Skip to main content
Vraag

Xbox 360 kan niet verbinden - Kan geen IP adres ophalen

• May 3, 2025
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo!

Ik heb problemen met het online krijgen van mijn Xbox 360 i.c.m. mijn KPN Box 12. Via Hotspot werkt de Xbox online en werkt alles.

Ik heb van alles geprobeerd: DMZ, uPnP, poorten open gezet, statisch IP adres. Maar alles tevergeefs.

De Xbox krijgt een APIPA adres wat zou betekenen dat het apparaat geen IP adres krijgt vanuit DHCP. Maar nu is de grote vraag waarom? Ik heb dit probleem zowel met kabel als met wifi met de Xbox.

De rest van de apparatuur op mijn netwerk heeft geen problemen.

Help!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• May 3, 2025

@FocuzST Waarschijnlijk staan de netwerkinstellingen in de xbox 360 niet goed waardoor die de dhcp server niet ziet. Probleemoplossing inclusief testen vind je hier. Laat s.v.p. weten of je hiermee het probleem kunt oplossen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2025

@theowolrups Helaas ook niet met een statisch IP adres op de KPN Box krijgt het apparaat geen verbinding. Dan moet ik anders alsnog de gegevens handmatig op de Xbox invullen omdat deze weer een APIPA adres voor zichzelf instelt. Ik weet niet hoe ik dit kan omzeilen op de Xbox.

Ook niet met DHCP range 192.168.2.100 t/m 200 en DNS 192.168.2.1 maakt het geen verschil.

• May 3, 2025

@theowolrups Helaas ook niet met een statisch IP adres op de KPN Box krijgt het apparaat geen verbinding. Dan moet ik anders alsnog de gegevens handmatig op de Xbox invullen omdat deze weer een APIPA adres voor zichzelf instelt. Ik weet niet hoe ik dit kan omzeilen op de Xbox.

Ook niet met DHCP range 192.168.2.100 t/m 200 en DNS 192.168.2.1 maakt het geen verschil.

@FocuzST Een paar punten:

• Soms moet je na wijzigingen alles herstarten om de wijzigingen echt door te voeren
  • Stel in de xbox 360 als dhcp server in: 192.168.2.254
  • Stel in de xbox 360 in: DHCP aan.
    Als je toch wilt dat de xbox een vast ip adres heeft, kan je in de kpn box 12 een ip reservering daarvoor aanmaken.
  • Laat de DNS settings in het modem op de kpn standaard servers staan. Dit staat er bij mij in:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Probleem is er nog steeds helaas. Bovenstaand heeft niet gewerkt. Is er iemand die dit exacte probleem heeft gehad? Hoe los ik het nu op?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Ik heb een Xbox 360 Slim gekocht, maar het apparaat krijgt geen IP adres uitgereikt via DHCP. Het apparaat stelt vervolgens nadat het mislukt is een APIPA-adres in.

Ook met een statisch IP adres buiten DHCP range werkt het ook niet. Dit is geprobeerd met (2.4GHz) wifi maar ook via de netwerkkabel.

Al mijn andere apparaten waaronder een Xbox series X werkt gewoon (via wifi en kabel). Als ik een hotspot maak met mijn telefoon dan werkt het verbinden met Xbox Live.

Ik heb diverse instellingen geprobeerd zoals uPnP, DMZ, DNS configuraties en vereiste poorten configuratie open gezet (niet tegelijk gedaan maar los van elkaar).

De Xbox 360 is voorzien van de nieuwste firmware.

Waarom word dit apparaat als enige geweigerd/geen IP adres uitgereikt?

• June 5, 2025

@FocuzST Heb je wel eens het modem en de xbox gereset voordat je het probeerde? Dat wilde bij mijn xbox nog wel eens helpen want hij was soms ook eigenwijs als het op verbinden aankwam. Ik gebruikte altijd standaard dhcp instellingen.