Skip to main content

Al enige tijd wordt ik stapel gek van de waardeloze internetverbinding, ik heb in alle jaren dat ik klant bij kpn ben al meerdere modems versleten en om de haverklap resetten en opnieuw instaleren maar niets lijkt te helpen, ik wordt er gek van. De laatste maanden is het echt waardeloos, modem geüpdate, gereset, opnieuw geïnstalleerd, noem maar op. De xperiabox 10 is echt een waardeloos ding. Ik ben echt van plan over te stappen tenzij ik nu een keer echt geholpen wordt. Ja ik heb alles gedaan wat ik kan doen en ga voor een rijtjeswoning geen dure versterker aanschaffen, ik vind dat dit gewoon goed moet zijn zonder al die onzin, bovendien komt het niet door het wifi bereik maar de slechte internetverbinding als je het mij vraagt. KPN help. 

Ok. En is daar al een naar gekeken dan? Die binnenkomende koperverbinding neem ik aan?

De v10 is het beste modem wat we hebben. Die geeft prima wifi, maar die is zoals met ieder modem niet onbeperkt kwa bereik. De ene woning is de andere niet. Een woning met veel hout en gips laat veel wifi door. Een woning met veel beton niet.

 

Maar laten we eerst naar de algemene verbinding kijken. Hoeveel komt er binnen en klopt dat met wat er haalbaar is op jouw adres?

Hoeveel meet je bekabeld?

Als je in de v10 inlogd, en bij status, geavanceerd kijkt,  zie je hoe de koperverbinding draait. Misschien kun je daar een screenshot van laten zien hier. 


Zoals gezegd heb alles geprobeerd, het is een glasvezel verbinding. Traag en constant wegvallende internet ( wifi ) ik heb er al eens een monteur bij gehad die net als ik alles even ging resetten, dan doet het een dag weer goed en dan begint het weer. Speedtest is echt waardeloos, kan u geen cijfers noemen maar komt niet in de buurt van. En het is op meerdere apparaten, zowel mijn vrouw ondervind dit en de tablet die wij gebruiken vertoont dezelfde problemen. De experiabox 10 is wat mij betreft een waardeloos ding. Excuses voor mijn frustratie maar ik ben er klaar mee. 

 

Groet Wim


Haalbaar is 1Gbit up en 1 Gbit douwn. Maar ik haal nog geen 100 mb. En dit is wat ik krijg,  WiFi op de telefoon trouwens. Maar dan nog. 

 


Hoeveel haal je als je met een tablet naast het modem staat?

Kun je een bekabelde speedtest doen? Hoeveel meet je dan?

 

Waar staat die v10, meterkast of woonkamer?


Haalbaar is 1Gbit up en 1 Gbit douwn. Maar ik haal nog geen 100 mb. En dit is wat ik krijg,  WiFi op de telefoon trouwens. Maar dan nog. 

 

 

Wat voor glasvezelkastje heb je, foto?

Wat voor type kabel zit er tussen glasvezelkastje en v10. Cat5?, cat5e?, cat6?

Knipperen er 1 of 2 lampjes bij de rode WAN poort van de v10?


V10 staat in de meterkast, kan op dit moment geen bekabelde speedtest doen, zal dat morgen even proberen. 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Iets gaat er fout als ik de modem aanpak, ik probeer dus net een foto te maken van de lampjes en alles stopt er mee thuis, na wat wiebelen aan de rode poort kwam het weer terug, televisie, internet alles stopte. Ik heb dus één  knipperend lampje en één oranje lampje bij de rode poort, de poort daarnaast heb ik tv op en daar knippert ook één  groen lampje. 


Ja die hebben wij ook thuis inderdaad, voor televisie boven. 


Iets gaat er fout als ik de modem aanpak, ik probeer dus net een foto te maken van de lampjes en alles stopt er mee thuis, na wat wiebelen aan de rode poort kwam het weer terug, televisie, internet alles stopte. Ik heb dus één  knipperend lampje en één oranje lampje bij de rode poort, de poort daarnaast heb ik tv op en daar knippert ook één  groen lampje. 

Is de voeding misschien een beetje gammel??


Het gaat ons niet om optimaal maar acceptabel internet, ik raak dus net die v10 aan en alles valt uit thuis. Dat moet niet kunnen als je het mij vraagt. 


Nee de voeding is niet het probleem, als ik aan de rode poort wiebel valt alles weg. 


Ik heb geprobeerd om foto's te versturen maar op één of andere manier lukt dat niet. 


 


Oei. Alles uit alsin, v10 compleet uit? Of connectie met glasvezelkastje kwijt? 

Dan die kabels even bekijken. Als je een andere hebt liggen, die ertussen doen. Als het de stroomadapter is, zou die toe te sturen moeten worden  via de klantenservice. 

 

P.S. DVS stekkers zouden in principe niet moeten storen op een glasvezellijn. Wel op koper.


Nvt


 


Het is niet de kabel die lijkt kapot te zijn maar de poort lijkt los te zitten in de modem, dan heb ik het over de rode poort. 


Het is niet de kabel die lijkt kapot te zijn maar de poort lijkt los te zitten in de modem, dan heb ik het over de rode poort. 

 

Voelt dat zo?

Nou ja dan hebt je de oorzaak.

Je kan voor de zekerheid een andere kabel proberen. Helpt dat niet, dan word het modemwissel.


Iets gaat er fout als ik de modem aanpak, ik probeer dus net een foto te maken van de lampjes en alles stopt er mee thuis, na wat wiebelen aan de rode poort kwam het weer terug, televisie, internet alles stopte. Ik heb dus één  knipperend lampje en één oranje lampje bij de rode poort, de poort daarnaast heb ik tv op en daar knippert ook één  groen lampje. 

Is de voeding misschien een beetje gammel??

Vonding is prima, denk dat de rode poort in de modem los zit, het is niet dat de modem uit valt maar de internetverbinding en de televisie valt uit, komt na wat gewisseld aan de poort weer terug. 


Het is niet de kabel die lijkt kapot te zijn maar de poort lijkt los te zitten in de modem, dan heb ik het over de rode poort. 

 

Voelt dat zo?

Nou ja dan hebt je de oorzaak.

Je kan voor de zekerheid een andere kabel proberen. Helpt dat niet, dan word het modemwissel.

Ik ga het morgen even proberen, hoop niet dat ik dan alles kwijt ben. Maar het lijkt echt aan de modem te liggen, niet aan de voeding of kabel. Ik ga er morgen weer even verder mee, hopelijk los ik het hiermee op. Thanks voor de hulp. 


Hi @willemurk! Goed dat de mogelijke oorzaak gevonden is. Is het met een nieuwe kabel ook opgelost? Als je die niet hebt, laat het weten. Vul dan ook je profiel in. Dan kan ik de kabel sturen. 🙂

Heb je met de nieuwe kabel dezelfde problemen ervaart, dan heb ik met dezelfde gegevens in je profiel voldoende om het modem te vervangen. 


Hi @willemurk! Goed dat de mogelijke oorzaak gevonden is. Is het met een nieuwe kabel ook opgelost? Als je die niet hebt, laat het weten. Vul dan ook je profiel in. Dan kan ik de kabel sturen. 🙂

Heb je met de nieuwe kabel dezelfde problemen ervaart, dan heb ik met dezelfde gegevens in je profiel voldoende om het modem te vervangen. 

Inmiddels had ik een andere kabel geprobeerd en bleef het hetzelfde, ik heb contact gehad met de klantenservice en die hebben mij een nieuwe modem toegestuurd die ik morgen ga ophalen van het afhaalpunt. 


@willemurk goed te lezen dat er schot in de zaak zit. Laat je hier na het omruilen weten of het probleem goed verholpen is?


@willemurk goed te lezen dat er schot in de zaak zit. Laat je hier na het omruilen weten of het probleem goed verholpen is?

Dat zal ik zeker doen.