Als ik een 4Gb verbinding wil welke aansluiting komt dan in aanmerking?
Heb nu 1Gb met box 12 en zwarte NT TY-01.
Wordt de NT ook vervangen?
Groet, Z
Als ik een 4Gb verbinding wil welke aansluiting komt dan in aanmerking?
Heb nu 1Gb met box 12 en zwarte NT TY-01.
Wordt de NT ook vervangen?
Groet, Z
4Gbits glasvezel gaat alleen met XGS-PON
Is 4 gbit überhaupt bij u beschikbaar? Heeft u daar al naar gekeken?
Heeft u zo'n glasvezelaansluitpunt?
Bij mijn adres op de website staat idd de 4Gb keuzemogelijkheid nu, een paar maanden geleden nog niet.
Hoe betrouwbaar is dat, voordat ik een 4Gb abo neem en de hardware is huis krijg wil ik graag weten of ik een XGS-PON aansluiting heb.
Ik heb een aansluitpunt zoals op de foto, het is een zwart kastje, de lampjes zitten op dezelfde plaats.
Waarschijnlijk heeft u nu een AON aansluiting. Dat word dus een PON aansluiting. Er zal een monteur langs moeten komen om dat om te bouwen.
Ok, dat betekent dan dat de wijkkast al omgebouwd is en ik thuis een ander aansluitpunt krijg?
Er is volgens mij geen glasvezelkastje voor uw aansluitpunt beschikbaar wat sneller is dan 1 gbit. Ik denk dat er een patchcover geplaatst word en dat er een ander glasvezelkastje naast komt wat dan wel geschikt is voor 4 gbit. Ik heb hier pas een foto van langs zien komen die ik helaas niet opgeslagen heb.
Ok, dat kan dus.
Dank voor de antwoorden.
Groet, Z
Er is volgens mij geen glasvezelkastje voor uw aansluitpunt beschikbaar wat sneller is dan 1 gbit. Ik denk dat er een patchcover geplaatst word en dat er een ander glasvezelkastje naast komt wat dan wel geschikt is voor 4 gbit. Ik heb hier pas een foto van langs zien komen die ik helaas niet opgeslagen heb.
Klopt helemaal hoor, er zijn op dit moment speciale ombouw kits waarbij er een patchkabel uit de FTU komt en er naast een TK01 kan worden geplaatst. Voor meterkasten etc is dit perfect, wanneer de FTU in de woonkamer zit wordt deze weleens omgelast en de TY-01 verwijderd. Het is aan de monteur om te beslissen wat er gaat gebeuren.
Ok, dat kan dus.
Dank voor de antwoorden.
Groet, Z
De wijkkast is al klaar, de monteur zal een FTU-TK-01 plaatsen.
Bij het afsluiten van je 4 Gigabit abonnement, zal de monteur automatisch ingeplant worden.
Ok, dat kan dus.
Dank voor de antwoorden.
Groet, Z
De wijkkast is al klaar, de monteur zal een FTU-TK-01 plaatsen.
Bij het afsluiten van je 4 Gigabit abonnement, zal de monteur automatisch ingeplant worden.
Over het algemeen niet, heb er ook even geen foto van maar het gaat er meer uitzien als hoe we eerst GPON hadden met een patchcover en daarnaast een XGSPON ONT. Zoiets:
Ja dat is makkelijker om te bouwen natuurlijk op deze manier!
Mocht je eens een foto ervan hebben in de toekomst ben ik benieuwd
Ja dat is makkelijker om te bouwen natuurlijk op deze manier!
Mocht je eens een foto ervan hebben in de toekomst ben ik benieuwd
Found it!
De nieuwe TK01 welke we plaatsen ziet er zo uit:
En het eindresultaat is dan zo iets, een FTU met een uitstekende kabel en er naast of boven een XGSPON ONT.
Disclaimer: niet mijn foto's
Prima oplossing zo
Dit sluiten de KPN huis monteurs zo aan neem ik aan, KPN Netwerk is hier niet bij nodig ?
Prima oplossing zo
Dit sluiten de KPN huis monteurs zo aan neem ik aan, KPN Netwerk is hier niet bij nodig ?
Klopt, hierbij zijn geen monteurs meer nodig van het netwerk. En als deze ombouw kits niet de juiste oplossing zijn en we besluiten dat het cosmetisch echt wel nodig is dat we de gehele FTU omlassen dan kan ook dat gedaan worden door een KPN monteur. Tegenwoordig heeft elk team monteurs welke de apparatuur en kennis hebben om een nieuwe las in glasvezel te zetten zodat we steeds minder afhankelijk zijn van onze collega’s van KPNNetwerk.
Dat is wel echt een groot voordeel, werkt een stuk fijner voor jullie en de klant. Bedankt voor de info, leuk om dit soort informatie te horen!
Ik weet nu wat me te wachten staat als ik een 4Gb abo neem
Dank allen, Z
Prima oplossing zo
Klopt, hierbij zijn geen monteurs meer nodig van het netwerk. En als deze ombouw kits niet de juiste oplossing zijn en we besluiten dat het cosmetisch echt wel nodig is dat we de gehele FTU omlassen dan kan ook dat gedaan worden door een KPN monteur. Tegenwoordig heeft elk team monteurs welke de apparatuur en kennis hebben om een nieuwe las in glasvezel te zetten zodat we steeds minder afhankelijk zijn van onze collega’s van KPNNetwerk.
Nog even een vraag
Het omlassen van de FTU kan ik dat regelen voordat de monteur komt?
Ik heb het hele spul in de woonkamer zitten dus omlassen heeft mijn voorkeur.
Z
Nog even een vraag
Het omlassen van de FTU kan ik dat regelen voordat de monteur komt?
Ik heb het hele spul in de woonkamer zitten dus omlassen heeft mijn voorkeur.
De monteur die komt moet dat beoordelen, hij zal dan een besluit maken of dat nodig is.
Dag, ik heb nu superfiber 1 aangevraagd, dus 1GB snelheid (maar 4GB is wel beschikbaar).
Is dat nog AON dan of is dit als XGS-PON? Ik wil namelijk een fritzbox bestellen en wil weten welke dan het beste is.
Als 4 gbit beschikbaar is, dan heeft u een XGS-PON verbinding. Ook als u voor een 1 gbit abonnement kiest.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.