Skip to main content
Antwoord

Youtube en Netflix werken niet via KPN mobiele hotspot

• June 15, 2025
  • 9 reacties
  • 126 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik heb een tijd bij Vodafone gezeten voor mijn mobiele contract. Ik was niet altijd tevreden over de kwaliteit van mijn internet, op sommige plekken waar ik vaak kwam viel mijn verbinding helemaal weg en had ik geen bereik. Ik heb dus besloten om over te stappen naar ‘het beste netwerk van Nederland’, dus heb ik een sim only abonnement afgesloten bij KPN. Gewoon een Unlimited400 abonnement voor normaal gebruik. Thuis heb ik ook internet van KPN dus kreeg wat combivoordelen, allemaal mooi meegenomen.

Sinds ik mijn KPN simkaart erin heb gedaan en dus ben overgestapt loop ik tegen het volgende aan. Ik heb op mijn werk geen internetabonnement nodig maar ik heb wel een tv staan die ik zo nu en dan gebruik voor het afspelen van muziek via YouTube/Spotify en soms een filmpje via Netflix/videoland. Ik heb eigenlijk jarenlang op die locatie door middel van een mobiele hotspot verbinding die tv kunnen bedienen, ik deelde mijn Vodafone netwerk met de tv en ik kon alles doen, ik heb op dat gebied echt nooit problemen gehad daarmee. 

Nu ik KPN heb en ik eigenlijk hetzelfde doe merk ik dat ik bepaalde dingen op de tv niet kan doen, de tv verbind met mijn gedeelde KPN hotspot vanaf mijn mobiel maar sommige dingen kan ik gewoon niet doen. De Youtube app openen lukt niet, Spotify wel. Netflix openen lukt niet, Videoland wel. Via de ‘internet’ app van mijn TV werkt Youtube wel, dus via de webbrowser. Maar de app openen lukt gewoon niet, blijft op zwart staan. 

Kan het zo zijn dat KPN bepaalde diensten blokkeert als je je hotspot deelt? Ik heb ondertussen de instellingen gecontroleerd op mijn mobiel, die staan goed. Ik heb een nieuwe KPN simkaart in de winkel opgehaald en ik heb de hotspot verbinding met de tv geprobeerd met 2 andere telefoons van vrienden, Odido en Vodafone. De tv doet het dan weer als een zonnetje en heeft geen last van beperkingen. 

Wat gaat er mis bij KPN op dit gebied?

Beste antwoord door Denise van KPN

Om een optimale mobiele verbinding te garanderen, willen we je erop wijzen dat de APN ‘portalmmm.nl’ verouderd is en niet meer gebruikt zou moeten worden. In plaats daarvan is de standaard APN voortaan ‘internet’. Ik raad je dan ook aan om alleen deze te gebruiken.

Ik lees veel over IPv6 en IPv4, kan dit van invloed zijn bij mij?

Dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn. In dat geval zou het moeten helpen om de APN vast te zetten op IPv4.

Lukt dit niet? Dan wil ik je vragen om een belafspraak in te plannen. Mijn collega kan eventueel een ticket voor de technische dienst aanmaken.

9 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Aliben, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik kan je meteen vertellen dat wij niets blokkeren op de VPN. Maar wat wel zou kunnen, is dat wij andere instellingen gebruiken dan bijvoorbeeld Vodafone. Dit merk je vooral als je dezelfde instellingen voor het netwerk gebruikt. Daarom raad ik je aan om het netwerk op de TV te vergeten en opnieuw te verbinden. Hopelijk helpt dit!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 17, 2025

Hallo Denise, dit helpt niet. Dit heb ik natuurlijk al verschillende malen gedaan, verder ben ik erachter gekomen dat heel veel mensen hier problemen mee hebben bij KPN. Ik heb de APN veranderd naar “advancedinternet” en “portalmmm.nl” maar die werken dus ook niet. Waarom kan ik gewoon niet mijn tv op dezelfde manier bedienen zoals ik hiervoor bij Vodafone deed. Ik heb het nogmaals geprobeerd met andere telefoons die bij Odido/Vodafone zitten en dan werkt de tv weer uitstekend. Eenmaal KPN hotspot van mijn mobiel aan dan doet hij weer helemaal niks, lijkt toch echt iets met de KPN hotspot niet goed te gaan. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Om een optimale mobiele verbinding te garanderen, willen we je erop wijzen dat de APN ‘portalmmm.nl’ verouderd is en niet meer gebruikt zou moeten worden. In plaats daarvan is de standaard APN voortaan ‘internet’. Ik raad je dan ook aan om alleen deze te gebruiken.

Dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn. In dat geval zou het moeten helpen om de APN vast te zetten op IPv4.

Lukt dit niet? Dan wil ik je vragen om een belafspraak in te plannen. Mijn collega kan eventueel een ticket voor de technische dienst aanmaken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 19, 2025

Hoi Denise, hoe kan ik de APN vastzetten voor IPv4?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Voor zover ik weet, kan dit op een iPhone niet. Op Android zou dit onder de instellingen van mobiele data moeten kunnen.

Lukt dit niet? Dan wil ik je vragen om een belafspraak in te plannen. Mijn collega kan eventueel een ticket voor de technische dienst aanmaken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 20, 2025

Kan de technische dienst hier wel in wat betekenen of is dit gewoon volgens protocol dat je naar hen moet doorsturen?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan je hier niet bij helpen, maar als er iemand is die het wel kan, dan is het onze technische dienst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Hoi Denise, bedankt voor je probleem. De technische dienst heeft er ook niks aan kunnen doen. Er schijnt gewoon wat mis te gaan bij KPN, erg onduidelijk waarom jullie hier last van hebben en andere providers niet. Ik heb inmiddels binnen mijn bedenktijd alsnog mijn bestelling geannuleerd en ben overgestapt naar Odido. Bedankt voor je hulp. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dat is jammer, ​@Aliben, al snap ik je keuze wel. Dan wens ik je veel plezier bij je nieuwe provider.