Skip to main content
Vraag

Ziggo aan de deur gehad: Gaat alle kabels vervangen?

• January 26, 2026
  • 13 reacties
  • 211 keer bekeken

ZIGGO stond voor deur, zei dat hij al vijf keer langs was geweest (dat kan niet, we zijn altijd thuis).

Hij zei dat alle kabel werden vervangen, van KPN naar ZIGGO. Deed heel erg overtuigend met zijn tabletĀ 

Ik zei waar bent u van? Ziggo. -- Ik zei toen, laat zitten en klapte de deur dicht.

Dit kan toch niet?Ā 

Ā 

,

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2026

Beste ​@Marieke XS4Ā goed dat je de persoon in kwestie afgewimpeld hebt, want van dat verhaal klopt helemaal niets.

Ā 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Dat soort praktijken heb ik ook meermalen aan de deur gehad. Ze proberen echt allerlei onzinverhalen om je maar naar Ziggo te krijgen. Ze lopen vaak ook met jassen met Ziggo-logo erop terwijl ze niet in dienst zijn van Ziggo.

Ziggo (en KPN overigens ook) leveren aanbrengbonussen. Er zijn dus malafide bedrijfjes die zoveel mogelijk van die bonussen proberen op te strijken. Geen enkel middel wordt geschuwd om je zover te krijgen dat je overstapt.Ā 

Goed dat je de deur hebt dichtgegooid. Ik doe het ook altijd, en dat is een keer bijna op ruzie uitgelopen.

Hoewel die bedrijfjes het probleem zijn, is de aanbrengbonus van de providers dus de eigenlijke oorzaak.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Gelukkig respecteren ze mijn "geen verkopers" sticker bij de bel tot nu toe nog wel goedĀ šŸ˜‰

Ā 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Het vreemde is, als je klant bij beide ben, komen ze niet aan je deur… nu wonen wij 2 hoog en ook da’s een hobbeltje, want ze moeten dan een paar trappen op, doen ze meestal niet. Mooi dat je ze afgewimpeld hebt.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Het vreemde is, als je klant bij beide ben, komen ze niet aan je deur… 

Op zich niet vreemd. Daar hebben ze die tablet dus voor. Ze krijgenĀ ook echt wel adreslijstjesĀ om langs (of niet langs)Ā te gaan.

Ā 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 27, 2026

Ik had gewoon geantwoord: "Mag jij wel liegen van dokter?"
En daarna de deur voor zijn neus dicht gedaan.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 27, 2026

Het vreemde is, als je klant bij beide ben, komen ze niet aan je deur… nu wonen wij 2 hoog en ook da’s een hobbeltje, want ze moeten dan een paar trappen op, doen ze meestal niet. Mooi dat je ze afgewimpeld hebt.

Ik ben geen klant, en wacht al bijna 10 jaar op een mooie aanbieding voor hun glasvezel-kabel netwerk. Helaas slaan ze mij ook altijd over šŸ˜…

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

voor hun glasvezel-kabel netwerk

Toch snap ik wel dat Ziggo die rare naam gebruikt. Want KPN-verkopers zeggen: Ziggo heeft (hier) geen glasvezel. Alsof dat een reden is voor paniek. Mijn broer, op zich de domste niet, is ook in dat verkoopverhaal getrapt: die zat prima bij Ziggo, maar toch overgestapt ā€œwant Ziggo heeft volgens de KPN-verkoper geen glasvezelā€. 🤯

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2026

(zie boven topic)

Wat is nu het geval, er zijn grote verbouwingen aan ons flatgebouw. Dan komt die en dan weer die aan de deur. Nu was het een grote, imponerende, figuur in het zwart gekleed, Hij deedĀ het voorkomen alsof hij ook bij het werk hoorde. Daar ik ook nog ziek, en als oud mens er niet uitzag, kon ik op zijn vraag of ik wel wist wat een modem kabel was alleen zachtjes beamen. Toen hij antwoordde en zei dat hij van ziggo was kon ik alleen nog maar de deur dicht trekken en zeggen, laat maar zitten. Dat vond hij niet vriendelijk,,,,Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

ons flatgebouw

Heb je nog een manier (WhatsApp-groep, prikbord, woningbouwvereniging, VVE) om anderen te waarschuwen voor de prietpraat van die verkoper? Er is altijd nog de twee weken bedenktijd voor wie er ingetuind is.

En ik ben ook wel nieuwsgierig wat voor overstapaanbod dit soort mensen doen. Als ze liegen over dat je wel over moet, dan is het aanbod misschien magertjes. Ik heb geen idee of het voor hun verkoopbonus uitmaakt wat voor contract ze de slachtoffers aansmeren.Ā šŸ¤” (Maar dat weet jij ook niet, want die deur dichtgooien was een goede actie.Ā šŸ˜…)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Ze lopen vaak ook met jassen met Ziggo-logo erop terwijl ze niet in dienst zijn van Ziggo.

Ik vond ooit een keycord met plastic hoesje met daarin een identiteitsbewijs van een (KPN-)medewerker op straat. Maar toen ik ā€˜m opraapte bleek het met een inkjetprinter gedrukt te zijn, en uitgelopen door vocht/regen. Misschien worden die dingen zo gemaakt, maar ik heb verder niet mijn best gedaan en het ding maar gewoon weggegooid.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Marieke XS4, Welkom op onze community!Ā  Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, dat klinkt als een vervelende ervaring! ​@Arjan van BĀ als dit ooit nog eens gebeurt, zou je ons dan een foto van het kaartje willen sturen voor je m weggooit?Ā šŸ˜…

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2026

ons flatgebouw

Heb je nog een manier (WhatsApp-groep, prikbord, woningbouwvereniging, VVE) om anderen te waarschuwen voor de prietpraat van die verkoper? Er is altijd nog de twee weken bedenktijd voor wie er ingetuind is.šŸ˜…)

Nee, Arjan geen enkele, ik heb ook geen smartphone (uit principe), en als ik een abonnement wil ben ik zelf wel in staat om op zoek te gaan naar aanbiedingen. Blijkbaar val ik in de doelgroep van kwetsbare, makkelijk te beĆÆnvloeden ouderen. Ik heb genoeg met die lui meegemaakt om nooit meer vriendelijk te zijn. Op een keer kwam er zelfs een dame die kostte wat kost naar binnen wilde, dan zou ze ā€˜het’ laten zien op de computer… Ik moest haar bijna met geweld buiten de deur houden.
Hun manier om me op deze manier op het verkeerde been te zetten viel niet in goede aarde, en daar ik ziek was, was ik niet in staat er anders op in te gaan en zocht ik hier een klein beetje bevestiging.Ā  En ik heb wel wat anders te doen om abonnementen op te zeggen.