Skip to main content
Vraag

Wordt van het kastje naar de muur gestuurd wat betreft glasvezelaanleg

• October 17, 2025
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb KPN iTV over ADSL, woon in een flat en heb al 1 jaar geleden toestemming gegeven voor Glasvezel maar die komt maar niet.

Woensdag ben ik bij een KPN Glasvezel kraam langs geweest en die verwijst me naar het Netwerkbedrijf 088 0063644. Daar krijg is als reactie dat het pand niet aangesloten kan worden en dat ik het aan mij provider moet vragen.

Waar moet ik nu zijn om te zorgen dat glasvezel aangesloten wordt, KPN verwijst me naar het Netwerkbedrijf en die weer naar KPN???

4 reacties

• Auteur
  • Topper
  • October 17, 2025

Inmiddels nog maar eens expliciet toestemming gegeven op kpn.com/glasvezelnetwerk voor een aansluiting op glasvezel.
Ook toestemming gegeven om providers te informeren over mijn wens.

Krijg terug dat de postcodecheck negatief is en dat ik het later weer moet proberen.

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

• Auteur
  • Topper
  • October 17, 2025

Dank ​@Leen59 dit heb ik geprobeerd met als reactie: “Helaas is er op jouw adres (nog) geen glasvezel beschikbaar van de internet providers die zijn aangesloten bij Providercheck”.

Een deel van onze flat ligt aan een andere straat en heeft wel glasvezel. Aan onze straat (bij.de garagedeur binnen) liggen rollen glasvezel die gelast zijn aan de glasvezel kabel in de straat maar alleen nog moeten worden doorgetrokken/afgewerkt in de flat zelf.

Dat ligt er al sinds eind 2024 en er gebeurt niets mee, het wordt niet afgemaakt.

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

Misschien eens bij de gemeente informeren? Of de woningcorporatie.