Skip to main content
Antwoord

Wordt mijn abonnement automatisch 1Gbit/s als ik glasvezel krijg?

• June 23, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Ben geswitch van ziggo naar kpn, heb een contract gekregen. Mijn vraag is tijdens het telefoongesprek zei ik dat ik op mijn ouders adres glassfiber 1 wil oftewel 1 gbps. De persoon van kpn zei dat is mogelijk. op je adres is voor nu 200 mbps, maar wanneer de glasvezel er is dan wordt het 1 gbps. Maar in mijn contract staat echter 200 mbps en die zei ook dat je via de kpn app de 1 gbps kan activeren is dat zo?

en stel ik moet de abonnement toch wijzigen naar 1 gbps, vervalt dan mijn nieuwkomer korting ofzo?

Admin: gebruikersnaam aangepast 

Beste antwoord door Denise van KPN

@Nieuwe klant 123 Leuk dat je hebt gekozen voor KPN en welkom hier op de Community! 💚

Een hele terechte vraag, want je wilt graag weten waar je aan toe bent. Je hebt een abonnement voor 200 Mbit/s, omdat er op dit moment nog niet meer mogelijk is. Je wacht namelijk nog op glasvezel. Zodra glasvezel is aangelegd en aangesloten, kan je jouw abonnement verhogen naar 1 Gbit/s. Dit kan je inderdaad zelf doen via MijnKPN. Je verandert hierbij wel het abonnement en dus kan het zo zijn dat kortingen die je nu krijgt komen te vervallen. Je kunt dit controleren in MijnKPN voor je de bestelling daadwerkelijk plaatst.

Heb je zo meer duidelijkheid? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. We denken graag met je mee.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 25, 2025

@Nieuwe klant 123 Leuk dat je hebt gekozen voor KPN en welkom hier op de Community! 💚

Een hele terechte vraag, want je wilt graag weten waar je aan toe bent. Je hebt een abonnement voor 200 Mbit/s, omdat er op dit moment nog niet meer mogelijk is. Je wacht namelijk nog op glasvezel. Zodra glasvezel is aangelegd en aangesloten, kan je jouw abonnement verhogen naar 1 Gbit/s. Dit kan je inderdaad zelf doen via MijnKPN. Je verandert hierbij wel het abonnement en dus kan het zo zijn dat kortingen die je nu krijgt komen te vervallen. Je kunt dit controleren in MijnKPN voor je de bestelling daadwerkelijk plaatst.

Heb je zo meer duidelijkheid? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. We denken graag met je mee.

Hallo Denise, bedankt voor uw reactie. Had met kpn gebeld. Ze hebben de contract aangepast Voor mij naar glasfiber 1 ipv de huidige contract van 200 mbit. De man van kpn die mijn eerste contract van 200 mbit samenstelde had het voor mij zo gedaan, omdat er nog geen glasvezel was gelegd en die zei als de monteur langs is om de aansluitpunt te plaatsen (26 juni) dan wordt het 1gbit dan moet ik wel zelf aanpassen of jullie bellen, maar hij had niet gezegd dat als je aanpast de korting van 12 maanden vervalt.

Hij had ook de verkeerde aansluitdatum gegeven, anders zat ik een maandje zonder internet, tv en bellen. Maar alles is nu geregeld de contract is opnieuw gemaakt en aangepast naar glassfiber 1 wel moet ik nu 1 maandje extra wachten en zit ik nog bij ziggo.  Ik krijg wel mijn 12 maanden korting, alles is toch nog goed gegaan.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, fijn dat het zo opgelost is. :) Dan wens ik je alvast heel plezier met jouw nieuwe abonnement!