Skip to main content

XGS-PON kastje kapot na stekker uit het stopcontact. 

 

Hoe is het mogelijk dat het XGS-PON kastje dat in de meterkast is geplaatst voor mijn glasvezel kapot kan gaan na het kort verwijderen van de spanning. 

 

Elk product hoort er toch tegen te kunnen om tijdelijk zijn spanning te verliezen, en al helemaal een kastje dat voor de internet en tv in het huis zorgt. Dat hier geen snelle oplossing voor is is als je het mij vraagt waardeloos. Ik hoop dat ik hier niet weer een zelfde kastje voor terugkrijg. 

Andere mensen met hetzelfde probleem? 

Hoi @Nielsbb,

 

helaas is er een reeks genexis ont’s die dit probleem heeft, deze heeft de monteur niet meer bij zich, dus het zou in principe niet nog een keer kunnen gebeuren als hij vervangen is. Heb je al gebeld met 0800-0402? Zij plannen een afspraak in met een monteur. Hij of zij kan het ont vervangen. 
 

groetjes,


Eigenlijk ben ik toch best wel benieuwd waardoor zo een GXS-PON kastje van Genexis naar de mallemoer gaat na een stroomstoring/spanningsuitval? Ik heb hier gelezen dat de WAN poort dan stuk gaat. Ik ben benieuwd wat er technisch mis gaat dat dit kan gebeuren met deze oude en brakke batch? 


Hoi @Nielsbb,

 

helaas is er een reeks genexis ont’s die dit probleem heeft, deze heeft de monteur niet meer bij zich, dus het zou in principe niet nog een keer kunnen gebeuren als hij vervangen is. Heb je al gebeld met 0800-0402? Zij plannen een afspraak in met een monteur. Hij of zij kan het ont vervangen. 
 

groetjes,

Hallo Bastiaan, 

Het doet mij goed te horen dat de monteurs dit kastje niet meer instaleren. Ik heb gelukkig nog een afspraak kunnen maken voor morgen. Dus hopelijk is het dan allemaal opgelost en werkt het weer.

Ik kan er gewoon niet bij dat zo iets kapot kan gaan na 1 spaningsuitval. Maargoed, het is wel gebeurt en er wordt aan gewerkt. Hopelijk morgen weer alles goed en rustig. Overlast geeft het in iedergeval wel. 

Vriendelijke groet,


Eigenlijk ben ik toch best wel benieuwd waardoor zo een GXS-PON kastje van Genexis naar de mallemoer gaat na een stroomstoring/spanningsuitval? Ik heb hier gelezen dat de WAN poort dan stuk gaat. Ik ben benieuwd wat er technisch mis gaat dat dit kan gebeuren met deze oude en brakke batch? 

Hallo AriënC,

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd wat dit dan precies veroorzaakt. Wellicht dat een technicus ons dit kan vertellen? 

Vriendelijke groet, 


Hoi @Nielsbb,

 

helaas is er een reeks genexis ont’s die dit probleem heeft, deze heeft de monteur niet meer bij zich, dus het zou in principe niet nog een keer kunnen gebeuren als hij vervangen is. Heb je al gebeld met 0800-0402? Zij plannen een afspraak in met een monteur. Hij of zij kan het ont vervangen. 
 

groetjes,

Ik heb nog meerdere genexis kastjes op de bus hoor. Bij FTU’s in de woonkamer plaats ik veel liever een genexis dan een Nokia. Maar uiteraard wel na een controle of deze kastjes niet storingsgevoelig zijn 😁


Hoi @Nielsbb,

 

helaas is er een reeks genexis ont’s die dit probleem heeft, deze heeft de monteur niet meer bij zich, dus het zou in principe niet nog een keer kunnen gebeuren als hij vervangen is. Heb je al gebeld met 0800-0402? Zij plannen een afspraak in met een monteur. Hij of zij kan het ont vervangen. 
 

groetjes,

Ik heb nog meerdere genexis kastjes op de bus hoor. Bij FTU’s in de woonkamer plaats ik veel liever een genexis dan een Nokia. Maar uiteraard wel na een controle of deze kastjes niet storingsgevoelig zijn 😁

Had het meer over de slechte reeks haha!
Bij mij overigens nog enkel Nokia geleverd