Skip to main content

Ik heb sinds 2 weken glasvezel internet in plaats van over de koperen kabel. Vanaf een half uur nadat de monteur wegging, is de verbinding eigenlijk nooit meer een dagdeel stabiel geweest. Daarvoor hadden we nooit problemen, wifi en bekabeld. 

Mijn modem en glasvezelkastje zijn inmiddels 2x gereset, maar dat heeft helemaal niets geholpen. Ik heb hier al meerdere topics gelezen, het lijkt bij mij gerelateerd aan het aan/uit schakelen en spanningsschommelingen in mijn electriciteitsnet. 

Hoe zorg ik er voor dat ik beter geholpen wordt dan 'we gaan uw modem nog eens resetten en dan kijken we het aan'? Ik snap de lastigheid dat er geen 'echt' probleem is op het moment dat ik bel, maar ik kan op dit moment eigenlijk alleen maar tv kijken. Interactieve tv loopt 2-3x per uur vast en ik kan niet normaal thuis werken omdat ik regelmatig uit een teams vergadering val.

Update: mijn modem gaat vervangen worden, ipv de v10a krijg ik de v10. Geen problemen op de glaslijn gemeten, maar zo veel disconnects op het modem dat de geschiedenis van gister al niet meer zichtbaar was voor de klantenservice.


Goedemiddag @Ivo Spr. en welkom hier op ons forum :)

 

Update: mijn modem gaat vervangen worden, ipv de v10a krijg ik de v10. Geen problemen op de glaslijn gemeten, maar zo veel disconnects op het modem dat de geschiedenis van gister al niet meer zichtbaar was voor de klantenservice.

Heb je de Experia Box v10 inmiddels mogen ontvangen en zo ja, is het probleem hiermee ook verholpen?


Het probleem was niet verholpen met een nieuw modem helaas. De monteur is zaterdag geweest en die heeft een nieuw glasvezelkastje geïnstalleerd. Nu een Nokia. Voorlopig werkt het prima.


Het probleem was niet verholpen met een nieuw modem helaas. De monteur is zaterdag geweest en die heeft een nieuw glasvezelkastje geïnstalleerd. Nu een Nokia. Voorlopig werkt het prima.

Fijn om te lezen dat er afgelopen zaterdag een monteur langs is geweest die het probleem heeft verholpen door het glasvezelkastje te vervangen @Ivo Spr. en ook bedankt dat je dat hier nog even hebt laten weten!


@JanZ_ /KPN - ik heb ook problemen vergelijkbaar. Onbetrouwbaar/instabiele verbinding.
Op onregelamtige moment bevriest mijn verbinding vanaf het KPN model. Alles werkt prima op het interne netwerk (bekabeld of Wifi). Wifi is overigens niet de KPN wifi, maar andere full-mesh oplossing.

 

Heb hier al contact overgehad met de helpdesk, doorverwezen naar andere team dat dieper onderzoek doet. Daar is vastgesteld - niet een KPN probleem, we zien de verbinding en modem in afgelopen periode in goed werkende staat dus niet een probleem bij KPN.

KLANT (mijn) ervaring en constatering is duidelijk anders , het werkt niet goed, onbetrouwbaar.

Heb paralelle ping test gestart naar interne apperatuur (bekabeld en draadloos), werkt prima. Tevens op zelfde moment een ping naar interne KPN 12a modem LAN IP adres en naar 1.1.1.1 adres en die vallen samen, soms spontaan weg terwijl op dat moment interne netwerk gewoon blijft werken.
Zie => 

VRAAG: Kan mijn glasvezel kastje ook preventief vervangen worden? 

Helaas wordt deze mogelijke oplossing niet aangeboden door de helpsdesk en support, maar wordt alles afgeschoven op “sorry niet onze apparatuur, wil je oplossing of meer onderzoek dan moet je betalen”.

Deze houding schiet behoorlijk in verkeerde keelgat, kijk daarom uit naar de mogelijkheid of glasvezelkastje preventief vervangen kan worden. Lees dat dit bij een aantal klanten met verglijkbare problemen de oplossing was….


@kpn-user-dvh ik ben eigenlijk wel benieuwd of je echt uitgesloten hebt dat de uitval wordt veroorzaakt door iets na her modem. Maw heb je al een dag getest zonder aangesloten eigen appartuur? Pas dan kan beoordeeld worden of het probleem in het kpndomein zit.


Hoi @kpn-user-dvh en bedankt voor je bericht!

Als er vanuit onze kant al onderzoek is gedaan en is geconstateerd dat jouw problemen niet binnen het KPN domein liggen, dan gaat het mij met geen mogelijkheid lukken om je glasvezelkastje preventief te vervangen. De mensen die dit soort zaken monitoren kunnen veel meer zien dan dat ik kan.

@kpn-user-dvh ik ben eigenlijk wel benieuwd of je echt uitgesloten hebt dat de uitval wordt veroorzaakt door iets na her modem. Maw heb je al een dag getest zonder aangesloten eigen appartuur? Pas dan kan beoordeeld worden of het probleem in het kpndomein zit.

Hier moet ik me bij aansluiten en ik zou je willen adviseren om hier eens naar te gaan kijken. 


@kpn-user-dvh Anders gewoon voor een paar tientjes zelf een Nokia ONT aanschaffen? 


Reageer