Skip to main content

Hallo ik heb een vraag..

Onze y kabel (volgens mij heet dat ding zo?) komt vanuit de meterkast midden op de muur de woonkamer binnen.

Lelijk dus! Nu onze muur gestuuct wordt willen we deze graag naar net boven de plint verplaatsen.

Kan ik dit draad gewoon doorknippen naar beneden verplaatsen net boven de plint en dan met een krimptang en nieuw telefoonkapje opnieuw werkend krijgen??

 

 


 

 


Kunt u een paar foto's plaatsen?


Bedoel je een netwerkkabel (UTP) of een telefoonkabel (RJ45)?

In beide gevallen kan je deze wel doorknippen, maar om er een nieuwe stekker op te monteren heb je wel een speciale tang nodig. Ik zou dan even iemand vragen die dat vaker heeft gedaan.


Volgens KPN zelf is dit eigendom van hun en mag er niet zomaar in geknipt worden..:smirk: dus om een boete te voorkomen verzinnen we een andere manier om deze kabel netjes weg te werken.

 


Bedoel je nu de Y-kabel of het aansluitpunt (ISRA)?

Plaats eens een foto van dat wat je wilt gaan verplaatsen.


Volgens KPN zelf is dit eigendom van hun en mag er niet zomaar in geknipt worden..:smirk: dus om een boete te voorkomen verzinnen we een andere manier om deze kabel netjes weg te werken.

 


Oeps, dan heb ik wel eens een overtreding gemaakt...


Hoi @Marijke_, welkom hier. 

Volgens KPN zelf is dit eigendom van hun en mag er niet zomaar in geknipt worden..:smirk: dus om een boete te voorkomen verzinnen we een andere manier om deze kabel netjes weg te werken.

 

Zo streng zijn we nou ook weer niet, dit mag je zeker doen als het om de Y kabel gaat. IS/RA zou ik niet zelf doen. 

Bedoel je nu de Y-kabel of het aansluitpunt (ISRA)?

Plaats eens een foto van dat wat je wilt gaan verplaatsen.

Dit is mij ook niet helemaal duidelijk. Zou je hier een paar foto's plaatsen van de situatie? Dan kunnen we dit beter inschatten en jou goed adviseren. :relaxed:


Dankjewel voor jullie reactie's ik heb 2x contact gehad met KPN over deze kabel die vanuit het isra punt uit de meterkast door de muur komt.

Kregen er bijna ruzie door dus dacht laat maar.. nu een medewerker van KPN Alex die zegt dat het wel mag dus bij deze een foto van de kabel.

Ben benieuwd..

 


@Marijke_  (@Alex_P ) Ik lees hier over een Y-kabel en zie de achterkant van de KPN Box 12.

De Y-kabel duidt op een pairbonding aansluiting, maar de KPN Box 12 ondersteunt dat niet. Op deze manier houdt Marijke maar de helft van de snelheid over :thinking:. Soms recent een modemruil geweest? Wat gaat hier fout??


Hallo @Alex_P , @Marijke_ heeft gewoon 1 enkele nieuwe DSL-kabel nodig, dus geen geklooi met knippen van Y-kabels e.d.:relaxed:

Zo'n kabel heeft @Marijke_  misschien ook nog wel liggen.

 


Hi @JanD , 

Marijke heeft een Y-kabel met een reden (pairbonding=snelheid). Dan is de KPN Box een verkeerde keus. Vandaar mijn vraag of er een recente modemruil is geweest. Dan is logistiek iets misgegaan.


@Marijke_ Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even nakijken welke verbinding jij precies hebt. 

Die Box12 met een Y kabel gaan niet goed samen namelijk. 


We hebben inderdaad net een nieuw modem gekregen van de V8 naar de Box12.

 

Deze dsl kabel gaat naar het isra punt. Ik dacht als ik alleen de kabel bij het telefoon kapje afknip en de kabel door de muur terug haal en dan op een lagere plek dicht bij de plint terug laat komen in de muur.

Nieuw telefoon kapje erop met de krimptang dan is het mooier weg gewerkt in de woonkamer.. 

Hij steekt nu door de wand in het midden van de muur 🤔


@Marijke_ Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even nakijken welke verbinding jij precies hebt. 

 

:point_up::relaxed:


We hebben inderdaad net een nieuw modem gekregen van de V8 naar de Box12.

 

Deze dsl kabel gaat naar het isra punt. Ik dacht als ik alleen de kabel bij het telefoon kapje afknip en de kabel door de muur terug haal en dan op een lagere plek dicht bij de plint terug laat komen in de muur.

Nieuw telefoon kapje erop met de krimptang dan is het mooier weg gewerkt in de woonkamer.. 

Hij steekt nu door de wand in het midden van de muur 🤔

Dit is prima mogelijk, de vraag is alleen of je die Y kabel nodig hebt of een gewone telefoonkabel. 


Dit is prima mogelijk, de vraag is alleen of je die Y kabel nodig hebt of een gewone telefoonkabel. 

Een gewone kabel bij de KPN Box 12 of toch die Y-kabel, maar dan wel met een Experia Box v10 :wink:


Alex_P   Profiel is aangepast👍


Dankjewel.

Bonding is bij jou niet van toepassing, die Y kabel kan dus gewoon weg. Je hebt een simpele RJ11 telefoonkabel nodig, hoe korter hoe beter en het liefst rond. Die kun je dan naar wens knippen. :slight_smile:


Dit is prima mogelijk, de vraag is alleen of je die Y kabel nodig hebt of een gewone telefoonkabel. 

Een gewone kabel bij de KPN Box 12 of toch die Y-kabel, maar dan wel met een Experia Box v10 :wink:

Dat bedoelde ik, hehe. :wink:


@Alex_P  Maar waar sluit ik die telefoon kabel op aan dan?

Misschien een domme vraag maar volgens mij heb ik hier verder nikswaar ik die telefoon kabel kan insteken? Ja alleen die box 12 dan 😅


@Marijke_

Waar zit de ‘andere’ kant van de Y-kabel nu aangesloten? (foto?) Daar komt het signaal vandaan.


RB xx die gaat dat isra punt in volgens mij

 


Het andere eind aan het ISRA punt wat in de meterkast zit.


Hi @Marijke_  misschien nog even een foto met wat meer overzicht? De grijze huls in het midden is inderdaad het IS/RA punt, maar waar gaat de witte kabel naartoe? Dat ziet er niet uit als een Y-kabel. Als dat de kabel is die direct naar de KPN Box gaat, dan heb je helemaal geen Y-kabel.

Dan heb je een gewone telefoonkabel die je naar wens kan knippen, zoals @Alex_P al zegt.