

Is het een fraaie situatie? Nee, absoluut niet. Helaas is het wel de realiteit. 

 


Excuses voor de late reactie @JLA Schrijver. Ik heb inderdaad informatie ontvangen en zal dat hier nu delen:

In de administratie voor dit project staat dat er geen toestemming is van de VvE. Deze status zal op dit moment niet worden gewijzigd omdat men op dit moment bezig met aansluiten van glasvezel in dit project. Als dat allemaal is afgerond, dan kan er een nieuw haalbaarheidsonderzoek met toestemming van de VvE worden ingediend. Nadat dit dan is gebeurd, zal glasvezel bestelbaar worden. 

Is het een fraaie situatie? Nee, absoluut niet. Helaas is het wel de realiteit. 

 

Bedankt voor je informatie @Jeroen van KPN ! Dit is iderdaad een zeer vervelende en frustrerende situatie. Ik vrees dat deze situatie nog jarenlang zal aanhouden. Desondanks bedankt voor je duidelijke uitleg!


Reageer