Skip to main content

Ik reageer hier maar eens op je wordt gek van het gehussel onderling de duidelijkheid wordt er niet beter van alleen maar slechter.

Oude abonnement overstap op hussel links of rechtsom gewoon duurder.

Ben al enige tijd bezig om bestaand abonnement te wijzigen mogelijkheid zeer beperkt of niet.

Wat ik nu heb is alles in 1 instap op de glasvezel.

Zo zag het er eerst eerst uit.

Alles-in-1 Instap €55,40

Pluspakket €9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

Totaal €70,38 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger - gratis -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) - €0,00

Vast telefoonnummer - gratis - 0,00

Enige tijd geleden ongeveer 5 maand een mobiel abonnementen afgesloten voor het gezin daar krijg je 5 Euro korting + gratis zender pakket als combivoordeel. in ons geval is dat het pluspakket andere zender pakketten hebben we niet.

Nu ziet het er zo uit per maand.

 

Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

Enig voordeel het gratis pluspakket totaal voordeel €8,38 hier zit de 5 euro per maand als korting niet in verwerkt maar onder de factuur mobiel. 

Maar nu komt het ik wil  snelheid internet verhogen van 100/100 naar 200/200 of 1000/1000 maar die mogelijkheid kan helemaal niet onder het instap abonnement je bent verplicht om over te stappen naar het hussel thuis abonnement je voordeel verdwijnt althans in mijn geval.

Je gaat nu betalen voor je pluspakket kosten €6,99 je telefoon wat gratis was gaat je €2, per maand kosten totaal €8,99

Maar nu het ander HD ontvanger was gratis nu krijg je in het hussel abonnement het Interactieve TV met 1 tv-ontvanger kosten €10 per maand ander optie niet mogelijk. geen belang bij het interactieve gedeelte opnemen doen we niet etc. maar wel voor betalen ?

Nu neem ik het hussel abonnement als verhoging van het internet naar 200/200 dan kost mij deze verhoging Van het eerder abonnement van €57,01 per maand naar €68,99 een 100/100 naar 200/200 kost mij dat €11,98 per maand meer. 500/500 lijn wordt niet aangeboden wel 1000/1000 maar kan geen berekening doen aangezien die mogelijkheid niet wordt weer gegeven.

Voor een 200/200 lijntje als extra verhoging vind ik duur structureel betaal je extra meer voor door het verplichte gehussel abonnement de eerdere korting op het oude abonnement vervaagd door een samengesteld pakket zonder al die extra poespas rond er om heen.

Neem ik bijv.  Netflix wat buiten KPN omgaat geen dienst van KPN op zich krijg je plots entertainend korting van 5 euro per maand krijg de indruk dat er gesponsord wordt.

Maar al met al er worden slimme constructies opgezet door extra meer te betalen er wordt gestrooid met gehussel kortingen maar als het er op aan komt betaal je gewoon meer.

Gewoon de beste optie bij het oude abonnement blijven dan maar zonder internet verhoging of overstappen naar een andere met snellere verbinding en daar je voordeel mee doen, maar voor bestaande klanten is het geen optie of je moet de vele extra aan meer betalen er voor over hebben,

Voor een extra verhoging meer betalen is daar aan toe maar door deze slimme constructies niet, eigenlijk belachelijk om het zo maar te zeggen.

Ik lees ook in deze topic een nieuw mobiel contract afsluiten, dit wordt dan wel een Hussel-abonnement. pardon wat zijn dat voor gehussel constructies, de hele structuur overzicht en de onduidelijkheid er omheen is weg en alleen maar ingewikkeld op geworden.

Zo dit maar gezegd te hebben en wat ik er van vind. 

Een hele lap tekst neem van aan aan dat het beetje duidelijk overkomt foutje of omschrijving slaan we maar even over 😀

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en losse reactie in ander topic verwijderd om overzicht te bewaren

Oke  dank voor de beantwoording  maar het tarief per maand zal toch het zelfde moeten zijn per maand daarin wordt pluspakket wel gratis weergegeven, in mijn kpn niet daar ontstond ook de discussie welles nietes  heb nu ook gratis plus pakket maar vervalt in het hussel abonnement en wordt €6,99 als ik een wijziging doorvoer, vraag mij af of het plus pakket wel gratis voor bestaande klanten is terwijl het in november is ingegaan,

Het Pluspakket is gratis voor alle klanten die KPN Hussel thuis incl tv met een mobiel abonnement van KPN combineren. De 5 euro entertainmentkorting kun je dan ook nog gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet helemaal, meermaals is aangegeven dat het nog niet klopt in de weergave van MijnKPN. 

 

Maar zoals @wjb aangaf in mijn KPN kom ik niet uit op dat bedrag van het overzicht en kom zelfs hoger uit, het gaat mij niet specifiek om de 1000Mbit/s gaf het aan als vergelijk van wat ik nu betaal per maand.

En dat heeft dus waarschijnlijk met dat Pluspakket te maken..

 

Het voordeel combineer jouw voordeel is toch ook voor bestaande abonnees  als je een wijziging door voert in mijn KPN als je overgaat op hussel abonnement of zie ik het verkeerd buiten het kadootje dat kan voor nieuwe klanten gelden met nieuwe abonnement staat ook in de voorwaarden ergens.

 Het ‘cadeautje’ is enkel voor nieuwe klanten, niet voor klanten die hun abonnement omzetten naar de Hussel.

De €25 activering betaal je ook als bestaande klant als je tv en mobiel die ja al hebt ook wat wordt weergegeven in mijn KPN.

Nee, die betaal je niet. Die 25 euro activatiekosten zijn namelijk kosten die je enkel betaald bij een nieuwe aansluiting. De ‘overstap’ naar de Hussel is enkel een administratieve wijziging. Ik ben zelf eerder dit jaar van ‘Internet en TV’ overgegaan naar de Hussel en dat was een wijziging die met een paar dagen verwerkt was. Hier ben ik niet extra voor gaan betalen.

 

Algeheel is KPN rond dit gebeuren helemaal niet duidelijk in het zit raar door elkaar gehusseld.

Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik vind persoonlijk alles duidelijk gecommuniceerd omtrent de voordelen die je krijgt bij het combineren van thuis en mobiel, namelijk tussen de €2.50 en €7.50 euro korting op het maandbedrag van het mobiele abonnement zo lang de abonnementen gecombineerd worden en €5 euro korting op een entertainmentpakket naar keuze. Indien ook TV wordt afgenomen krijg je het Pluspakket gratis. Zodra je KPN Compleet en KPN Hussel gaat combineren dan ligt het aan het type abonnement. Heb je een abonnementsvorm uit de tijd van KPN Compleet dan krijg je hier Compleet-voordelen op, heb je een abonnement uit de tijd van de Hussel dan krijg je Husselvoordelen. Zo kan het dus voorkomen dat je op het thuisabonnement KPN Compleet voordelen krijgt en op mobiel de Husselvoordelen, of vice versa.

oke maar heb nu eenmaal geen abonnement compleet dat was voor de ingang hussel abonnement als ik me niet vergis.

Ik heb het instap abonnement nog ouder 8  jaar terug ongeveer dat is geen compleet abonnement denk dat daar het verschil onderling in ligt.

Als ik wil wijzigen heb ik maar 2 opties bij het bestaande instap abonnement blijven of over op hussel abonnement naar gelang welke wijziging je wilt doorvoeren niet alles is mogelijk vanuit het instap

Ook je j huidig Netflix abonnement wordt niet 1 0p1 omgezet in de tarieven maar op €7,99 gezet in de aanduiding moet je zelf weer het verschil in bedrag weer optellen op het totaal bedrag per maand.

Blijf ik bij instap blijft mijn tv plus gratis ga ik over naar het hussel abonnent vervalt gratis pluspakket en gaat €6,99 kosten niet gratis het staat niet vermeld dat het gratis is ook niet dat de kosten van €6,99 in mindering worden gebracht hier omtrent de onduidelijkheid over

Totale eindbedrag heeft wel degelijk invloed op  het plus pakket wel of niet gratis is iedereen kan wel roepen het is gratis in mijn geval dus niet op het hussel abonnement mocht dat wel zo zijn wat iedereen zegt wat ik betwijfel, dan hat het in mijn overzicht vermeld moeten staan onder het nieuwe hussel abonnement in mijn KPN en dat is niet het geval.

Je gaat uit van de tarief wat je voorgeschoteld krijgt op het totaal bedrag dat is wat je betaald per maand en daar zit onder onderling verschil tussen bestaand en nieuwe hussel abonnement 

En verschil tussen nieuwe en bestaande klanten met welke form ze ook mee komen 

Algemeen rondom vind ik het het helemaal niet duidelijk zo ervaar ik het en meerdere  hoe anderen het ervaren prima op zijn eigen inzicht en deskundigheid.


Als laatste want het blijft een eindeloze discussie daar komen we niet uit, zolang KPN geen juiste wijzigingen doorvoert in mijn KPN in overzichten wat zal moeten staan zal ik niet overstappen op hussel abonnement of anders de onduidelijkheid daar in en wat er op deze forum allemaal voorbij is gekomen.

Ik als persoon moet het kunnen zien in de overzichten als ik iets ga wijzigen, iets wat ik niet zie ga ik niet akkoord als blijk achteraf wel het geval te zijn.

Heb ook geen haast eerlijk gezegd mocht  evt. (actie) weer afgelopen zijn ja dan is het pech.

Maar laat KPN achter de deur maar eens de boel op order brengen en dan met voordeel komen zo ontstaan er geen discussies op bepaalde onderwerpen. en het gehussel door elkaar heen. 

Dit lijkt mij een logisch geval van handelen op zich, als je een  factuur of offerte aanvraagt wil je ook weten wat de kosten zijn op onderdeel en geen verdekte kosten die niet staan vermeld als er verdekte kosten zijn ga je niet akkoord lijkt me, zo ook in dit geval met KPN.

Dank iedereen voor zijn medewerking om te reageren en uitleg mag ook wel worden gezegd😀


zolang KPN geen juiste wijzigingen doorvoert in mijn KPN in overzichten zal ik niet overstappen op hussel abonnement

Het staat niet helemaal goed of wordt niet helemaal goed vermeld in MijnKPN. Je abonnement zal echter wel juist zijn volgens Hussel.

zal ik niet overstappen op hussel abonnement

ik wil  snelheid internet verhogen

(retorisch) Vraagje: merk je nu überhaupt op een enkel moment dat 100 Mb/s tekort is??? :nerd:

 


zolang KPN geen juiste wijzigingen doorvoert in mijn KPN in overzichten zal ik niet overstappen op hussel abonnement

Het staat niet helemaal goed of wordt niet helemaal goed vermeld in MijnKPN. Je abonnement zal echter wel juist zijn volgens Hussel.

zal ik niet overstappen op hussel abonnement

ik wil  snelheid internet verhogen

(retorisch) Vraagje: merk je nu überhaupt op een enkel moment dat 100 Mb/s tekort is??? :nerd:

 

Ja dat merk ik zit veel gebruikers achter een 200Mbit/s kan een overweging zijn om aan te zien of het voldoende is, te merken in de verbinding soms vriest het vast of beeld schokkerig of geen verbinding op bepaalde moment   eerst van 50 naar 100 gegaan aantal jaar terug dat kun je al merken later kwam er meer bij door de kids school ze worden ouder netflixen gamen etc je kijkt zelf tv ook streaming 4k ultra HDR de een kijkt boven de ander beneden opgeteld kun je merken. dan is een stapje hoger wel wenselijk.

Maar  alles hangt af van hoeveel gebruikers er tegelijk achter zitten.

nu ook twee laptops aan het streamen tv staat aan ander randapparatuur die verbinding maakt zoals (domotica) wat er nog achter zit, als ik nu een youtube filmpje draai is het niet om aan te zien schokkerig beeld. stoppen de kids met streamen dan is de schokkerigheid weg in het filmpje althans stukken minder.


Laatste keer: als je overstapt naar de Hussel en je hebt ook mobiel van KPN dan krijg je het Pluspakket gratis. Het is al vaak genoeg aangegeven dat er een fout zit in MijnKPN en dat dit daarom niet goed weergegeven wordt. Je komt nu een beetje over alsof je het niet wilt begrijpen.. 

 

Ik haak af, er is al genoeg gezegd en we komen totaal niet verder op deze manier..


Laatste keer: als je overstapt naar de Hussel en je hebt ook mobiel van KPN dan krijg je het Pluspakket gratis. Het is al vaak genoeg aangegeven dat er een fout zit in MijnKPN en dat dit daarom niet goed weergegeven wordt. Je komt nu een beetje over alsof je het niet wilt begrijpen.. 

 

Ik haak af, er is al genoeg gezegd en we komen totaal niet verder op deze manier..

Geef toch even een reactie😀 ik begrijp heel goed wat er is gezegd dat het pluspakket gratis ja dat zal best wel kunnen daar niet van, maar zoals je aangeeft het foutje in mijn KPN zolang het foutje niet is verholpen door KPN zal zal ik de overstap niet maken .van daar uit ga ik te werk en concludeer mijn bevinding daar op.

De discussie had niet zo mogen wezen, welles nietes  verhaal als KPN de zaken iets beter op orde had gehad. nu is het een warboel geworden.


  Zo en toen waren we ineens 3 pagina's verder… :thinking:

KPN medewerker heeft ook niet niet gereageerd op mijn meldingen wat wel en niet het geval is

Wij zijn niet 24/7 werkzaam op het KPN Forum en daarbij: het KPN Forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Er zijn ook medewerkers van KPN actief, zoals ik. Wij zorgen er in de eerste plaats voor dat gesprekken goed verlopen en dat bijvoorbeeld de juiste informatie snel te vinden is.

Dat het onduidelijk voor je is, is inmiddels duidelijk. Snap ik ook; het Pluspakket staat nu als betaalde variant vermeld in MijnKPN. Wat al meerdere malen is aangegeven vanuit de Community èn wat te lezen is op onze website, is dat het Pluspakket gratis is, als je KPN Hussel Internet en TV combineert met een KPN mobiel abonnement. Dit is een extra Hussel voordeel geworden.

 

Maar laat KPN achter de deur maar eens de boel op order brengen en dan met voordeel komen zo ontstaan er geen discussies op bepaalde onderwerpen. en het gehussel door elkaar heen. 

Dit lijkt mij een logisch geval van handelen op zich, als je een  factuur of offerte aanvraagt wil je ook weten wat de kosten zijn op onderdeel en geen verdekte kosten die niet staan vermeld als er verdekte kosten zijn ga je niet akkoord lijkt me, zo ook in dit geval met KPN.

 

We zitten achter de schermen ook zeker niet stil, @J.E! En heel logisch, maar neem dan ook aan wat er aan je verteld wordt: wordt met de beste bedoelingen gedaan!

Wil je nog een overzicht van de kosten als je overstapt naar een Hussel Internet en TV abonnement (zo ja met welke snelheid?) of wil je het hierbij laten?

 

 

 


  Zo en toen waren we ineens 3 pagina's verder… :thinking:

KPN medewerker heeft ook niet niet gereageerd op mijn meldingen wat wel en niet het geval is

Wij zijn niet 24/7 werkzaam op het KPN Forum en daarbij: het KPN Forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Er zijn ook medewerkers van KPN actief, zoals ik. Wij zorgen er in de eerste plaats voor dat gesprekken goed verlopen en dat bijvoorbeeld de juiste informatie snel te vinden is.

Dat het onduidelijk voor je is, is inmiddels duidelijk. Snap ik ook; het Pluspakket staat nu als betaalde variant vermeld in MijnKPN. Wat al meerdere malen is aangegeven vanuit de Community èn wat te lezen is op onze website, is dat het Pluspakket gratis is, als je KPN Hussel Internet en TV combineert met een KPN mobiel abonnement. Dit is een extra Hussel voordeel geworden.

 

Maar laat KPN achter de deur maar eens de boel op order brengen en dan met voordeel komen zo ontstaan er geen discussies op bepaalde onderwerpen. en het gehussel door elkaar heen. 

Dit lijkt mij een logisch geval van handelen op zich, als je een  factuur of offerte aanvraagt wil je ook weten wat de kosten zijn op onderdeel en geen verdekte kosten die niet staan vermeld als er verdekte kosten zijn ga je niet akkoord lijkt me, zo ook in dit geval met KPN.

 

We zitten achter de schermen ook zeker niet stil, @J.E! En heel logisch, maar neem dan ook aan wat er aan je verteld wordt: wordt met de beste bedoelingen gedaan!

Wil je nog een overzicht van de kosten als je overstapt naar een Hussel Internet en TV abonnement (zo ja met welke snelheid?) of wil je het hierbij laten?

 

 

 

Dank voor de uitleg.

Betreft het zijn allemaal goede bedoelingen daar heb ik ook geen kritiek op en wat er allemaal voor bij is gekomen en gezegd.

Ben wel kritische op wat ik niet zie en blijkt anders te wezen ondanks de goede bedoelingen en wat er is gezegd daarvan kan ik geen oordeel  nemen als besluit.

Reden heeft met het verleden te maken dan ga je anders te werk en gedachte en ben je veel kritische geworden in je besluit, details hoef ik niet uit te leggen.

Overzicht kosten graag zelfs dat kan zeker van wat ik nu heb .

Mijn huidig abonnement is instap met 100Mbit/s vaste telefoon en pluspakket als extra Netfilix €13,99 wordt straks 15,99 wegens verhoging.

Mijn mobiele abonnementen bestaat uit 1 mobiele abonnement met onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms + mobiele telefoon de andere drie mobiele abonnementen bestaan uit Sim Only met onbeperkt bellen/sms + 500MB data is standaard er bij gekregen wegens altijd bereikbaar zoals dat werd vermeld.

combivoordeel is €5,- korting op mobiel factuur + gratis pluspakket in mijn geval naar keuze ander zender pakket is er niet, ja nu even wegens december actie die loopt gratis drie maand zender pakket gekozen voor het Duitse pakket.

Nu over op het hussel abonnement dat zal 200Mbit/s als keuze worden ook het verschil in meerprijs met 1000Mbit/s ten opzichte  van 200Mbit/s

Als ik daar een overzichtelijk een uitdraai van heb graag.

En wordt het €7,50 korting op mobiel factuur of niet of gewoon de €5,- korting die ik nu al heb

En het gratis pluspakket🤡😀 

Wacht met smart af waar je mee aankomt zodat de duidelijk voor mij althans de wereld uit is.

Mocht ik overstappen waar kan ik het beste doen gewoon via mijn KPN of elders.


Ja dat merk ik zit veel gebruikers achter een 200Mbit/s kan een overweging zijn om aan te zien of het voldoende is, te merken in de verbinding soms vriest het vast of beeld schokkerig of geen verbinding op bepaalde moment   eerst van 50 naar 100 gegaan

Als je hier het beeld via de tv decoder bedoelt: Op glasvezel maakt dat geen ene moer uit.

Interactieve TV wordt gestuurd via het deel wat je niet gebruikt. Als jij nu met je huidige abonnement 100 van de 1000 Mb/s gebruikt is die andere 900 (!) voor (al) je tv ontvangers. Dat is natuurlijk RUIM voldoende aangezien een HD stream 7,2 en een HDglas stream 12,5 Mb/s is. En een 4k stream op de ontvanger is 25 Mb/s. Peanuts. Zelf een hogere snelheid nemen heeft totaal geen ( 0 komma 0 ) invloed op. Wel evt. een DVS of switch e.d.

En heb je 1000 Mb/s ( 1 Gb/s ) dan nog gebruik je dus hooguit, met een 4k zender (691,692 en 693) zal een stream er maar een héél klein beetje van af snoepen; HD dus 7,2, HDglas 12,5 en 4k 25 Mb/s.


Goed, ik ga dan uit van een overstap naar KPN Hussel Internet (200Mbit/s) en TV:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het Pluspakket gratis en de Hussel Entertainmentkorting zijn van toepassing zolang jij ook een KPN Mobiel abonnement combineert.
Let op: het bedrag van Netflix kan hoger uitvallen dan het hierboven weergegeven bedrag, afhankelijk van je gekozen bij Netflix. Je geeft zelf al aan dat het Netflix abonnement €15,99 per maand wordt: dus er komt €8,- bij de getoonde totaalbedragen. 
Zeg je het Duits Pakket na 3 maanden op, dan wordt het totaalbedrag (met het Netflix abonnement van €15,99 p/m): €72,99 per maand.

500Mbit/s is, zonder het Duits Pakket en met het Netflix abonnement van €15,99 p/m): €79,59 per maand en 1Gbits €80,49.

En wordt het €7,50 korting op mobiel factuur of niet of gewoon de €5,- korting die ik nu al heb

 


Qua mobiele abonnementen wijzigt er niets: je hebt nu 3x een 0GB abonnement met €2,50 korting per maand per nummer en 1x een Unlimited abonnement met €7,50 korting per maand.
:point_right_tone4: De Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement: ik heb de korting alsnog geactiveerd en er volgt nog een correctie voor de misgelopen korting op een volgende factuur.

 

Mocht ik overstappen waar kan ik het beste doen gewoon via mijn KPN of elders.

Mag via MijnKPN, mag via onze klantenservice of via een seintje hier.


Goed, ik ga dan uit van een overstap naar KPN Hussel Internet (200Mbit/s) en TV:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het Pluspakket gratis en de Hussel Entertainmentkorting zijn van toepassing zolang jij ook een KPN Mobiel abonnement combineert.
Let op: het bedrag van Netflix kan hoger uitvallen dan het hierboven weergegeven bedrag, afhankelijk van je gekozen bij Netflix. Je geeft zelf al aan dat het Netflix abonnement €15,99 per maand wordt: dus er komt €8,- bij de getoonde totaalbedragen. 
Zeg je het Duits Pakket na 3 maanden op, dan wordt het totaalbedrag (met het Netflix abonnement van €15,99 p/m): €72,99 per maand.

500Mbit/s is, zonder het Duits Pakket en met het Netflix abonnement van €15,99 p/m): €79,59 per maand en 1Gbits €80,49.

En wordt het €7,50 korting op mobiel factuur of niet of gewoon de €5,- korting die ik nu al heb

 


Qua mobiele abonnementen wijzigt er niets: je hebt nu 3x een 0GB abonnement met €2,50 korting per maand per nummer en 1x een Unlimited abonnement met €7,50 korting per maand.
:point_right_tone4: De Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement: ik heb de korting alsnog geactiveerd en er volgt nog een correctie voor de misgelopen korting op een volgende factuur.

 

Mocht ik overstappen waar kan ik het beste doen gewoon via mijn KPN of elders.

Mag via MijnKPN, mag via onze klantenservice of via een seintje hier.

Dank voor de uituitgebreide uitleg en overzicht TOP en zie de verschillen onderling.

Enig puntje wat ik totaal niet snap is de Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement maar dat is ook niet van toepassing de 2,50 korting is per sim only  abonnement per maand van toepassing dat was een EK actie, dat klopt  op het het Unlimited abonnement + telefoon was het niet dat viel buiten om door een andere EK actie korting  is de €2,50 korting ook niet op van toepassing maar door alle problemen die zijn ontstaan met de aanvraag 4 mobiele abonnementen is het een puinhoop geworden  

Het begint steeds vreemder te worden aan verassingen de volgende is alweer in aantocht daar moet ik weer achter aan bellen maandag, nu dit weer moedeloos wordt je er van dacht nu moet het gehannes wel een keer afgelopen wezen niet dus blijkt maar weer dar er ergens weer niet goed gaat.

Er is eerder een correctie geweest met Sim 0nly daar werd de €2.50 korting per maand niet berekend op factuur en later gecorrigeerd  wegens de puinhoop die ontstaan was om het zo cruw te zeggen.

De hussel korting wat je noemt is mii totaal onbekend heb er ook geen verklaring verder voor.

De korting wat ik toen kreeg €5,- korting op factuur van data onbeperkt en bellen/sms + telefoon de andere korting was een pakket naar keuze in ons geval het pluspakket   dat is combi korting en de Sim Only per abonnement €2,50 korting op factuur verdere kortingen zijn niet van toepassing abonnementen zijn ruim 5 maand terug afgesloten en 5 maand later blijkt er iets  niet goed te zitten en goed te gaan.

Vind prima dat je een husselkorting wilt geven maar wil wel weten waar die husselkorting uit voort komt vind de stap die je al heb onder nomen een beetje te ver gaan zonder overleg van hoe of wat.

Als je dieper in je systeem kijkt of had gekeken zie je ook wat er allemaal mis ging. al met al het begint steeds onduidelijker te worden het eerste is opgehelderd  en duidelijk en de volgende staat alweer op stapel snap er niets meer van.

Morgen maar eens bellen om een belangrijk punt wat moet worden verholpen de zoveelste in het mobiel gebeuren.

Betreft het eerste deel laat ik nog van me horen of ik de wijziging hier of in mijn KPN laat doorvoeren of helemaal niet krijg sterk gevoel dat er weer iets niet goed gaat.


Enig puntje wat ik totaal niet snap is de Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement maar dat is ook niet van toepassing de 2,50 korting is per sim only  abonnement per maand van toepassing dat was een EK actie, dat klopt  op het het Unlimited abonnement + telefoon was het niet dat viel buiten om door een andere EK actie korting  is de €2,50 korting ook niet op van toepassing maar door alle problemen die zijn ontstaan met de aanvraag 4 mobiele abonnementen is het een puinhoop geworden  

Aangezien je ook een Internet en TV abonnement hebt krijg je dus een Husselkorting van €7,50 op jouw unlimited abonnement en €2,50 korting op elk 0GB abonnement. 


Enig puntje wat ik totaal niet snap is de Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement maar dat is ook niet van toepassing de 2,50 korting is per sim only  abonnement per maand van toepassing dat was een EK actie, dat klopt  op het het Unlimited abonnement + telefoon was het niet dat viel buiten om door een andere EK actie korting  is de €2,50 korting ook niet op van toepassing maar door alle problemen die zijn ontstaan met de aanvraag 4 mobiele abonnementen is het een puinhoop geworden  

Aangezien je ook een Internet en TV abonnement hebt krijg je dus een Husselkorting van €7,50 op jouw unlimited abonnement en €2,50 korting op elk 0GB abonnement. 

Snap er niets meer van heb mijn facturen en contracten er op na gekeken belangrijke mail op na gelezen  nergens te bekennen betreft de husselkortingen en overzichten  per Sim Only die €2,50 korting die ik eerder aankaarte heeft niets met de husselkorting van doen de kortingen die hadden betrekking met een EK actie betaal nu per Sim Only €12,50 normaal  kost dat €15

Maar tijden de EK actie koste mij het abonnement €12,50 voor Sim Only staat ook netjes vermeld op het factuur 1 abonnement onbeperkt data bellen/sms + telefoon €5,- korting op factuur verder helemaal niets mijn thuis abonnement instap is de enige korting die is toegepast €9,99 van het plus pakket ik betaal €9,99 minder per maand, dat heeft te maken met het combivoordeel meer niet allemaal terug te zien.

Waar die hussel korting nu op gebaseerd is weet ik niet ook niet met combi tv internet abonnement krijg die korting ook niet niet betaal gewoon maandelijks de tarieven, kan dat terug zien aan bedragen voor de dat de mobiele abonnementen zijn ingegaan en vergelijken en welke kortingen er op toegepast is het hele husselkorting is nergens op toegepast. in de bedragen als dat wel zo is moet je het terug kunnen vinden. 

Een EK actie is geen husselkorting en met met combi internet en tv wat niet is toegepast.

Je gaf aan €2,50 korting  op elk 0GB abonnement dat is niet bij mij het geval als dat wel zal wezen dan zal ik €2,50 EK korting + €2,50 husselkorting moeten hebben totaal €5,- korting.

Die husselkorting wat KPN mededeelde is niet gebaseerd als ik zal overstappen  naar het  Hussel abonnement, maar op mijn huidige abonnement wat ik nu heb zij heeft iets gewijzigd en gecorrigeerd snap ook niet wat er te wijzigen valt  daar ben ik niet mee eens ergens klopt er iets niet.

Daar wordt je toch moedeloos van.

Vind dat geheimzinnige acties die plaats vind alles wordt er ingewikkeld door en de onduidelijkheid nog groter.

Verder kan ik het niet duidelijker maken dan wat het is.


Stap nu maar over op Hussel, dan zal.je zien dat alles wat je hier verteld is ook waarheid zal zijn.

En kijk nu toch eens goed op de tweede pagina van de laatste facturen van jouw mobiele abonnementen. Zie je daar geen korting van €7,50 vermeld staan bij jouw unlimited abonnement en €2,50 bij jouw 0GB abonnementen?

Plaats hier anders eens een screenshot van het kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur van jouw unlimited abonnement.

 

Edit: Ik lees…

De Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement: ik heb de korting alsnog geactiveerd en er volgt nog een correctie voor de misgelopen korting op een volgende factuur.

 


Stap nu maar over op Hussel, dan zal.je zien dat alles wat je hier verteld is ook waarheid zal zijn.

En kijk nu toch eens goed op de tweede pagina van de laatste facturen van jouw mobiele abonnementen. Zie je daar geen korting van €7,50 vermeld staan bij jouw unlimited abonnement en €2,50 bij jouw 0GB abonnementen?

Plaats hier anders eens een screenshot van het kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur van jouw unlimited abonnement.

 

Edit: Ik lees…

De Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement: ik heb de korting alsnog geactiveerd en er volgt nog een correctie voor de misgelopen korting op een volgende factuur.

 

Heb vandaag gebeld hier over  op een of ander manier is de hussel korting verdekt verwerk, betreft de hussel korting van €2,50 per mobiel abonnement dan had je ook nog de €2,50 EK korting dat had te maken tijdens het bestel proces in begin als je een mobiel abonnement afsluit eind bedrag wat daar uitrolt is de husselkorting niet in verwerkt in het overzicht van bestel proces.

heb mijn eerste offerte kunnen terug vinden en uit de mail ergens opgeslagen staat ook een of ander over hussel korting, gisteren kon ik het niet vinden excuses betreft mijn eerdere reactie.  

Op de facturen is het een rommeltje aangezien er eerder problemen zijn ontstaan en het gehussel door elkaar heen waardoor het overzicht husselkorting niet is terug te vinden, het Abonnement Sim Only wat nu is is gewoon het zelfde van €12.50 per maand daar verandert niets aan de husselkorting is al verwerkt.

Alleen in het bestel proces denk je je hebt een EK actie van €2,50 korting op het abonnement die op de Sim Only van €15,- stond maar blijkt echter €20,-  te zijn, ook het 5G is in het SIm Only abonnement een actie gratis tijden EK kost normaal €2,50 extra.

Normaal zonder actie korting is het €20,- dat is 2x €2,50 EK korting  daar komt de hussel korting nog bij op van €2,50 totaal €7,50 korting. allen het bestel proces laat het niet zien.

De verwarring is je hebt een EK actie en daarboven op zit ook nog een Hussel korting laat staan het andere voordeel bovenop het internet en tv het proces wat je dan krijgt is een gepuzzel en oplettendheid door de wirwar een opstapelingen van voordelen en en kortingen.

Het unlimited abonnement zal worden gecorrigeerd daar is de hussel korting niet in verwerkt alleen het € 5  korting wegens combivoordeel daar komt €2,50 reductie op zodat het €7,50 wordt de hussel korting, eigenlijk €2,50 per maand te veel betaald.

Allemaal vaag gedoe rondom als ik het niet had geweten betaal je gewoon €2,50 extra door deze forum op ander onderwerp waar het in eerste instantie om ging kom je pas achter de feiten.

Nu het hussel abonnement ook over gebeld  kreeg een ander aanbod bleek ook te kunnen, zoals in het bovenstaand overzicht dat blijft het zelfde bedragen komen aardig overheen , heb 2 keuzes verlengen of overstappen nieuw contract van 1 jaar voordeel 6 maand korting op het abonnement per maand € €48.05 na 6 maand €73,49 na voor 1Gbit/s inhoudelijk verandert er niets je hebt alleen een 1 jaar contract na 1 jaar  verandert er ook niets blijft alles hetzelfde ook de kortingen en voordelen die van toepassing zijn.

Alleen het Netflix is op €7,99 basis gezet in het overzicht daar komt extra €8 boven op wordt €15.99 de wijziging moest je zelf doorgeven dat kon KPN niet gelijk doen.

Ander punt wat moest verholpen was een nummerportering dat had op  3 december Jl, plaats moeten vinden wat niet is gebeurd volgens de bevestiging in de mail een foutje bleek het te zijn maar moest zijn op 3 januari 2022.

Al met al het hele traject vanaf het begin aanvraag mobiele abonnementen ging het spaak tot op de dag van vandaag. voorheen nooit geen problemen durf haast geen compensatie aan te vragen voor al het ongemak die je ervaart voor het zelfde gaat dat ook spaak lopen.

Tussen bedrijven door ging er nog iets niet goed daar durf ik schande over te zeggen, ga niet zeggen wat het is, daar is deze forum niet voor bedoelt.

 


Hoi @MelskeH

Je ontvangt 5 euro entertainment korting zolang je abonnement loopt op een specifiek entertainment pakket. Het pluspakket is nu vervallen, mocht jij Netflix, Spotify ESPN etc. aanzetten verschijnt de 5 euro korting weer. 

Ook een vraag betreft de €5,- entertainment korting zie de bomen door het bos ook al niet door al het gehussel.

Bij mij staat in mijn KPN 6 maand interactieve korting €5,- maar geen Entertainment korting van €5,- heb Netflix €13,99 wordt straks €15,99 op de hoogte van de verhoging, in  overeenkomst komt het niet voor staat ook geen netflix vermeld,  wel kortingen.

Heb telefonisch een wijziging doorgevoerd van oude abonnement wegens dat mijn KPN niet optimaal goede tarieven weer gaf wegens aanpassing met huidige veranderingen in bedragen en had een keuze uit 6 maand korting met 1 jaar contract of een gewone wijziging  doorvoeren inhoudelijk verandert er niets, enig verschil is het 1 jaarcontract kan alleen pas na 1 jaar weer maandelijks opzeggen bijv. niet de bedoeling maar het staat zo ongelukkig vermeld.

Snap eerlijk gezegd die 6 maand korting op het interactieve korting van €5,- niet waar komt dat vandaan? en entertainment korting niet is toegepast wat staat vermeld, is toch geen tijdelijk looptijd actie ?

Kun je aangeven wat klopt en niet klopt en hoe het nauw precies zit wat ik nu heb, krijg de indruk dat het weer door elkaar loopt

 

Was het bijna vergeten kun je ook inzien of mijn hussel kortingen goed zijn toegepast op de mobiele abonnementen unlimited en Sim Only 0GB onbeperkt  want er gaat wel eens wat mis.

 

Weet niet of ik op de juiste topic zit in het draadje aangezien laatste reactie 5 dagen geleden is. 

Alvast bedankt.

 

*Admin: samengevoegd met eigen topic :origineel topic]

 


Begrijp ik dan goed dat alles nu duidelijk en geregeld is wat betreft het wijzigen van het abonnement en jouw mobiele abonnementen?


Begrijp ik dan goed dat alles nu duidelijk en geregeld is wat betreft het wijzigen van het abonnement en jouw mobiele abonnementen?

Ja het is geregeld  alleen de overzichten in mijn KPN is verwarrend tegenover de overeenkomst komt niet helemaal overeen.

Entertainment korting wordt niet vermeld wegens Netflix en berekend in mijn KPN er worden korting gegeven van 6 maand wegens 1 jaar contract, er staat 6 maand interactieve korting €5,- geen idee wat dat inhoud en weg komt waarvan? door het gehussel daar gaan we weer, geeft geen duidelijke overzicht betreft de kortingen van hoe het in elkaar steekt die zijn verleend het komt rommelig over.

Heb eerder een verzoek gevraagd in deze forum om al mijn inzichten in te zien op heden nog geen reactie betreft of alles klopt en er geen fouten zit betreft internet tv en mobiele contracten en alle kortingen wel goed zijn berekend en op de juiste plaats wegens opstapelen van kortingen husselkortingen combi voordelen etc. etc. krijg nog steeds het gevoel dat alles samenhangend iets niet klopt en fouten zitten door de wirwar en onduidelijkheid.

Ik wil dat goed hebben uitgezocht dat ik later niet weer voor verassingen komt te zitten, en er weer achteraan moet hobbelen in het traject van 5 maand waar ik al in zitten ook nu weer wegens nieuw hussel abonnement tijdens verzenden KPN modem box v12 ging er weer iets niet goed en zo blijf je door gaan.

Eigenlijk eerlijk gezegd ben er nu helemaal klaar mee kost veel energie tijd er achter aan hobbelen en op de koop toe de frustratie en stres.

Zelfs simpele dingen gaan mis, maar ik wil het goed hebben in over zicht en geen fouten lijkt me toch niet moeilijk.

Compensatie voor alle ellende durf ik al niet aan te vragen wegens dat het weer mis zal gaan dat zal in een vorm van waardebon via de post moeten gaan maar niet in het systeem. maar goed daar gaat het mij niet om, maar geeft wel aan hoe ik er over denk.

Maar het belangrijkste dat het moet goed zijn in de overzicht en opstapeling van kortingen op kortingen.


Hallo @J.E het nieuwe contract dat je van KPN ontvangen hebt geeft altijd bruto bedragen zonder eventuele kortingen, dat staat ook in de mail.

 


Hallo @J.E het nieuwe contract dat je van KPN ontvangen hebt geeft altijd bruto bedragen zonder eventuele kortingen, dat staat ook in de mail.

 

In de mail contract staan geen bruto bedragen kortingen zijn wel degelijk toegepast, alleen op een rare manier en wat ik al heb aan keuze pakketten staat ook vermeld alleen Netflix staat weer niet vermeld en er zijn kortingen op toegepast.

In mijn KPN zag ik dat het abonnement is gewijzigd daar staat Netflix wel weer op toegepast maar de entertainment korting weer niet staat ook niet in contract maar weer interactieve korting gehudsel door elkaar nu lastig weer te zien hoe de werkelijke  kortingen zijn verwerkt en waarop.

Ik hou van duidelijk structuur in een overzicht. 

plus pakket is nu gratis  was eerst niet het geval is ook geen korting iet met ingang 1 november had ik gelezen.

Oude abonnement instap met mobiel abonnement was korting €5,- op factuur mobiel en pakket naar keuze dat was het pluspakket van €9,99 meer was het niet waren wel acties maar die hadden betrekking rond het EK de hussel korting was totaal onbekend in eerste instantie.

Het nieuwe hussel abonnement verandert niets aan de samenstelling in keuze dat bleef ongewijzigd alleen de kortingen zijn anders verdeeld, pluspakket is gratis heb je Netflix krijg je €5 entertainmend korting of ander betaal pakket naar keuze maar wordt niet vermeld er zijn mobiele abonnement daar wordt een andere korting op gehanteerd op de factuur dat noemen ze hussel korting.

Nu staat er interactieve korting van €5,- 6 maand en andere kortingen van 6 maand op internet 1Gbit/s wegens jaarcontract had een keuze, maar het entertainment korting komt niet voor in het overzicht die heb je namelijk zo lang als je mobiel en pakket neemt zoals  Netflix bijv. afneemt, als er geen korting meer is heb je nog de entertainment van €5,- + gratis plus pakket nou gratis dat bestaat niet link of rechts om.

Lastig is om het een beetje goed omschrijven en neer te zetten door het gehussel :thinking:

 

Maar goed dat moet maar goed worden na gekeken fouten worden gauw gemaakt bij KPN wel eigen verantwoording dat het wel goed moet zijn, als je niet in de gaten hebt of controleert grote kans dat je het meer kost terwijl je er wel recht op hebt wegens een fout.

Probleem is het stapelen van kortingen en combineren daar wordt het overzicht een warboel en niet duidelijk weergegeven laat staan al je op de website komt van KPN en je moet zoeken naar het service nummer laat staan de chatdienst dan zoek je een wezenloos zelfs de zoekmachine geeft niet direct waar je moet zijn heel omslachtig en onduidelijk.

Net als in mijn KPN verschrikkelijke opbouw hoe het vorm geeft helemaal niet duidelijk in overzicht omslachtig vind ik het raar in elkaar gezet maar goed zo denk ik er over en mijn mening.

 

 


Hallo @J.E Jij mag KPN dan niet duidelijk vinden in haar communicatie, maar ik vind jouw reacties ook te overdadig en nodigt niet uit tot lezen en negeer ik dan ook.

Probeer het s.v.p. kort en bondig te houden en alléén die zaken te vermelden waar vragen over zijn.


Hallo @J.E Jij mag KPN dan niet duidelijk vinden in haar communicatie, maar ik vind jouw reacties ook te overdadig en nodigt niet uit tot lezen en negeer ik dan ook.

Probeer het s.v.p. kort en bondig te houden en alléén die zaken te vermelden waar vragen over zijn.

Zal mijn best doen wat gezegd is is al gezegd en gaan over waar het specifiek om gaat:grinning:


Inderdaad, lange reacties, niet handig 🙈


Blijkbaar is het nog niet geregeld, want het is je nog steeds niet duidelijk...:thinking:

In MijnKPN kun je onder “Beheer” het tabblad “Abonnement” vinden en daaronder “kosten abonnement”: Dit zijn alleen de kosten van je abonnement, na aftrek van eventuele kortingen. Een overzicht van alle kosten vind je terug op de factuur. Onder het tabblad “Profiel” → “Abonnementen” kun je de geactiveerde voordelen per product vinden. 
Voor een overzicht kun je dus het allerbeste de maandelijkse factuur bekijken.

Nu het hussel abonnement ook over gebeld  kreeg een ander aanbod bleek ook te kunnen, zoals in het bovenstaand overzicht dat blijft het zelfde bedragen komen aardig overheen , heb 2 keuzes verlengen of overstappen nieuw contract van 1 jaar voordeel 6 maand korting op het abonnement per maand € €48.05 na 6 maand €73,49 na voor 1Gbit/s inhoudelijk verandert er niets je hebt alleen een 1 jaar contract na 1 jaar  verandert er ook niets blijft alles hetzelfde ook de kortingen en voordelen die van toepassing zijn.

Alleen het Netflix is op €7,99 basis gezet in het overzicht daar komt extra €8 boven op wordt €15.99 de wijziging moest je zelf doorgeven dat kon KPN niet gelijk doen.

Je hebt gekozen voor een overstap met een nieuw contract en daarbij 6 maanden korting gekregen op de abonnementskosten: een korting voor het Internet èn een korting op Interactieve TV: dit staat ook op jouw bevestiging vermeld.

Abonnement
Hussel Internet 1Gbit/s = €57,50
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger = €10

Extra's
Vast telefoonnummer = €2
Gratis Onderling Bellen = €0,-
Pluspakket = €6,99
Duits pakket = €3,99
KPN Veilig Apparaatbeveiliging (5 apparaten) = €0,-
Netflix = €13,99

Korting
Actiekorting Internet* = €16,45
Actiekorting Interactieve TV* = €5,-
Korting Duits pakket** = €3,99
Korting Pluspakket = €6,99
Entertainment korting = €5,- 

Totaal per maand, met actiekorting = €57,04
Totaal per maand, zonder actiekorting = €78,49 (hier is de verhoging van het Netflix abonnement nog niet bij opgeteld)

* Actie korting Internet en Interactieve TV = 6 maanden
** Actie korting Duits pakket = 3 maanden. Extra diensten lopen automatisch door als de actieperiode voorbij is. Je kunt een extra dienst zelf opzeggen via MijnKPN.

Zolang je het Thuispakket combineert met een KPN Mobiel abonnement, ontvang je korting op het Pluspakket en krijg je Entertainmentkorting op één extra optie naar keuze (met keuze uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet of Film1).

Wat betreft de mobiele abonnementen: als je ook KPN Internet (& TV) hebt, dan krijg je op een KPN Hussel Mobiel abonnement tot €7,50 korting op elk KPN Mobiel abonnement op jouw adres. Hoeveel korting je krijgt, hangt af van welke databundel je kiest.
Bij een 0GB abonnement krijg je €2,50 korting per maand en bij een Unlimited abonnement €7,50 per maand. Deze korting staat los van eventuele actiekortingen die gelden op het moment dat er een abonnement wordt afgesloten.

Toen je de 0 GB abonnementen afsloot, was er een actie waarbij je 500 + €5,- korting kreeg, in totaal krijg je €7,50 korting per maand, waardoor het maandbedrag €12,50 per nummer is en voor het Unlimited abonnement, inclusief aflossing voor het toestel, €35,- per maand. Sinds 01 oktober zijn de abonnementskosten verhoogd ivm jaarlijkse inflatiecorrectie.

De Husselkorting kun je zelf activeren via onze website Hussel voordelen aanmelden of activeren wij, nadat er gecontroleerd is dat er voldaan wordt aan de voorwaarden. Bij 2 0GB abonnementen is de Husselkorting later dan de startdatum van het abonnement geactiveerd, hiervoor volstaat het creditbedrag wat op de factuur van september 2021 gecrediteerd is en voor het Unlimited abonnement is de Husselkorting ook later geactiveerd en gecrediteerd, zie mijn eerdere bericht:
 

Qua mobiele abonnementen wijzigt er niets: je hebt nu 3x een 0GB abonnement met €2,50 korting per maand per nummer en 1x een Unlimited abonnement met €7,50 korting per maand.
:point_right_tone4: De Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement: ik heb de korting alsnog geactiveerd en er volgt nog een correctie voor de misgelopen korting op een volgende factuur.

 

Het creditbedrag van de misgelopen korting is inmiddels ook zichtbaar op de meest recente factuur. Daarnaast heb je 2 van de driemaal berekende aansluitkosten gecrediteerd gekregen.

Mijn conclusie is dat de kortingen goed verwerkt staan en wat er eventueel verrekend moet worden, verrekend is. Mijn tip: je weet welke diensten je afneemt en welke kosten en kortingen er nu bij horen: check dat met jouw maandelijkse facturen.


Blijkbaar is het nog niet geregeld, want het is je nog steeds niet duidelijk...:thinking:

In MijnKPN kun je onder “Beheer” het tabblad “Abonnement” vinden en daaronder “kosten abonnement”: Dit zijn alleen de kosten van je abonnement, na aftrek van eventuele kortingen. Een overzicht van alle kosten vind je terug op de factuur. Onder het tabblad “Profiel” → “Abonnementen” kun je de geactiveerde voordelen per product vinden. 
Voor een overzicht kun je dus het allerbeste de maandelijkse factuur bekijken.

Nu het hussel abonnement ook over gebeld  kreeg een ander aanbod bleek ook te kunnen, zoals in het bovenstaand overzicht dat blijft het zelfde bedragen komen aardig overheen , heb 2 keuzes verlengen of overstappen nieuw contract van 1 jaar voordeel 6 maand korting op het abonnement per maand € €48.05 na 6 maand €73,49 na voor 1Gbit/s inhoudelijk verandert er niets je hebt alleen een 1 jaar contract na 1 jaar  verandert er ook niets blijft alles hetzelfde ook de kortingen en voordelen die van toepassing zijn.

Alleen het Netflix is op €7,99 basis gezet in het overzicht daar komt extra €8 boven op wordt €15.99 de wijziging moest je zelf doorgeven dat kon KPN niet gelijk doen.

Je hebt gekozen voor een overstap met een nieuw contract en daarbij 6 maanden korting gekregen op de abonnementskosten: een korting voor het Internet èn een korting op Interactieve TV: dit staat ook op jouw bevestiging vermeld.

Abonnement
Hussel Internet 1Gbit/s = €57,50
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger = €10

Extra's
Vast telefoonnummer = €2
Gratis Onderling Bellen = €0,-
Pluspakket = €6,99
Duits pakket = €3,99
KPN Veilig Apparaatbeveiliging (5 apparaten) = €0,-
Netflix = €13,99

Korting
Actiekorting Internet* = €16,45
Actiekorting Interactieve TV* = €5,-
Korting Duits pakket** = €3,99
Korting Pluspakket = €6,99
Entertainment korting = €5,- 

Totaal per maand, met actiekorting = €57,04
Totaal per maand, zonder actiekorting = €78,49 (hier is de verhoging van het Netflix abonnement nog niet bij opgeteld)

* Actie korting Internet en Interactieve TV = 6 maanden
** Actie korting Duits pakket = 3 maanden. Extra diensten lopen automatisch door als de actieperiode voorbij is. Je kunt een extra dienst zelf opzeggen via MijnKPN.

Zolang je het Thuispakket combineert met een KPN Mobiel abonnement, ontvang je korting op het Pluspakket en krijg je Entertainmentkorting op één extra optie naar keuze (met keuze uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet of Film1).

Wat betreft de mobiele abonnementen: als je ook KPN Internet (& TV) hebt, dan krijg je op een KPN Hussel Mobiel abonnement tot €7,50 korting op elk KPN Mobiel abonnement op jouw adres. Hoeveel korting je krijgt, hangt af van welke databundel je kiest.
Bij een 0GB abonnement krijg je €2,50 korting per maand en bij een Unlimited abonnement €7,50 per maand. Deze korting staat los van eventuele actiekortingen die gelden op het moment dat er een abonnement wordt afgesloten.

Toen je de 0 GB abonnementen afsloot, was er een actie waarbij je 500 + €5,- korting kreeg, in totaal krijg je €7,50 korting per maand, waardoor het maandbedrag €12,50 per nummer is en voor het Unlimited abonnement, inclusief aflossing voor het toestel, €35,- per maand. Sinds 01 oktober zijn de abonnementskosten verhoogd ivm jaarlijkse inflatiecorrectie.

De Husselkorting kun je zelf activeren via onze website Hussel voordelen aanmelden of activeren wij, nadat er gecontroleerd is dat er voldaan wordt aan de voorwaarden. Bij 2 0GB abonnementen is de Husselkorting later dan de startdatum van het abonnement geactiveerd, hiervoor volstaat het creditbedrag wat op de factuur van september 2021 gecrediteerd is en voor het Unlimited abonnement is de Husselkorting ook later geactiveerd en gecrediteerd, zie mijn eerdere bericht:
 

Qua mobiele abonnementen wijzigt er niets: je hebt nu 3x een 0GB abonnement met €2,50 korting per maand per nummer en 1x een Unlimited abonnement met €7,50 korting per maand.
:point_right_tone4: De Husselkorting van €7,50 per maand was nog niet verwerkt op het Unlimited abonnement: ik heb de korting alsnog geactiveerd en er volgt nog een correctie voor de misgelopen korting op een volgende factuur.

 

Het creditbedrag van de misgelopen korting is inmiddels ook zichtbaar op de meest recente factuur. Daarnaast heb je 2 van de driemaal berekende aansluitkosten gecrediteerd gekregen.

Mijn conclusie is dat de kortingen goed verwerkt staan en wat er eventueel verrekend moet worden, verrekend is. Mijn tip: je weet welke diensten je afneemt en welke kosten en kortingen er nu bij horen: check dat met jouw maandelijkse facturen.

 

Dank voor de uitgebreide uitleg moest het wel 4 keer lezen om het een beetje te begrijpen hoe het gehussel met abonnementen en kortingen onderling in elkaar steekt, op bepaalde hoofdlijnen is het mij wel duidelijk.

onderstaand uitleg:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Husselkorting kun je zelf activeren via onze website Hussel voordelen aanmelden of activeren wij, nadat er gecontroleerd is dat er voldaan wordt aan de voorwaarden. Bij 2 0GB abonnementen is de Husselkorting later dan de startdatum van het abonnement geactiveerd, hiervoor volstaat het creditbedrag wat op de factuur van september 2021 gecrediteerd is en voor het Unlimited abonnement is de Husselkorting ook later geactiveerd en gecrediteerd, zie mijn eerdere bericht:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit vind ik een rare werkwijze  als er actie of kortingen worden gegeven in combinatie van?, komt bij mij over als doe je niets krijg je niets.

 

Maar dan nog wat je eerder aangaf met mijn jaar contract van 6 maand korting, in je eerste overzicht en mijn mail bevestiging komen niet overeen NetFlix wordt niet vermeld ook het entertainment korting niet van €5,- alleen interactieve korting van €5,-

Hier een afbeelding van overzicht in de mail bevestiging. enige mail die is ontvangen en ging gelijk in schijnbaar, zit ook geen 14 dagen bedenktijd op van toepassing. ondanks een nieuw jaar contract.

Dat het pluspakket gratis blijft is langzamerhand wel duidelijk.

Het Duits pakket is ook duidelijk is 3 maand gratis wegens kadootje actie na 3 maand is het €3,99 de 6 maand korting is niet niet op van toepassing.

Entertainment korting van €5 ook niet aangezien Netflix niet wordt vermeld in het overzicht.

Nu met actie korting 6 maand met uitzondering van het Duits pakket €48,05 na 3 maand komt het Duits pakket  van €3,99 bij op wordt €52,04 en na 6 maand na afloop €73,49. zoals het overzicht laat zien.

Dit is mij zover duidelijk alleen de entertainment korting van €5,- wegens Netflix vervalt de eerste 6 maand jaar contract klopt dat? 

Alk ik in mijn KPN kijk betaal ik gewoon maandelijks de Netflix via KPN €13,99 dat wordt straks €15,99  dat is aangepast aan het nieuwe abonnement jaar contract, dus in dat op zich verandert het niet, ook het pluspakket niet dat wordt (gratis)

Maar het entertainment €5,- korting komt nergens meer voor. wel is de interactieve korting verwerkt zoals in de afbeelding als in mijn KPN.

 

De entertainment korting krijg je als je een extra pakket af neemt zoals ESPN bijv. of alleen Netflix neemt. waarom bij mij de entertainment korting weer niet is verwerkt geen idee, dat geeft nu juist de verwarring die ontstaat  aan de gegevens die je ziet en wat er wordt aangeboden, doe je zelf de berekeningen links of rechts in mijn KPN komt telkens de entertainment korting te voorschijn de ook duidelijkheid  rond het entertainend voordeel        

Licht het aan het Contract overeenkomst die is gesteld? ik kan het nergens vinden.

Betreft het mobiel abonnement dat wordt verrekend  is mij nu wel duidelijk betreft de hussel kortingen hoe het nu in elkaar steekt dat was eerder totaal niet het geval, ook geen idee hoe lang die husselkorting bestaat bij KPN, de verrekening heeft nu pas plaatsgevonden zelf was ik er nooit achter gekomen ook in deze forum niet alleen al door de onduidelijkheid rondom er omheen.

Kan alleen maar zeggen dank je wel door oplettendheid, maar had eigenlijk niet gemoeten denk als je dieper in het systeem kijkt weet niet of je bevoegd bent? kun je al zie wat er al niet goed is gegaan in  het begin met de Mobiele abonnementen.

Ook eerder is een (husselkorting) de verwarring rond het EK actie van €2,50 niet verwerkt op een van de Sim Only 0GB abonnement dat was iets waar ik zelf achter aan ging zag een fout dat is verwerkt, je gaf het zelf al aan en ja dat is ook gecompenseerd, de factuur gaat daardoor er weer wat rommelig uitzien wat weer niet duidelijk op wordt, er waren wel meer dingen wat niet klopte in het traject vandaar ook mijn kritische reactie. 

 

Maar zo zie je maar weer waar het mis kan gaan fouten worden gauw gemaakt hoe ingewikkelder en complexer hoe meer fouten.

Wacht nog even af op reactie rond het entertainment korting  hoe dat bij mij in elkaar en is geregeld, op dat punt is het mij niet duidelijk. wel of geen recht op entertainment korting in mijn huidige samenstelling en overeenkomst op moment.

Neem aan dat het een laatste reactie van mijn kant mag zijn op dit onderwerp, en facturen moet je altijd controleren is gewoon standaard bij mij en welk  product en korting er bij hoort, ondanks de tip die je gaf is het nog lastig hoe alles onderling is verwerkt in de overzichten.