Skip to main content

Aan de ene kant van de kamer zit een kpn aansluiting en aan de andere kant van de kamer een ziggo aansluiting.

Nu staat onze tv aan de kant van de Ziggo aansluiting. Terwijl wij de KPN aansluiting nodig hebben. Kan je de kabels gewoon verwisselen bij de aansluiting?

Hallo @Saskia1106 ,

Wat bedoel je met verwisselen?

Je kunt de Ziggo-aansluiting niet gebruiken voor KPN. Dat is een hele andere kabel/aansluiting. Je moet daarom de KPN-apparatuur aansluiten op de KPN-kabel. 


Mijn vraag is of je waar de ziggo kabel loopt deze eruit kan halen en dan daar de kpn kabel door kan laten lopen. Omdat de kpn aansluiting aan de verkeerde kant van de kamer zit.


Hallo @Saskia1106 ,

Wat bedoel je met verwisselen?

Je kunt de Ziggo-aansluiting niet gebruiken voor KPN. Dat is een hele andere kabel/aansluiting. Je moet daarom de KPN-apparatuur aansluiten op de KPN-kabel. 

Mijn vraag is of je waar de ziggo kabel loopt deze eruit kan halen en dan daar de kpn kabel door kan laten lopen. Omdat de kpn aansluiting aan de verkeerde kant van de kamer zit.


Hallo @Saskia1106 ,

Wat bedoel je met verwisselen?

Je kunt de Ziggo-aansluiting niet gebruiken voor KPN. Dat is een hele andere kabel/aansluiting. Je moet daarom de KPN-apparatuur aansluiten op de KPN-kabel. 

Mijn vraag is of je waar de ziggo kabel loopt deze eruit kan halen en dan daar de kpn kabel door kan laten lopen. Omdat de kpn aansluiting aan de verkeerde kant van de kamer zit.

mocht je over de aansluit kabel hebben (vaak groene kabel,)en gaat deze naar het aop , dan mag dat niet dan is het eigendom van ziggo zelf


Als je vanuit de meterkast de KPN-kabel kan trekken via de Ziggo-leiding, dan zou dat moeten kunnen. Wel dan ook afdekplaatje verplaatsen. 

Maar dit is iets wat ik persoonlijk niet snel zal doen. Daarvoor heb je wel een kundig persoon voor nodig.   

https://www.klium.nl/blog/zelf-kabels-trekken/


Voor tv kijken is bij kpn geen utp kabel nodig. Als het modem (straks) aan de ene kant van de kamer staat kan via wifi de TV+ ontvanger aan de andere kant. Draadloos. En verder natuurlijk een stopcontact 😏

Of de situatie benutten voor een frisse nieuwe indeling 😁😎😜


Hi @Saskia1106! Heb je in 1 van de reacties in het topic het antwoord gevonden op je vraag? Zo ja, zou je die dan als antwoord willen markeren? 🙂


Dank je


Graag gedaan 👍