Skip to main content

Ik heb een bericht van kpn ontvangen dat ik op 3 juni over kan van koper naar glasvezel. Ik heb het overschuif kastje en handleiding ontvangen. 

Hoeveel tijd heb ik om over te gaan naar glasvezel, volgens de dame van kpn die ik sprak moet dit ook gebeuren op 3 juni want de oude dsl koper aansluiting wordt afgesloten.

Is dit werkelijk zo, ik kan me het haast niet voorstellen, diverse mensen dienen nog een 230v aansluiting te laten installeren of zijn op vakantie gegaan. 

Ben benieuwd naar uw antwoord. 

 

 

Hallo @BertjeWolsje ,

De oude verbinding wordt pas afgesloten nadat de glasvezelverbinding is geactiveerd. Je zit dus nooit zonder internet. 
 

Uiteindelijk wordt de oude koperen verbinding pas na drie jaar helemaal afgesloten bij jou in de wijk. Tot die tijd kunnen klanten die niet overgaan op glasvezel nog gebruik maken van de verbinding via koper.


Vanaf 3 juni kan het.

Zodra de verbinding via glasvezel werkt registreert de centrale dat. En wordt, vaak binnen enkele minuten, je koperlijn uit gezet. En uit de administratie gehaald. 


Vanaf 3 juni kan het.

Zodra de verbinding via glasvezel werkt registreert de centrale dat. En wordt, vaak binnen enkele minuten, je koperlijn uit gezet. En uit de administratie gehaald. 

Ja dat gebeurt echt vliegensvlug. Na het overzetten op glasvezel start het modem zich vaak even opnieuw op en daarna werkt de DSL niet meer. 


Resolute actie van KPN, maar goed als de glasvezel verbinding goed werkt moet dat geen probleem zijn. Dank voor jullie reactie. 


Reageer