Skip to main content

Hoi @Peterqwertyuiopop, welkom!

Maak je gebruik van overstap service? Zo ja, maak je geen zorgen! Bij overstap service heft de oude provider (Ziggo) de diensten pas op wanneer de nieuwe provider (KPN) aangeeft dat alles goed werkt en is aangesloten. Ik snap dat je schrikt van het bericht dat Ziggo het abonnement al eerder opheft, maar dit klopt niet. Ziggo stuurt al een tijdje bevestigingen met een verkeerde einddatum bij overstap service. Dit probleem is bekend bij zowel Ziggo als KPN en Ziggo werkt momenteel aan een oplossing. Controleer de orderbevestiging van KPN nog even dubbel of hier daadwerkelijk overstap service op staat, als dit staat aangegeven dan blijven jouw diensten van Ziggo gewoon werken tot dat de diensten van KPN zijn aangesloten :blush:

Goede morgen. Ik kreeg de vraag wat ik van get antwoord vond op dit forum. - Ik weet plots niet meer wat ik ervan zal vinden, uiteindelijk. 🙂 Mijn vraag ging over mijn overstap van ZIGGO naar KPN. Nadat ik verschillende datums voor aan- en afsluiten ontving van beide aanbieders. - 31 maart, ZIGGO deelde mij mee dat zij mij 31 maart, (vandaag), zouden afsluiten terwijl KPN mij pas 13 april aansluit. Aangezien de overstap door KPN wordt geregeld kreeg ik daarop een geruststellend antwoord van uw kant. Maar nú, 31 maart krijg ik net een SMS van ZIGGO dat ik vandaag (wél) wordt afgesloten. Dat zou mij momenteel door diverse redenen erg slecht uitkomen, dus ik ben nu toch nog even erg bezorgd.

Met vriendelijke groet, Peter

 

Beste @Hanna_  en @Peterqwertyuiopop,

Hier ben ik dus ook bang voor. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met Youfone. Het abonnement loop af op 13 september en de KPN-monteur komt pas op 15 september. Ik heb de internetverbinding nodig voor mijn thuiswerkplek, dus dit zou me heel slecht uitkomen. Ondertussen ben ik al een aantal keer door de klantenservice van beide providers naar de klantenservice van de ander verwezen zonder een oplossing. Ik ben van mening dat KPN dit zou moeten oplossen, omdat zij beloven dat ik geen dag zonder internet zou komen te zitten als ik de overstapservice gebruik. Ik zou dus graag zien dat KPN iets regelt zodat ik tussen die twee data gewoon gebruik kan maken van het internet. Wellicht scheelt het dat Youfone ook gebruik maakt van het KPN (ADSL)netwerk? Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren... 

Groeten, Wim

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt: 

 

Bij mij is het toen helemaal goed gekomen,  ziggo bleef uiteindelijk gewoon werken tot aan de datum van mijn nieuwe kpn aansluiting. Het bleek in mijn geval dus verkeerde (verontrustende)info van ziggo


Dit zou ook goed moeten komen, Youfone geeft een indicatie van aflopen abonnement, als de overstap service goed werkt krijgt youfone van KPN het seintje als zij de lijn daadwerkelijk over nemen, zit je hooguit een paar uur zonder verbinding,de tijd dat je zelf aan het geklooi met aansluiten bezig bent, kun je meteen doen als je merk dat de lijn dood is.


Als je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice dan hoef je je ook nergens druk om te maken. Normaal gesproken wordt de KPN lijn op het vrije aderpaar opgeleverd, indien dat niet kan omdat er maar één aderpaar is ingelast bijvoorbeeld dan zijn beide providers tijdelijk tegelijk actief op één aansluiting. Zodra je het KPN-modem aansluit gaat alles over. Bij glasvezel werkt het eigenlijk hetzelfde, de Youfone lijn blijft actief tot de monteur deze om gaat zetten in de wijkcentrale of als er geen monteur komt dan komt het ook vaker voor dat hier tijdelijk twee profielen draaien op één aansluiting.

 

Nu lees ik dat er ook een monteur komt voor de installatie, dan is de kans aanwezig dat deze een combi-bon krijgt, dan gaat deze eerst de aansluiting omzetten in de infrastructuur om daarna direct naar jou toe te komen voor de installatie. Bij het kopernet zit je misschien een uurtje zonder verbinding, afhankelijk van hoe veel er in de infrastructuur veranderd moet worden. Bij glasvezel is de monteur er doorgaans binnen 15 á 30 minuten na het lostrekken van de Youfone-verbinding omdat dit vrijwel nooit meer dan één kabel verwijderen en één kabel zetten betreft.

 

Let wel, het gebeurd doorgaans niet dat een monteur van te voren belt dat de verbinding eruit gaat vallen omdat wij enkel te zien krijgen dat er draden verwijderd en getrokken moeten worden of in het geval van glasvezel een patch gemigreerd. Het komt namelijk regelmatig voor dat de aansluiting die erin zit nog van een vorige bewoner is bijvoorbeeld, dan is het een beetje knullig als je belt dat het internet er zo uit gaat vallen. Wij kunnen in onze bon ook niet zien dat je overstapt van Provider X naar KPN, wij krijgen enkel te zien dat het om een nieuwe levering gaat. Het gebeurd echter wel eens dat een monteur eerst belt dat ze de infrastructuur in orde gaan maken en daarna jouw kant op komt. Dat verschilt per monteur.

 

Stel je hebt een tijdsvak van 13:00 tot 15:00 waarin de monteur kan komen dan wordt doorgaans binnen dit tijdsslot ook de aansluiting omgezet in de infrastructuur indien dit nodig is. Soms wordt de infra al een half uurtje eerder in orde gemaakt maar dit varieert heel erg dus daar kan ik niets specifieks over zeggen. Ik zou er dan gewoon voor zorgen dat je ruim van te voren ervoor zorgt dat je of overschakelt naar een mobiele hotspot of dingen gaat doen die niet afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding.