Skip to main content

Sinds een week heb last van een zeer lage upload snelheid (0.1mbps). Ik heb al diverse keren via de chat geprobeerd, maar zij laten mij steeds het zelfde proberen. Dingen die ik al geprobeerd heb zijn:

 

- wifi manager

- harde reset

- harde reset met alle apparaten losgekoppeld

- metingen gedaan via wifi, via wifi met alle apparaten losgekoppeld, metingen rechtstreek via netwerkkabel, metingen via netwerkkabel met alle apparaten losgekoppeld. Allemaal dezelfde resultaten ( ongeveer 90mbps download en 0.1mbps upload )

 

Via de chat zeggen ze dat ze niks vreemds doormeten maar ik vermoed dat het toch aan de binnenkomende lijn ligt. Overweeg om te gaan overstappen als het probleem niet snel is opgelost.

 

Is er iemand die nog tips voor mij heeft

Heb je glasvezel of koper? Welk type modem heb je?


Ik heb kopere bekabeling en de experiabox v10a.


Eigenlijk heb je al het mogelijke al gedaan. Lijkt toch een probleem met het modem. Wacht even op een moderator. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Gek dat de upload snelheid ineens zo laag is, @Brian 2211 en eens met @Joep1965 : ik wil dan ook graag de verbinding controleren. 

Vul jij jouw profiel aan met het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!


Beste @Shyrin_  ik heb mijn account gegevens nu aangevuld. Via de chat heeft een collega van u ook al eens doorgemeten. Maar zij vond niks vreemds aan de verbinding. Wellicht vind u wel iets terug.


Ik heb jouw verbinding gecontroleerd, @Brian 2211: ik meet ook een stabiele en goede verbinding uit. Je geeft aan dat je het modem al een harde reset gegeven hebt: hoe heb je het modem precies gereset: via een handmatige reset? 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Als jij de bovengenoemde reset uitvoert en dan een bekabelde meting uitvoert, welke (upload)snelheid behaal jij dan? Zorg ervoor dat je verbonden bent via een kabel en niet via wifi, dat de Interactieve TV ontvangers uitgeschakeld zijn en ook dat andere apparaten die data verbruiken uitgeschakeld zijn.


Beste @Shyrin_  dit heb ik al geprobeerd op aanraden van een collega van u via de chat. Dit heeft niet geholpen. Mijn uploadsnelheid blijft rond 0.1mbps steken.


Ik heb vanuit ons systeem in het modem gekeken om te zien wat er precies binnenkomt. De upload snelheid ligt ruim boven de 10Mbit/s die je vanuit het abonnement krijgt. De upload is dus in ieder geval tot aan het modem goed in orde. Om deze reden lijkt het me verstandig om de focus te leggen op de apparaten die je gebruikt. 

  • Heb je de kabel waarmee je meet gecontroleerd? Echt er even uit gehaald, gecontroleerd en opnieuw aangesloten? Tip is ook om te testen met een andere kabel èn test het ook op twee verschillende poorten van het modem. 
  • Heb je de snelheid ook gemeten met een tweede PC of laptop? Met welke apparatuur heb je de snelheid tot nu toe gemeten?
  • Naast kpn.com/speedtest graag ook de snelheid meten via speedof.me: krijg je hetzelfde resultaat? Voeg je van beide testen een screenshot toe?
     

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!


Beste @Shyrin_ 

 

Excuses voor mijn late reactie, maar ben er ivm werken niet aan toe gekomen.

 

Inmiddels wel al 10-tallen pogingen verder, helaas zonder resultaat. Heb meerdere keren alle apparaten uitgezet/losgekoppeld. Wachtwoord en netwerknaam wijzigen, harde resets, meerdere kabels/poorten en apparaten geprobeerd. Maar mijn upload snelheid blijft zeer slecht( zie bijgevoegde resultaten ). Ben er ondertussen wel klaar mee en overweeg om te gaan overstappen. Heb al meerdere keren via de chat contact gehad en via dit forum, maar niks helpt. En bij de chat laat elke andere medewerker mij weer alle stappen opnieuw doen.

 

Ik hoop dat er snel stappen vanuit jullie kant worden genomen ( bijv. Monteur langs sturen). Anders ben ik genoodzaakt om naar de concurrent over te stappen.

 

 

 


Dit is toch wel heel vreemd. Even een hulplijn uitgooien :wink:. @NHendriks kan jij hier iets over vertellen?


Dit is toch wel heel vreemd. Even een hulplijn uitgooien :wink:@NHendriks kan jij hier iets over vertellen?

Pfoe, om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee waar dit door zou kunnen komen. Het is toch gek dat op het modem wel gewoon die 10Mbps behaald wordt maar dat dit na het modem niet meer gehaald wordt.

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat er een apparaat op het netwerk non-stop die upload bandbreedte opslokt maart uit de informatie die ik zie van de TS en wat er al geprobeerd is lijkt me niet dat dat het probleem is.  @Brian 2211 merk je de problemen op specifieke of willekeurige momenten of de hele tijd? Als het enkel op bepaalde momenten is dan zou dat ook verklaren waarom mijn collega @Shyrin_ niets geks heeft kunnen vinden. Dan zou ik toch haast gaan denken dat er op de upload-gebieden in het DSL-spectrum iets van ruis een storing veroorzaakt. @Brian 2211 is je downloadsnelheid ook lager dan normaal?


Beste @NHendriks ,

 

Om het probleem van andere apparaten uit te sluiten heb ik alle apparaten uitgezet en losgekoppeld en vervolgens mijn netwerknaam en wachtwoord nog gewijzigd. Als laatste nog een harde reset. Maar niks wat ik probeer helpt.

 

Het probleem doet zich voortdurend voor. Sinds een week of 3 geleden, zonder dat er iets gewijzigd is aan mijn thuis/netwerk situatie.

 

Ik ben ten einde raad...


Beste @NHendriks ,

 

Om het probleem van andere apparaten uit te sluiten heb ik alle apparaten uitgezet en losgekoppeld en vervolgens mijn netwerknaam en wachtwoord nog gewijzigd. Als laatste nog een harde reset. Maar niks wat ik probeer helpt.

 

Het probleem doet zich voortdurend voor. Sinds een week of 3 geleden, zonder dat er iets gewijzigd is aan mijn thuis/netwerk situatie.

 

Ik ben ten einde raad...

Dat je ten einde raad bent geloof ik graag. Doe je altijd een snelheidsmeting met hetzelfde apparaat? Zou je die eens los willen koppelen en een meting doen met bijvoorbeeld je smartphone op wifi? Geeft een wat minder accuraat resultaat maar zo sluiten we in ieder geval weer wat uit.


Beste @NHendriks ,

 

Om het probleem van andere apparaten uit te sluiten heb ik alle apparaten uitgezet en losgekoppeld en vervolgens mijn netwerknaam en wachtwoord nog gewijzigd. Als laatste nog een harde reset. Maar niks wat ik probeer helpt.

 

Het probleem doet zich voortdurend voor. Sinds een week of 3 geleden, zonder dat er iets gewijzigd is aan mijn thuis/netwerk situatie.

 

Ik ben ten einde raad...

Dat je ten einde raad bent geloof ik graag. Doe je altijd een snelheidsmeting met hetzelfde apparaat? Zou je die eens los willen koppelen en een meting doen met bijvoorbeeld je smartphone op wifi? Geeft een wat minder accuraat resultaat maar zo sluiten we in ieder geval weer wat uit.

Dit heb ik ook al geprobeerd. De download snelheid is trouwens wel gewoon gelijk gebleven.


Hmm, dan vrees ik dat ik ook niet echt weet waar dit door komt als het modem wel gewoon die 10Mbps upload die je hoort te hebben ‘krijgt’. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is een modemwissel.


Hmm, dan vrees ik dat ik ook niet echt weet waar dit door komt als het modem wel gewoon die 10Mbps upload die je hoort te hebben ‘krijgt’. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is een modemwissel.

Hoe kan ik dit dan aanvragen om het modem te laten omruilen?


Dat zou @Shyrin_ voor je moeten doen :)

 

Welk type modem gebruik je nu trouwens? Ik weet namelijk dat er bij de V10 een pagina is waar je data kan uitlezen over de verbinding maar waar precies durf ik je niet te zeggen maar ik gok onder ‘Status’. Bij overige modellen is mij niet bekend waar dit precies zichtbaar is en of dit überhaupt zichtbaar is, ik hoef daar namelijk in principe nooit te zijn.


Zojuist nog telefonisch contact gehad met de klantenservice, volgens hun is een modem ruilen geen optie en kan er alleen een betaalde monteur langs komen. 
 

Het modemtype is de v10a.

 

Hebben jullie nog advies om dit op te pakken?
ik heb geen zin om te betalen voor een service die eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn vanuit kpn als vaste klant, zowel mobiel als internet en tv.


Ik ben door mijn ideeën heen. Misschien weet @wjb nog wel iets, kan ik er gelijk van leren :)


@Brian 2211,

Zou jij een screenshot van de DSL status pagina op jouw V10a kunnen posten?

Tevens ben ik benieuwd of je andere resultaten behaalt als je IPv6 uit zet op jouw V10a.

Vergeet daarbij niet zowel de V10a als de PC waarmee je de meting doet opnieuw te starten.

Hoe je IPv6 uit zet op de V10a weet ik niet, maar ik neem aan dat daar, net als bij de andere Experia Boxen, een checkbox voor opgenomen is in de beheeromgeving.


Ik lees dat er in mijn afwezigheid weer met je meegedacht is en ik zie dat je een afspraak met een servicemonteur ingepland hebt, toevallig vandaag: ben benieuwd naar de bevindingen van de monteur!


Het probleem is gelukkig opgelost en de fout lag niet bij ons. De poort in de kabelverdeler boven in de straat was hoogstwaarschijnlijk defect. De monteur heeft ons nu naar een andere poort gezet en we hebben nu terug een uploadsnelheid van 25 tot 30 mbps. Servicekosten zijn door de monteur uiteraard geschrapt. 

 

Had ik maar eerder uit eigen beweging een 'betaalde' monteur laten komen. Service van de monteur was prima!

 

De telefonische klantenservice en de online chat ben ik minder over te spreken. Heeft erg lang geduurd zo. Eigenlijk zou ik nog een onkoste vergoeding moeten vragen voor 3 weken lang geen 'fatsoenlijk' internet te hebben gehad. Terwijl het probleem bin Kpn lag.

 

Gelukkig doet alles het nu weer goed.

 

 


Fijn om te horen dat het weer werkt! Soms zijn het inderdaad de simpele dingen die we op afstand niet kunnen zien of meten maar wel veel impact hebben, in dit geval dus een defecte SIP-poort. Deze mag wel in het rijtje van lastige casussen omdat de oorzaak zich niet gemakkelijk laat vinden maar gelukkig met een simpele oplossing. Nogmaals, fijn dat het ondertussen weer werkt!

 

Over eventuele vergoedingen kan ik geen uitspraak doen, dat is aan mijn collega's van de klantenservice, in dit geval @Shyrin_


Fijn om te horen dat het weer werkt! Soms zijn het inderdaad de simpele dingen die we op afstand niet kunnen zien of meten maar wel veel impact hebben, in dit geval dus een defecte SIP-poort. Deze mag wel in het rijtje van lastige casussen omdat de oorzaak zich niet gemakkelijk laat vinden maar gelukkig met een simpele oplossing. Nogmaals, fijn dat het ondertussen weer werkt!

 

Over eventuele vergoedingen kan ik geen uitspraak doen, dat is aan mijn collega's van de klantenservice, in dit geval @Shyrin_

@NHendriks Ik mocht de gelukkige zijn om het op te lossen, toevallig! ARGUS er aan en speedtest gedaan, sync kwam mooi op 111/33 maar data ging moeizaam en was dus al snel duidelijk. Dit is inderdaad 1 van de lastige problemen om als KS medewerker achter te komen, eigenlijk helemaal niet. Alleen door ons als monteur goed te constateren met ons meetapparatuur. Repro mocht niet baten maar inderdaad met een makkelijke oplossing als een poortwissel op kunnen lossen. Modem was tevens perfect in orde! 😋

@Brian 2211, nog bedankt voor de ice tea green haha.