Skip to main content

Telefonisten in dienst van KPN bellen mij, en staan aan mijn deur. Ze doen alsof ik verplicht ben om over te stappen omdat er een KPN glasvezel netwerk in mijn straat ligt. Dit is complete onzin, ik ben helemaal niet verplicht om over te stappen op iets. Dit is een vrije markt, dit is niet de soviet unie, ik kan zelf kiezen wie mijn provider is. Ik wil met rust gelaten worden door jullie, en niet jullie vervelende hufterige onbeschofte verkooppraatjes aan mijn deur of telefoon hebben. Dank u wel. 

Klopt. Je kunt zelf je provider kiezen. Maar die keuze wordt héél beperkt als kpn netwerk er niet is.

Zonder de glasvezel kabel van kpn kun je een heleboel providers niet kiezen. Waaronder KPN, Odido, Budget, Freedom, online.nl, Jonas, Kliksafe, Solcon,  Trinet, Tweak en nog zo'n 20 anderen die je voor jezelf de draad afsnijdt. 

Via het netwerk van Ziggo is alleen Ziggo. Dus keuze...?

Binnen brengen en aansluitpunt aanbrengen is gratis. Heb je nu een provider via het kopernet, wat ook uit gaat, dan is omzetting naar het nieuwe netwerk ook gratis. 

Odido en Freedom rekenen meer via glas dan koper. Dat wel. 

Ik wil hier nog wel even aan toevoegen dat het aanleggen van de glasvezelkabel niet hetzelfde is als een abonnement afsluiten.
We hebben hier ook een handig artikel over geschreven!

Nadat de aanleg van glasvezel in je woonplaats is afgerond blijft de koperkabel nog enige tijd beschikbaar. Daarna wordt de koperkabel uitgeschakeld en houd je alleen nog de coax van Ziggo over. Over glasvezel heb je dezelfde keuzemogelijkheden qua provider als bij koper, soms zelfs nog meer. Maar je hoeft helemaal niet opnieuw te kiezen. Bij mij is een paar weken geleden de koperkabel vervangen door glasvezel en verder is alles hetzelfde gebleven (muv de uploadsnelheid, die is gelijk geworden aan de downloadsnelheid), dus zowel abonnement, prijs en andere opties zijn gelijk gebleven. Werkt verder prima. 

Reageer