Skip to main content
Beantwoord

Ziggo verkopers aan deur melden dat KPN over GigaNet gaat lopen

• 17 maart 2025
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

Goedemiddag,

Zonet stonden er twee heren voor de deur, die mij vertelden dat ik er een nieuw GIGAnet netwerk van Ziggo in de straat was gekomen en dat mijn KPN aansluiting daarop zou worden aangesloten. Dit kwam heel vreemd op mij over, zeker omdat ze niet mijn eigen naam op het abonnement hadden staan maar mijn bedrijfsnaam. En die gebruik ik bij mijn KPN abonnement niet. Ik ga ervan uit dat KPN mij eerst waarschuwt als er mensen langs de deur komen. Ik ben dus niet op het aanbod in gegaan. Een van de twee heren kon zich legitimeren als iemand van Vodafone Ziggo, maar de andere had niet bij zich (trainee)

Vraag aan KPN: is mijn wantrouwen terecht of waren deze heren terecht aan de deur en waarom ben ik dan niet gewaarschuwd?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Jw0219, GigaNet is de benaming die VodafoneZiggo geeft aan zijn eigen netwerk voor zover ik weet. KPN heeft zijn eigen netwerk voor zowel de koperverbinding als glasvezel. Het is dan ook absoluut niet waar dat KPN zijn diensten over het coax netwerk van een concurrent gaat aanbieden. 

Bekijk origineel

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 17 maart 2025

Sowieso is het verstandig om huis aan huis verkopers zo snel mogelijk weg te werken. Kpn gaat waarschijnlijk nooit een samenwerking doen met Ziggo. 

Dit wantrouwen is inderdaad terecht. Dit is gewoon onzin.

• 17 maart 2025

Beste ​@Jw0219 hoe zou KPN jou moeten waarschuwen als er ongevraagd mensen van Ziggo aan de deur komen.

Ziggo schermt met termen als giganetwerk, Glasvezel-kabel netwerk etc.etc.

KPN staat volledig los van Ziggo.

Persoonlijk denk ik dat de kans groter is dat Ziggo op het glasvezelnetwerk van KPN komt, dan dat KPN op het coax-netwerk van Ziggo komt.

Als KPN echt iets gaat doen qua infrastructuur, waar jij als klant direct bij betrokken bent, krijg je altijd (electronische) post van KPN.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

KPN waarschuwt niet als er KPN’ers of (onder)aannemers in opdracht van KPN langs de voordeuren gaan. In wijken waar glasvezel van KPN ligt gaat men onaangekondigd langs huizen om te proberen adressen die deze verbinding nog niet gebruiken een abonnement te slijten. Hier spreekt een ervaringsdeskundige ðŸ˜‰.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Jw0219, GigaNet is de benaming die VodafoneZiggo geeft aan zijn eigen netwerk voor zover ik weet. KPN heeft zijn eigen netwerk voor zowel de koperverbinding als glasvezel. Het is dan ook absoluut niet waar dat KPN zijn diensten over het coax netwerk van een concurrent gaat aanbieden. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12

Oftewel; het was een vies, vuil en smerig verkooppraatje van ziggo, en absoluut niet de waarheid.

Reageer