Skip to main content

Ik reageer hier maar eens op je wordt gek van het gehussel onderling de duidelijkheid wordt er niet beter van alleen maar slechter.

Oude abonnement overstap op hussel links of rechtsom gewoon duurder.

Ben al enige tijd bezig om bestaand abonnement te wijzigen mogelijkheid zeer beperkt of niet.

Wat ik nu heb is alles in 1 instap op de glasvezel.

Zo zag het er eerst eerst uit.

Alles-in-1 Instap €55,40

Pluspakket €9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

Totaal €70,38 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger - gratis -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) - €0,00

Vast telefoonnummer - gratis - 0,00

Enige tijd geleden ongeveer 5 maand een mobiel abonnementen afgesloten voor het gezin daar krijg je 5 Euro korting + gratis zender pakket als combivoordeel. in ons geval is dat het pluspakket andere zender pakketten hebben we niet.

Nu ziet het er zo uit per maand.

 

Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

Enig voordeel het gratis pluspakket totaal voordeel €8,38 hier zit de 5 euro per maand als korting niet in verwerkt maar onder de factuur mobiel. 

Maar nu komt het ik wil  snelheid internet verhogen van 100/100 naar 200/200 of 1000/1000 maar die mogelijkheid kan helemaal niet onder het instap abonnement je bent verplicht om over te stappen naar het hussel thuis abonnement je voordeel verdwijnt althans in mijn geval.

Je gaat nu betalen voor je pluspakket kosten €6,99 je telefoon wat gratis was gaat je €2, per maand kosten totaal €8,99

Maar nu het ander HD ontvanger was gratis nu krijg je in het hussel abonnement het Interactieve TV met 1 tv-ontvanger kosten €10 per maand ander optie niet mogelijk. geen belang bij het interactieve gedeelte opnemen doen we niet etc. maar wel voor betalen ?

Nu neem ik het hussel abonnement als verhoging van het internet naar 200/200 dan kost mij deze verhoging Van het eerder abonnement van €57,01 per maand naar €68,99 een 100/100 naar 200/200 kost mij dat €11,98 per maand meer. 500/500 lijn wordt niet aangeboden wel 1000/1000 maar kan geen berekening doen aangezien die mogelijkheid niet wordt weer gegeven.

Voor een 200/200 lijntje als extra verhoging vind ik duur structureel betaal je extra meer voor door het verplichte gehussel abonnement de eerdere korting op het oude abonnement vervaagd door een samengesteld pakket zonder al die extra poespas rond er om heen.

Neem ik bijv.  Netflix wat buiten KPN omgaat geen dienst van KPN op zich krijg je plots entertainend korting van 5 euro per maand krijg de indruk dat er gesponsord wordt.

Maar al met al er worden slimme constructies opgezet door extra meer te betalen er wordt gestrooid met gehussel kortingen maar als het er op aan komt betaal je gewoon meer.

Gewoon de beste optie bij het oude abonnement blijven dan maar zonder internet verhoging of overstappen naar een andere met snellere verbinding en daar je voordeel mee doen, maar voor bestaande klanten is het geen optie of je moet de vele extra aan meer betalen er voor over hebben,

Voor een extra verhoging meer betalen is daar aan toe maar door deze slimme constructies niet, eigenlijk belachelijk om het zo maar te zeggen.

Ik lees ook in deze topic een nieuw mobiel contract afsluiten, dit wordt dan wel een Hussel-abonnement. pardon wat zijn dat voor gehussel constructies, de hele structuur overzicht en de onduidelijkheid er omheen is weg en alleen maar ingewikkeld op geworden.

Zo dit maar gezegd te hebben en wat ik er van vind. 

Een hele lap tekst neem van aan aan dat het beetje duidelijk overkomt foutje of omschrijving slaan we maar even over 😀

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en losse reactie in ander topic verwijderd om overzicht te bewaren

Ik denk dat ik m'n antieke abo ook maar eens om ga husselen. Want als ik dat zo lees in verschillende topics word er momenteel flink met korting gestrooid bij bestaande klanten. Ik zie hier ook weer 6 maanden korting staan 🤔


Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

En dus ben je met Hussel goedkoper uit.

 


Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement

Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99

Sneller Internet 100/100 €4,99

totaal €62,00 per maand

Gratis producten HD tv-ontvanger -

Gratis Onderling Bellen -

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -

Vast telefoonnummer - 0,00

En dus ben je met Hussel goedkoper uit.

 

Volgens mij is dat een berekening voor nieuwe klanten aangezien Philips smart wordt weergegeven in het groen, mijn berekeningen waren gebaseerd vanuit mijn KPN .

Ander punt krijg de indruk dat deze topic niet lekker loopt zat net in deze topic een KPN moderator te beantwoorden. maar kom niet uit als laatste reactie, klikte op versturen gag ik jouw melding ruim 11min.


Volgens mij is dat een berekening voor nieuwe klanten aangezien Philips smart wordt weergegeven in het groen, mijn berekeningen waren gebaseerd vanuit mijn KPN .

De prijzen voor bestaande klanten (MijnKPN) en nieuwe klanten zijn precies hetzelfde. Nieuwe klanten krijgen alleen een eenmalig voordeeltje zoals bijvoorbeeld een gratis (kleine) televisie, gratis "super"WiFi of de eerste zes maanden korting.


Volgens mij is dat een berekening voor nieuwe klanten aangezien Philips smart wordt weergegeven in het groen, mijn berekeningen waren gebaseerd vanuit mijn KPN .

De prijzen voor bestaande klanten (MijnKPN) en nieuwe klanten zijn precies hetzelfde. Nieuwe klanten krijgen alleen een eenmalig voordeeltje zoals bijvoorbeeld een gratis (kleine) televisie, gratis "super"WiFi of de eerste zes maanden korting.

Oke duidelijk maar mij werd steeds geadviseerd als bestaande klant om de berekening via mijn KPN te doen volgens de klantenservice.


Volgens mij is dat een berekening voor nieuwe klanten aangezien Philips smart wordt weergegeven in het groen, mijn berekeningen waren gebaseerd vanuit mijn KPN .

De prijzen voor bestaande klanten (MijnKPN) en nieuwe klanten zijn precies hetzelfde. Nieuwe klanten krijgen alleen een eenmalig voordeeltje zoals bijvoorbeeld een gratis (kleine) televisie, gratis "super"WiFi of de eerste zes maanden korting.

Oke duidelijk maar mij werd steeds geadviseerd als bestaande klant om de berekening via mijn KPN te doen volgens de klantenservice.

Klopt, jij bent immers een bestaande klant en de éénmalige voordeeltjes zijn alleen voor nieuwe klanten.

Maar voor de prijs maakt dat ook helemaal niets uit.


Dit is mij zover duidelijk alleen de entertainment korting van €5,- wegens Netflix vervalt de eerste 6 maand jaar contract klopt dat? 

Alk ik in mijn KPN kijk betaal ik gewoon maandelijks de Netflix via KPN €13,99 dat wordt straks €15,99  dat is aangepast aan het nieuwe abonnement jaar contract, dus in dat op zich verandert het niet, ook het pluspakket niet dat wordt (gratis)

Maar het entertainment €5,- korting komt nergens meer voor. wel is de interactieve korting verwerkt zoals in de afbeelding als in mijn KPN.


Het overzicht wat ik je gegeven heb, is op dit moment van toepassing op jouw Internet en TV abonnement. Zoals je kunt zien is de Entertainmentkorting meegenomen in de onderstaande berekening en gaf ik aan: Zolang je het Thuispakket combineert met een KPN Mobiel abonnement, ontvang je korting op het Pluspakket en krijg je Entertainmentkorting op één extra optie naar keuze (met keuze uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet of Film1).

Dus nee: de Entertainmentkorting vervalt niet na een half jaar: deze korting blijft van kracht zolang je het Internet en TV abonnement combineert met een KPN Mobiel abonnement. Wat wel vervalt na 6 maanden is de €5,- korting op het Interactieve TV abonnement: dat is niet hetzelfde als de Entertainmentkorting. 

Na 3 maanden ga je betalen voor het Duits Pakket, dus dan wordt er €3,99 opgeteld bij de abonnementskosten, = €61,03
Na 6 maanden komt de actiekorting op Internet en TV te vervallen, dat is een totaalbedrag van €21,45, dus dan worden je abonnementskosten €82,48. Zeg je het Duits Pakket op, dan kom je uit op €78,49 (verhoging van Netflix is hier nog niet bij opgeteld).

Abonnement
Hussel Internet 1Gbit/s = €57,50
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger = €10

Extra's
Vast telefoonnummer = €2
Gratis Onderling Bellen = €0,-
Pluspakket = €6,99
Duits pakket = €3,99
KPN Veilig Apparaatbeveiliging (5 apparaten) = €0,-
Netflix = €13,99

Korting
Actiekorting Internet* = €16,45
Actiekorting Interactieve TV* = €5,-
Korting Duits pakket** = €3,99
Korting Pluspakket = €6,99
Entertainment korting = €5,- 

Totaal per maand, met actiekorting = €57,04
Totaal per maand, zonder actiekorting = €78,49 (hier is de verhoging van het Netflix abonnement nog niet bij opgeteld)

* Actie korting Internet en Interactieve TV = 6 maanden
** Actie korting Duits pakket = 3 maanden. Extra diensten lopen automatisch door als de actieperiode voorbij is. Je kunt een extra dienst zelf opzeggen via MijnKPN.

Zolang je het Thuispakket combineert met een KPN Mobiel abonnement, ontvang je korting op het Pluspakket en krijg je Entertainmentkorting op één extra optie naar keuze (met keuze uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet of Film1).

Makkelijker dan dit kan ik het je niet uitleggen, dus mocht het nog niet duidelijk zijn, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice!


Dit is mij zover duidelijk alleen de entertainment korting van €5,- wegens Netflix vervalt de eerste 6 maand jaar contract klopt dat? 

Alk ik in mijn KPN kijk betaal ik gewoon maandelijks de Netflix via KPN €13,99 dat wordt straks €15,99  dat is aangepast aan het nieuwe abonnement jaar contract, dus in dat op zich verandert het niet, ook het pluspakket niet dat wordt (gratis)

Maar het entertainment €5,- korting komt nergens meer voor. wel is de interactieve korting verwerkt zoals in de afbeelding als in mijn KPN.


Het overzicht wat ik je gegeven heb, is op dit moment van toepassing op jouw Internet en TV abonnement. Zoals je kunt zien is de Entertainmentkorting meegenomen in de onderstaande berekening en gaf ik aan: Zolang je het Thuispakket combineert met een KPN Mobiel abonnement, ontvang je korting op het Pluspakket en krijg je Entertainmentkorting op één extra optie naar keuze (met keuze uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet of Film1).

Dus nee: de Entertainmentkorting vervalt niet na een half jaar: deze korting blijft van kracht zolang je het Internet en TV abonnement combineert met een KPN Mobiel abonnement. Wat wel vervalt na 6 maanden is de €5,- korting op het Interactieve TV abonnement: dat is niet hetzelfde als de Entertainmentkorting. 

Na 3 maanden ga je betalen voor het Duits Pakket, dus dan wordt er €3,99 opgeteld bij de abonnementskosten, = €61,03
Na 6 maanden komt de actiekorting op Internet en TV te vervallen, dat is een totaalbedrag van €21,45, dus dan worden je abonnementskosten €82,48. Zeg je het Duits Pakket op, dan kom je uit op €78,49 (verhoging van Netflix is hier nog niet bij opgeteld).

Abonnement
Hussel Internet 1Gbit/s = €57,50
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger = €10

Extra's
Vast telefoonnummer = €2
Gratis Onderling Bellen = €0,-
Pluspakket = €6,99
Duits pakket = €3,99
KPN Veilig Apparaatbeveiliging (5 apparaten) = €0,-
Netflix = €13,99

Korting
Actiekorting Internet* = €16,45
Actiekorting Interactieve TV* = €5,-
Korting Duits pakket** = €3,99
Korting Pluspakket = €6,99
Entertainment korting = €5,- 

Totaal per maand, met actiekorting = €57,04
Totaal per maand, zonder actiekorting = €78,49 (hier is de verhoging van het Netflix abonnement nog niet bij opgeteld)

* Actie korting Internet en Interactieve TV = 6 maanden
** Actie korting Duits pakket = 3 maanden. Extra diensten lopen automatisch door als de actieperiode voorbij is. Je kunt een extra dienst zelf opzeggen via MijnKPN.

Zolang je het Thuispakket combineert met een KPN Mobiel abonnement, ontvang je korting op het Pluspakket en krijg je Entertainmentkorting op één extra optie naar keuze (met keuze uit Netflix, Spotify, ESPN Compleet of Film1).

Makkelijker dan dit kan ik het je niet uitleggen, dus mocht het nog niet duidelijk zijn, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice!

Dank voor de beantwoording maar we komen er niet uit nu worden er weer andere bedragen uit de hoed getoverd nu blijkt de Entertainend korting is verwerkt in de bedragen, maar dat wordt nergens specifiek weergegeven in het overzicht  en ook niet in mijn KPN niet , hoe moet ik dan kunnen zien hoe en waar ik de entertainment korting is verwerkt. ik wil dat kunnen zien dat is toch niet moeilijk. 

Als ik in mijn KPN inlog moet ik kunnen zien wat mijn abonnement is welke producten en welke kortingen wel of niet op zijn toegepast, als ik goed begrijp in mijn overzicht overeenkomst zit mijn entertainment  korting van €5,- al in verwerkt maar wordt niet specifiek weergegeven als entertainment korting? maar de bedragen zijn al op aangepast klopt dat?

Ik hou het maar kort want anders wordt het een warboel.

Ander opmerking je krijgt een overeenkomst mijn geval 1 jaar contract zit geen 14 dagen bedenk tijd op, verdekte kosten zijn  mee berekent zoals het entertainment korting maar wordt niet specifiek weer gegeven hoe kan ik de gegevens dan controleren? om tot een akkoord te gaan.

 


De entertainmentkorting staat toch gewoon apart?

Entertainment korting = €5,- 

Dat is toch niet verwerkt in iets anders?


De entertainmentkorting staat toch gewoon apart?

Entertainment korting = €5,- 

Dat is toch niet verwerkt in iets anders?

Nee de  entertainment korting van €5,- wordt nergens weergegeven ook niet apart vermeld in mijn geval, in mijn KPN niet als in het overzicht. 


Dank voor de beantwoording maar we komen er niet uit nu worden er weer andere bedragen uit de hoed getoverd nu blijkt de Entertainend korting is verwerkt in de bedragen, maar dat wordt nergens specifiek weergegeven in het overzicht  en ook niet in mijn KPN niet , hoe moet ik dan kunnen zien hoe en waar ik de entertainment korting is verwerkt. ik wil dat kunnen zien dat is toch niet moeilijk. 

Als ik in mijn KPN inlog moet ik kunnen zien wat mijn abonnement is welke producten en welke kortingen wel of niet op zijn toegepast, als ik goed begrijp in mijn overzicht overeenkomst zit mijn entertainment  korting van €5,- al in verwerkt maar wordt niet specifiek weergegeven als entertainment korting? maar de bedragen zijn al op aangepast klopt dat?

Ik hou het maar kort want anders wordt het een warboel.

Andere bedragen uit de hoed getoverd…? Je hebt gevraagd om een overzicht van de abonnementskosten en die heb ik je hier, in dit topic, gegeven en in dit overzicht zie je de Entertainment korting verwerkt staan.

Ik gaf eerder al aan:
In MijnKPN kun je onder “Beheer” het tabblad “Abonnement” vinden en daaronder “kosten abonnement”: Dit zijn alleen de kosten van je abonnement, na aftrek van eventuele kortingen. Een overzicht van alle kosten vind je terug op de factuur. Onder het tabblad “Profiel” → “Abonnementen” kun je de geactiveerde voordelen per product vinden. 
Voor een overzicht kun je dus het allerbeste de maandelijkse factuur bekijken.
 

 

Ander opmerking je krijgt een overeenkomst mijn geval 1 jaar contract zit geen 14 dagen bedenk tijd op, verdekte kosten zijn  mee berekent zoals het entertainment korting maar wordt niet specifiek weer gegeven hoe kan ik de gegevens dan controleren? om tot een akkoord te gaan.

Dat de Entertainment korting, het is een korting en brengt geen extra kosten met zich mee, niet genoemd staat in de bevestiging staat ook in de bevestiging uitgelegd:

KPN Hussel
Hebt u ook KPN Mobiel? Dan krijgt u misschien ook Entertainmentkorting. We controleren dit en als dit zo is, dan ontvangt u hierover een apart bericht. Entertainmentkorting is onderdeel van de KPN Hussel Voorwaarden. Kijk voor deze voorwaarden op kpn.com/husselvoorwaarden.


Op het moment dat je overstapt van een oud abonnement naar een Hussel abonnement, kun je inderdaad niet meer terug naar oude overeenkomst. Dat is al eerder in dit topic uitgelegd door NHendriks:
De reden dat je niet meer terug kan naar het oude abonnement is simpel: dat wordt niet ondersteund in de administratieve kant. Het wijzigen naar de Hussel is een abonnementswijziging, omdat bijvoorbeeld Alles-in-1 niet meer bestaat in het aanbod kan je hier niet naar terug. 

We zijn inmiddels 4 pagina's verder over de kosten en kortingen van een abonnementswijziging: ik denk dat alles nu wel gezegd en uitgelegd is. Je feedback over wat er nu wel en niet weergegeven wordt in MijnKPN en op de bevestiging heb ik doorgegeven aan mijn collega's die het hopelijk op korte termijn kunnen oppakken. 


Dank voor de beantwoording maar we komen er niet uit nu worden er weer andere bedragen uit de hoed getoverd nu blijkt de Entertainend korting is verwerkt in de bedragen, maar dat wordt nergens specifiek weergegeven in het overzicht  en ook niet in mijn KPN niet , hoe moet ik dan kunnen zien hoe en waar ik de entertainment korting is verwerkt. ik wil dat kunnen zien dat is toch niet moeilijk. 

Als ik in mijn KPN inlog moet ik kunnen zien wat mijn abonnement is welke producten en welke kortingen wel of niet op zijn toegepast, als ik goed begrijp in mijn overzicht overeenkomst zit mijn entertainment  korting van €5,- al in verwerkt maar wordt niet specifiek weergegeven als entertainment korting? maar de bedragen zijn al op aangepast klopt dat?

Ik hou het maar kort want anders wordt het een warboel.

Andere bedragen uit de hoed getoverd…? Je hebt gevraagd om een overzicht van de abonnementskosten en die heb ik je hier, in dit topic, gegeven en in dit overzicht zie je de Entertainment korting verwerkt staan.

Ik gaf eerder al aan:
In MijnKPN kun je onder “Beheer” het tabblad “Abonnement” vinden en daaronder “kosten abonnement”: Dit zijn alleen de kosten van je abonnement, na aftrek van eventuele kortingen. Een overzicht van alle kosten vind je terug op de factuur. Onder het tabblad “Profiel” → “Abonnementen” kun je de geactiveerde voordelen per product vinden. 
Voor een overzicht kun je dus het allerbeste de maandelijkse factuur bekijken.
 

 

Ander opmerking je krijgt een overeenkomst mijn geval 1 jaar contract zit geen 14 dagen bedenk tijd op, verdekte kosten zijn  mee berekent zoals het entertainment korting maar wordt niet specifiek weer gegeven hoe kan ik de gegevens dan controleren? om tot een akkoord te gaan.

Dat de Entertainment korting, het is een korting en brengt geen extra kosten met zich mee, niet genoemd staat in de bevestiging staat ook in de bevestiging uitgelegd:

KPN Hussel
Hebt u ook KPN Mobiel? Dan krijgt u misschien ook Entertainmentkorting. We controleren dit en als dit zo is, dan ontvangt u hierover een apart bericht. Entertainmentkorting is onderdeel van de KPN Hussel Voorwaarden. Kijk voor deze voorwaarden op kpn.com/husselvoorwaarden.


Op het moment dat je overstapt van een oud abonnement naar een Hussel abonnement, kun je inderdaad niet meer terug naar oude overeenkomst. Dat is al eerder in dit topic uitgelegd door NHendriks:
De reden dat je niet meer terug kan naar het oude abonnement is simpel: dat wordt niet ondersteund in de administratieve kant. Het wijzigen naar de Hussel is een abonnementswijziging, omdat bijvoorbeeld Alles-in-1 niet meer bestaat in het aanbod kan je hier niet naar terug. 

We zijn inmiddels 4 pagina's verder over de kosten en kortingen van een abonnementswijziging: ik denk dat alles nu wel gezegd en uitgelegd is. Je feedback over wat er nu wel en niet weergegeven wordt in MijnKPN en op de bevestiging heb ik doorgegeven aan mijn collega's die het hopelijk op korte termijn kunnen oppakken. 

Dank voor de toegevoegde toelichting ik laat het maar zo, mijn stand punt  waardeloos het hele hussel abonnement wordt tijd dat KPN verandert je wordt gek van de onduidelijkheid. rare werkwijze houden  ze er op na, zo denk ik er over en ben niet de enige.

Alle Laatste punt is al om kwalijk te nemen dat je niet terug kunt naar oude abonnement, het zal technisch wel niet kunnen?

Dat een 14 dagen bedenktijd met ingangsdatum niet word toegepast is mij al een raadsel, simpel een wijziging of contract voor bestaande klant 14 dagen bedenktijd geven heb je ook de tijd om vragen te stellen en dan pas de ingangsdattum laten ingaan na de 14 dagen bedenk tijd, nieuw abonnement ingangsdatum,  maar niet direct tijdens een wijzigen contract etc. in laten gaan.

Ik heb het al eerder gezegd het kan zo simpel maar nee de moeilijkste weg wordt gekozen, einde verhaal.