Skip to main content

Ik reageer hier maar eens op je wordt gek van het gehussel onderling de duidelijkheid wordt er niet beter van alleen maar slechter.

Oude abonnement overstap op hussel links of rechtsom gewoon duurder.

Ben al enige tijd bezig om bestaand abonnement te wijzigen mogelijkheid zeer beperkt of niet.

Wat ik nu heb is alles in 1 instap op de glasvezel.

Zo zag het er eerst eerst uit.

Alles-in-1 Instap €55,40

Pluspakket €9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

Totaal €70,38 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger - gratis -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) - €0,00

Vast telefoonnummer - gratis - 0,00

Enige tijd geleden ongeveer 5 maand een mobiel abonnementen afgesloten voor het gezin daar krijg je 5 Euro korting + gratis zender pakket als combivoordeel. in ons geval is dat het pluspakket andere zender pakketten hebben we niet.

Nu ziet het er zo uit per maand.

 

Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

Enig voordeel het gratis pluspakket totaal voordeel €8,38 hier zit de 5 euro per maand als korting niet in verwerkt maar onder de factuur mobiel. 

Maar nu komt het ik wil  snelheid internet verhogen van 100/100 naar 200/200 of 1000/1000 maar die mogelijkheid kan helemaal niet onder het instap abonnement je bent verplicht om over te stappen naar het hussel thuis abonnement je voordeel verdwijnt althans in mijn geval.

Je gaat nu betalen voor je pluspakket kosten €6,99 je telefoon wat gratis was gaat je €2, per maand kosten totaal €8,99

Maar nu het ander HD ontvanger was gratis nu krijg je in het hussel abonnement het Interactieve TV met 1 tv-ontvanger kosten €10 per maand ander optie niet mogelijk. geen belang bij het interactieve gedeelte opnemen doen we niet etc. maar wel voor betalen ?

Nu neem ik het hussel abonnement als verhoging van het internet naar 200/200 dan kost mij deze verhoging Van het eerder abonnement van €57,01 per maand naar €68,99 een 100/100 naar 200/200 kost mij dat €11,98 per maand meer. 500/500 lijn wordt niet aangeboden wel 1000/1000 maar kan geen berekening doen aangezien die mogelijkheid niet wordt weer gegeven.

Voor een 200/200 lijntje als extra verhoging vind ik duur structureel betaal je extra meer voor door het verplichte gehussel abonnement de eerdere korting op het oude abonnement vervaagd door een samengesteld pakket zonder al die extra poespas rond er om heen.

Neem ik bijv.  Netflix wat buiten KPN omgaat geen dienst van KPN op zich krijg je plots entertainend korting van 5 euro per maand krijg de indruk dat er gesponsord wordt.

Maar al met al er worden slimme constructies opgezet door extra meer te betalen er wordt gestrooid met gehussel kortingen maar als het er op aan komt betaal je gewoon meer.

Gewoon de beste optie bij het oude abonnement blijven dan maar zonder internet verhoging of overstappen naar een andere met snellere verbinding en daar je voordeel mee doen, maar voor bestaande klanten is het geen optie of je moet de vele extra aan meer betalen er voor over hebben,

Voor een extra verhoging meer betalen is daar aan toe maar door deze slimme constructies niet, eigenlijk belachelijk om het zo maar te zeggen.

Ik lees ook in deze topic een nieuw mobiel contract afsluiten, dit wordt dan wel een Hussel-abonnement. pardon wat zijn dat voor gehussel constructies, de hele structuur overzicht en de onduidelijkheid er omheen is weg en alleen maar ingewikkeld op geworden.

Zo dit maar gezegd te hebben en wat ik er van vind. 

Een hele lap tekst neem van aan aan dat het beetje duidelijk overkomt foutje of omschrijving slaan we maar even over 😀

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en losse reactie in ander topic verwijderd om overzicht te bewaren

Een vraag weet niet of dit de goede topic is.

Waarom levert KPN geen 500/500 lijn op de glasvezel de keuze die ik heb is 100/100 200/200 en 1000/1000

Ander probleem die zich voordoet  als ik een verhoging van 200 of 1000 wil kan niet in mijn KPN met mijn huidige abonnement  die vervalt compleet, wordt je een nieuw abonnement opgelegd (hussel)

wat zijn dit voor praktijken aangezien ik duurder uit kom ook met mijn huidige abonnement van alles in 1 pakket met 100/100 internet in het nieuwe abonnement zelfs duurder uit kom wil met huidig abonnement gewoon een snelheid verhogingen kunnen doorvoeren. en geen nieuwe abonnement laten (aansmeren).

Zijn er meer die dit ervaren.

*Admin: bericht en reacties samengevoegd met bestaand topic


Je gaat nu betalen voor je pluspakket kosten €6,99

Dat klopt niet. Per 1 november is het Pluspakket gratis bij Hussel indien je een mobiel abonnement hebt.

Maar nu het ander HD ontvanger was gratis nu krijg je in het hussel abonnement het Interactieve TV met 1 tv-ontvanger kosten €10 per maand ander optie niet mogelijk. geen belang bij het interactieve gedeelte opnemen doen we niet etc. maar wel voor betalen ?

Je krijgt nu helemaal niets gratis. Alles zit nu in 1 pakketprijs gerekend. Bij Hussel is alles uitgesplitst.

Opnemen kun je niet bij Hussel bij 1 ontvanger. Dat moet je er apart bij nemen. Precies hetzelfde als wat je nu hebt.

Je moet naar de totaalprijs kijken, niet naar individuele onderdelen. 

Nu ziet het er zo uit per maand.

 

Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

U betaalt nu dus 62 euro.

Als je datzelfde om zet naar een Hussel abonnement, dan krijg je:

  • 100 mbit internet: € 47,50
  • TV, 1 ontvanger zonder opnemen: € 10,-
  • Telefoon: € 2,-

Totaal: € 59,50.

Zoals gezegd: pluspakket is gratis per 1 november indien je een mobiel abonnement hebt.

Als je 200 mbit internet wilt, dan komt daar € 2,50 bij. Want 200 mbit kost bij Hussel 50 euro. Dan kom je dus op precies 62 euro uit. Hetzelfde als wat u nu betaald en dan 100 mbit extra. Is dat nog eens een goede deal?

*Admin: reactie samengevoegd


Hallo @J.E als ik in MijnKPN kijk zie ik de 500/500 er gewoon bij staan onder de glasvezlelabo's, een 1.000/1.000-abo is echter slechts €0.90 per maand duurder, daarom heb ik vorige maand voor de Gigabit-versie gekozen.

Maar ik heb dan ook een Hussel-abo en jij (nog) niet en daarom staat die 500/500 er hoogstwaarschijnlijk niet bij.

 

 

 


Maar ik heb dan ook een Hussel-abo en jij (nog) niet en daarom staat die 500/500 er hoogstwaarschijnlijk niet bij.

Het 500Mbps abonnement wordt niet meer aangeboden omdat het prijsverschil met het 1000Mbps abonnement te klein is en ze eigenlijk dan in prijs zouden moeten zakken. 

Bij bestaande abonnees wordt het 500Mbps abonnement nog wel in MijnKPN getoond.

Snap ik maar dat geld niet voor iedere abonnee., zit onderling verschil tussen de een krijgt meer dan de ander.

Heb al ruim 8 jaar een glasvezel abonnement bij KPN dat was eerst instap toen kwam compleet en nu is het alleen maar Hussel abonnementen geworden instap en compleet abonnement is niet meer mogelijk ga je wijzigen bijv. sneller internet vervalt je oude abonnement en ga je over op een hussel abonnement terug kun je niet meer. levert het jouw voordeel op is nog maar de vraag mij in ieder geval niet zelfs duurder links of rechtsom hoe je ook blijft husselen. ondanks de evt.  kortingen en voordelen wat van toepassing kan zijn.

Ja er lopen nu ook acties zoals gratis 3 maand zender pakket bijv. Duits pakket of film1 voor3 maand voor de helft van de prijs etc. voor iedereen maakt niet uit maar dit zijn gewonnen losse acties heeft niets met het abonnement te maken op zich.


Waar wil je naartoe @J.E?

Wat is het probleem waar je tegenaanloopt?


Waar wil je naartoe @J.E?

Wat is het probleem waar je tegenaanloopt?

Het probleem is eigenlijk door een simpele wijziging zoals internet verhoging vanuit het instap abonnement nu 100/100 naar 200/200 of 1000/1000 ik dan terecht kom in het hussel abonnement.

aangezien mijn huidig combivoordeel met KPN mobiel ook gedeeltelijk vervalt zoals in mijn eerdere korting €5 blijft overeind gaat via mobiel factuur mijn gratis plus pakket van €9,99 is niet gratis maar wordt €6,99 vaste telefoon wordt €2,- etc. opgeteld in het hussel abonnement levert het structureel  een verhoging van €11,98 per maand meer op als ik alleen van 100/100 naar 200/200 internet zal nemen een 1000/1000 lijn loopt de kosten nog verder structureel op.


Maar jij hebt toch een KPN mobiel abonnement?

Dan is het Pluspakket dus gratis en kan je ook nog eens €5,- korting krijgen op ESPN, Film1, Spotify of Netflix.

Ik zou als ik jou was die prijzen toch maar eens naast elkaar leggen want ik geloof niet dat jij daar €11,98 per maand op achteruit zou gaan.

Plasts hier eens een screenshot van de tweede pagina van jouw laatste factuur.


Aanbiedingen komen en aanbiedingen gaan. Drie maanden gratis is een steeds terugkerende actie. Bellen met 0800-0402 wil nog wel eens helpen om een extraatje (drie maanden korting) te krijgen.

Er wordt gestrooid met hussel kadootjes en kortingen  punt is wel goed opletten voor wie en welk abonnement je hebt is vaak ook niet bij iedereen het geval en de onduidelijkheid er rond omheen, laat staan met combi voordelen.

Nu is er ook haal meer uit je combivoordeel maar geld ook niet voor iedereen. en kan zelf negatief uit gaan pakken gelang je welk abonnement je hebt.

*Admin: reacties verplaatst naar bestaand topic


Daarom adviseer ik ook om even te bellen en te kijken of drie maanden gratis aangezet kan worden. In mijn ogen de eerste reactie van KPN medewerkers als je vraagt om een extraatje omdat je zolang klant bent of wilt opzeggen.


Maar jij hebt toch een KPN mobiel abonnement?

Dan is het Pluspakket dus gratis en kan je ook nog eens €5,- korting krijgen op ESPN, Film1, Spotify of Netflix.

Ik zou als ik jou was die prijzen toch maar eens naast elkaar leggen want ik geloof niet dat jij daar €11,98 per maand op achteruit zou gaan.

Plasts hier eens een screenshot van de tweede pagina van jouw laatste factuur.

Dit gaat een eindeloze discussie worden wat ik aangaf is gewoon zo ik heb alle combinaties onderling vergelijkt opgeteld berekent en pluspakket is niet gratis maar gaat naar €6,99  zelfs tv ontvanger interactief wordt €10,- nu is het bij mij gratis heb nu ook geen interactieve maar gewoon een de standaard HD ontvanger.

Kan rekenen optellen aftrekken combi voordelen kortingen etc. verandert er niets, via mijn  KPN als  op de web rekeningen uitgevoerd  op de KPN website geeft nog een groter vertekend beeld met mijn huidig abonnement.


Plaats dan eens een screenshot van de tweede pagina van jouw laatste factuur.

Het Pluspakket is sinds 1 november 2021 wel gratis zodra en een mobiel abonnement bij KPN hebt.


Daarom adviseer ik ook om even te bellen en te kijken of drie maanden gratis aangezet kan worden. In mijn ogen de eerste reactie van KPN medewerkers als je vraagt om een extraatje omdat je zolang klant bent of wilt opzeggen.

ja prima dat je het adviseert, mijn geval ligt toch heel wat anders niet specifiek voor drie maand gratis zenderpakket of de helft 3 maand film1 etc.

Maar heeft met wijziging abonnement op zich te maken  en combi voordelen dat gaat een belletje niet veel oplossen aangezien structureel wat ingewikkeld in elkaar steekt door al het gehussel.


Plaats dan eens een screenshot van de tweede pagina van jouw laatste factuur.

Het Pluspakket is sinds 1 november 2021 wel gratis zodra en een mobiel abonnement bij KPN hebt.

Oke zal eens proberen screenshot of het lukt? moet ik eerste uitvogelen hoe deze forum werkt daar ben ik nog niet achter gekomen.

Verder op je vraag ja ik heb nu ook het gratis pluspakket met instap abonnement wat €9,99 kost, dat is het combi voordeel met mobiel abonnement het punt van wijzing naar hussel abonnement is het niet gratis meer, aangezien het hussel abonnement uit losse onderdelen bestaat en apart word weergegeven in het overzicht.


dat is het combi voordeel met mobiel abonnement het punt van wijzing naar hussel abonnement is het niet gratis meer, 

Ook bij Hussel betaal je sinds 1 november 2021 helemaal niets, nada, noppes voor het Pluspakket als je ook een mobiel abonnement van KPN hebt.

Een screenshot kan je plaatsen door op het ikoontje met de twee bergjes te klikken.


Bij bestaande abonnees wordt het 500Mbps abonnement nog wel in MijnKPN getoond.

Niet alleen getoond maar ook nog aangeboden (of dat moet er ondertussen uit zijn?). Klanten die op het moment van het verdwijnen van het 500/500-pakket een Hussel-abonnement hadden die kunnen nog wel voor 500/500 kiezen.

 

Nog even over waarom Alles-in-1, Internet&TV en alle abonnementsvormen er tussenin geen 500/500 of 1000/1000 abo's hebben: de reden dat dat zo is komt omdat die abonnementen komen uit een tijd dat dergelijke bandbreedtes niet geleverd weren door KPN. Het type abonnement dat je hebt bepaalt in dergelijke gevallen de snelheid. Ja, er kan bijbetaald worden om hoger te kunnen gaan maar dat gaat niet bij alle abonnementsvormen omdat dit er nooit onderdeel van is geweest. Zou ook onmogelijk zijn, er zijn immers dusdanig veel abonnementen ‘in omloop’.

Er is overigens geen verschil tussen de ‘standaard tv ontvanger’ en de ‘interactieve tv ontvanger’. Het platform voor TV heet bij KPN namelijk ‘Interactieve TV’. Bij een Alles-in-1 abonnement staat er dat deze gratis is maar dit is niet zo, er is één pakketprijs die alles omvat: internet, tv en bellen. Met de Hussel lijkt het alsof je ineens voor de tv moet gaan betalen maar dat heeft te maken met de opbouw van het abonnement: je husselt wat je nodig hebt oftewel, je neemt alleen de diensten af die je nodig hebt of nodig denkt te hebben. Je stelt je eigen abonnement samen als het ware.

De reden dat je niet meer terug kan naar het oude abonnement is simpel: dat wordt niet ondersteund in de administratieve kant. Het wijzigen naar de Hussel is een abonnementswijziging, omdat bijvoorbeeld Alles-in-1 niet meer bestaat in het aanbod kan je hier niet naar terug. Dat zou ook een enorm complexe toevoeging worden aan al een verschrikkelijk complex systeem.

Over de kortingen is al een hoop gezegd maar ik herhaal het gewoon: als je KPN Hussel internet+tv combineert met KPN mobiel (ook al is het een oud abonnement met KPN Compleetvoordelen) dan krijg je het Pluspakket er gratis bij net zoals dat bij Alles-in-1 en KPN Compleet het geval is. Als bonus krijg je ook nog eens 5 euro Entertainmentkorting op bijvoorbeeld een ander zenderpakket of Spotify Premium.


Bij bestaande abonnees wordt het 500Mbps abonnement nog wel in MijnKPN getoond.

Niet alleen getoond maar ook nog aangeboden (of dat moet er ondertussen uit zijn?). Klanten die op het moment van het verdwijnen van het 500/500-pakket een Hussel-abonnement hadden die kunnen nog wel voor 500/500 kiezen.

Klopt.


dat is het combi voordeel met mobiel abonnement het punt van wijzing naar hussel abonnement is het niet gratis meer, 

Ook bij Hussel betaal je sinds 1 november 2021 helemaal niets, nada, noppes voor het Pluspakket als je ook een mobiel abonnement van KPN hebt.

Een screenshot kan je plaatsen door op het ikoontje met de twee bergjes te klikken.

Helaas word dat in MijnKPN nog niet goed weergegeven als je het abonnement wilt aanpassen.


Bij bestaande abonnees wordt het 500Mbps abonnement nog wel in MijnKPN getoond.

Niet alleen getoond maar ook nog aangeboden (of dat moet er ondertussen uit zijn?). Klanten die op het moment van het verdwijnen van het 500/500-pakket een Hussel-abonnement hadden die kunnen nog wel voor 500/500 kiezen.

 

Nog even over waarom Alles-in-1, Internet&TV en alle abonnementsvormen er tussenin geen 500/500 of 1000/1000 abo's hebben: de reden dat dat zo is komt omdat die abonnementen komen uit een tijd dat dergelijke bandbreedtes niet geleverd weren door KPN. Het type abonnement dat je hebt bepaalt in dergelijke gevallen de snelheid. Ja, er kan bijbetaald worden om hoger te kunnen gaan maar dat gaat niet bij alle abonnementsvormen omdat dit er nooit onderdeel van is geweest. Zou ook onmogelijk zijn, er zijn immers dusdanig veel abonnementen ‘in omloop’.

Er is overigens geen verschil tussen de ‘standaard tv ontvanger’ en de ‘interactieve tv ontvanger’. Het platform voor TV heet bij KPN namelijk ‘Interactieve TV’. Bij een Alles-in-1 abonnement staat er dat deze gratis is maar dit is niet zo, er is één pakketprijs die alles omvat: internet, tv en bellen. Met de Hussel lijkt het alsof je ineens voor de tv moet gaan betalen maar dat heeft te maken met de opbouw van het abonnement: je husselt wat je nodig hebt oftewel, je neemt alleen de diensten af die je nodig hebt of nodig denkt te hebben. Je stelt je eigen abonnement samen als het ware.

De reden dat je niet meer terug kan naar het oude abonnement is simpel: dat wordt niet ondersteund in de administratieve kant. Het wijzigen naar de Hussel is een abonnementswijziging, omdat bijvoorbeeld Alles-in-1 niet meer bestaat in het aanbod kan je hier niet naar terug. Dat zou ook een enorm complexe toevoeging worden aan al een verschrikkelijk complex systeem.

Over de kortingen is al een hoop gezegd maar ik herhaal het gewoon: als je KPN Hussel internet+tv combineert met KPN mobiel (ook al is het een oud abonnement met KPN Compleetvoordelen) dan krijg je het Pluspakket er gratis bij net zoals dat bij Alles-in-1 en KPN Compleet het geval is. Als bonus krijg je ook nog eens 5 euro Entertainmentkorting op bijvoorbeeld een ander zenderpakket of Spotify Premium.

 

 

Kijk dat is duidelijke uitleg hoe het onderling in elkaar steekt. met oude en nieuwe abonnementen top zoals een forum hoort te zijn  net zoals op tweakers. alleen deze forum wat lastig te volgen en de onderliggende reacties is niet mijn voorkeur maar ben ook tweakers gewend😋

Enig nadeel wat er aan kleeft met het gehussel onderling aan de kant van de consument is de onduidelijkheid iets wat wordt aangeboden en blijkt toch gratis te zijn dat je het niet ziet zoals  in mijn KPN door de abonnement wijziging van oud  naar nieuwe hussel abonnement zoals mijn geval ga dan €11,98  meer betalen dan mijn oude abonnement alles in 1 instap abonnement.

Is het pluspakket wel degelijk gratis wegens combivoordeel wat al vaker voorbij is gekomen en gezegd dan zal ik met het nieuwe hussel abonnement €4,99 meer gaan betalen.is een overweging om na te denken.

Alleen het probleem in Mijn KPN laat het niet zien in de wijziging dat geeft verwarring, uiteindelijk weet je nog niet wat je krijgt aangeboden met wel of geen extra kosten.

In je omschrijving heb je het over  5 euro Entertainmentkorting is dat nieuw? en nog  meer extra voordeel  bovenop de 5 euro korting op je mobiele factuur die je al krijgt of vervalt dat en komt de 5 euro Entertainmentkorting er voor in de plaats terug?

Dat je zelf op onderdeel een eigen keuze kunt maken in samenstelling prima en dat nu specifiek de bedragen staan vermeld achter elk gekozen samenstelling.

Maar al met al de verwarring onduidelijkheid en niet kunnen inzien wat er wel en niet wordt aangeboden en krijgt in mijn KPN en als er bepaalde actie staan geeft dat niet altijd duidelijkheid die je niet ziet met mijn combivoordeel.

Wacht de laatste reactie even af voordat ik een wijziging ga doorvoeren klein puntje van onduidelijkheid die ik heb omschreven wacht ik even af.

Zit toch op dit draadje te schrijven 😀 stel de vraag gelijk maar even.

Heb nu de Experia box v8 glasvezel modem is die geschikt voor de 1000/1000 lijn en optimaal , van mijn kant even belangrijk mocht ik evt. overstappen op deze snelheid verbinding.


Heb nu de Experia box v8 glasvezel modem is die geschikt voor de 1000/1000 lijn en optimaal , van mijn kant even belangrijk mocht ik evt. overstappen op deze snelheid verbinding.

De V8 is sowieso een verouderd beestje. Als je de wifi van de V8 gebruikt dan zal je niets hebben aan een hoge bandbreedte want dat haal je toch niet via 2.4GHz wifi.

Overigens zal je waarschijnlijk geen enkel voordeel hebben van bandbreedtes boven de 200Mbps want meer zal je waarschijnlijk toch nooit gebruiken en dan ben je dus eigenlijk dief van eigen portemonnee.

Ik heb mijn abonnement lang geleden juist terug gezet van 500Mbps naar 200Mbps.


Goedemorgen @J.E! Je hebt al eerder de tip gekregen om contact op te nemen met onze klantenservice of een eigen topic voor je vraag te openen. Ik heb dat bij deze voor je gedaan, wel zo makkelijk en overzichtelijk (zie ook onze huisregels).

Heel fijn dat er vanuit de Community al met je meegedacht is! Ik zie dat je gebruik maakt van een verouderd abonnement: je kunt ervoor kiezen om over te stappen naar een KPN Hussel Internet en TV abonnement. Bij Hussel stel je het abonnement zelf samen en krijg je, als je ook een KPN Mobiel abonnement hebt, het Pluspakket gratis èn 1x €5,- Entertainmentkorting op één van de geselecteerde extra opties.

Mocht je nog vragen hebben of willen weten op welke prijs je uitkomt, laat het dan weten: of in dit topic of via onze klantenservice!


Goedemorgen @J.E! Je hebt al eerder de tip gekregen om contact op te nemen met onze klantenservice of een eigen topic voor je vraag te openen. Ik heb dat bij deze voor je gedaan, wel zo makkelijk en overzichtelijk (zie ook onze huisregels).

Heel fijn dat er vanuit de Community al met je meegedacht is! Ik zie dat je gebruik maakt van een verouderd abonnement: je kunt ervoor kiezen om over te stappen naar een KPN Hussel Internet en TV abonnement. Bij Hussel stel je het abonnement zelf samen en krijg je, als je ook een KPN Mobiel abonnement hebt, het Pluspakket gratis èn 1x €5,- Entertainmentkorting op één van de geselecteerde extra opties.

Mocht je nog vragen hebben of willen weten op welke prijs je uitkomt, laat het dan weten: of in dit topic of via onze klantenservice!

 

Dank zover voor de reacties mij is nog niet helemaal  duidelijk met die €5 entertainment korting heb nu ook mobiele KPN abonnementen hele gezin 4 stuks zelfs met combi voordeel maar ik krijg nu €5 korting op de factuur rekening van de mobiel, vervalt deze korting dan als ik over ga op het hussel; abonnement en daar van in de plaats het €5 entertainend korting voor terug komt en de €5 komt te vervallen op de factuur mobiel.

Of levert het mij €10 voordeel op in het nieuwe hussel abonnement buiten om de gratis plus pakket even niet niet van toepassing.

Zit onderling wel een verschil tussen in uitvoering.

Nee liever geen eigen topic voor de vraag 


Heb nu de Experia box v8 glasvezel modem is die geschikt voor de 1000/1000 lijn en optimaal , van mijn kant even belangrijk mocht ik evt. overstappen op deze snelheid verbinding.

De V8 is sowieso een verouderd beestje. Als je de wifi van de V8 gebruikt dan zal je niets hebben aan een hoge bandbreedte want dat haal je toch niet via 2.4GHz wifi.

Overigens zal je waarschijnlijk geen enkel voordeel hebben van bandbreedtes boven de 200Mbps want meer zal je waarschijnlijk toch nooit gebruiken en dan ben je dus eigenlijk dief van eigen portemonnee.

Ik heb mijn abonnement lang geleden juist terug gezet van 500Mbps naar 200Mbps.

Dank voor de uitleg betreft de Experia v8 modem zit nu op 100/100  200/200  wel degelike keuze en aanzien en 1000/1000 overweging 500/500 geen keuze en niet mogelijk,

100/100 is nu al te weinig met veel gebruiker  er achter ook te merken hapert in de verbinding en beeld krijg je met al dat gestream van de jeugd, zit nog nas achter TVs aan het streamen etc opgeteld geeft toch beperkingen. en dan een grote gedeelte wifi er achter en deel vaste verbinding.

Maar wifi is toch al een ramp hier in een woning rondom in de beton met wapening triple glas extra geïsoleerd rondom, verbinding haalt de keukendeur buitenstaand niet eens  ook met versterkers of super wifi niet etc maar daar gaat een andere modem ook geen oplossing in bieden, enige oplossing vast netwerk binnen en voor buiten aanleggen maar dat is nog wel lastig hier in uitvoering.


Dank zover voor de reacties mij is nog niet helemaal  duidelijk met die €5 entertainment korting heb nu ook mobiele KPN abonnementen hele gezin 4 stuks zelfs met combi voordeel maar ik krijg nu €5 korting op de factuur rekening van de mobiel, vervalt deze korting dan als ik over ga op het hussel; abonnement en daar van in de plaats het €5 entertainend korting voor terug komt en de €5 komt te vervallen op de factuur mobiel.

De facturen van de mobiele abonnementen blijven hetzelfde. Daar verandert niets aan. Die 5 euro korting die daar op staat, die blijft.

Of levert het mij €10 voordeel op in het nieuwe hussel abonnement buiten om de gratis plus pakket even niet niet van toepassing.

Zit onderling wel een verschil tussen in uitvoering.

Nee liever geen eigen topic voor de vraag 

De entertainmentkorting krijg je op de factuur van het Hussel thuis abonnement als:

  • Je 1 of meerdere mobiele abonnementen hebt.
  • En een entertainmentpakket afneemt. Dus bijvoorbeeld Netflix, Spotify of ESPN ofzo.

Vroeger, voor 1 november, kon je ook entertainmentkorting krijgen op het Pluspakket. Maar aangezien het Pluspakket sinds 1 november gratis is, is dat over.


100/100 is nu al te weinig met veel gebruiker  er achter ook te merken hapert in de verbinding en beeld krijg je met al dat gestream van de jeugd, zit nog nas achter TVs aan het streamen etc opgeteld geeft toch beperkingen. en dan een grote gedeelte wifi er achter en deel vaste verbinding.

Toch denk ik niet dat dat door die Internet verbinding van "maar" 100Mbps komt.


100/100 is nu al te weinig met veel gebruiker  er achter ook te merken hapert in de verbinding en beeld krijg je met al dat gestream van de jeugd, zit nog nas achter TVs aan het streamen etc opgeteld geeft toch beperkingen. en dan een grote gedeelte wifi er achter en deel vaste verbinding.

Toch denk ik niet dat dat door die Internet verbinding van "maar" 100Mbps komt.

Ja dat bedoelde ik ook had het iets anders moeten formuleren😀