Skip to main content

Al jaren hebben we via de koperkabel een snelheid van 26.5 Mbit/s Downloadsnelheid op postcode ****** .Ga ik naar mijn ouders met dezelfde speedtest meeting lees ik 95.5 Mbit/s uit.Met precies hetzelfde abonnement,we kregen wel een bericht (we hebben uw downloadsnelheid verhoogd)***** . Gaat dit ook bij ons gebeuren?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @rbuijt hoe meet jij die snelheid? Met je mobiel via wifi, of met een pc/laptop met netwerkkabel?

Snelheid meten moet je altijd met de kabel doen, want wifi is nooit zo snel (en wordt ook nauwelijks sneller bij een snelheidsverhoging).

Overigens, welk abonnement en snelheid heb je?


Snelheid draadloos 4 meter naast de modem met speedtest van kpn.

Internet met Interactieve TV en Bellen


Kopersnelheden zijn op ieder adres weer anders. Afhankelijk van hoe ver je woont van een wijkkast en/of centrale. Je hebt dan vaak een abonnement van tot 50mb, of tot 100mb.

Als je postcode check doet, hoeveel is er volgens KPN dan haalbaar op jouw adres?

 

Soms is een uitbreiding naar pairbondig mogelijk (dubbele aders). Maar verdere upgrades van het kopernetwerk worden eigenlijk niet meer gedaan. Er word volledig ingezet op glasvezel. 


De maximaal mogelijke snelheid via koper kan in één straat al heel erg verschillen. Hoe verder je van de (straat)kast zit hoe minder er uit kan komen.

Je abonnement is (minimaal) tot 50 of 100 Mb/s. Als er nu 26,5 uitkomt dan zal een snelheidsverhoging ook niet kunnen.

Snelheid draadloos 4 meter naast de modem met speedtest van kpn.

Alleen een bekabeld gemeten snelheid is redelijk betrouwbaar.


We hebben glasvezel maar kan dat niet afnemen van KPN.


Dan is dat dus glasvezel van ODF (Open Dutch Fiber ofwel Odido). Danwel Delta Fiber (5 beschikbare providers; kpn niet). ???

BTW. Enige verschil tussen de providers is wat mij betreft de gebruikte tv-dienst. Want verder: internet = internet; vaste telefoon = vaste telefoon.