Skip to main content
Antwoord

Zijn er kosten verbonden aan een installatiemonteur?

• April 2, 2025
  • 4 reacties
  • 157 keer bekeken

Ik las dat een installatiemonteur geen kosten met zich meebrengt. Nu heb ik een afspraak ingepland en krijg ik tot 2x toe te zien dat de kosten 80 euro zijn en ook moet ik een vinkje aanklikken dat ik hier mee akkoord ga..

Wat is het nou?

Beste antwoord door huistijger

Hoi ​@Yvettt 
Dat hangt er van af of het gratis is of niet.
De eerste installatie (als nieuwe klant) is gratis,. nadat je het zelf geprobeerd hebt en er niet uitkomt.
Dan doet een monteur de standaard instellingen, heb je nog andere wensen, kabels verlengen of verplaatsen e.d. dan komen er kosten bij.

Ben je al een bestaande klant, dan is het gratis als de storing bij de KPN zit, is het bij jou dan komen er kosten bij, hoeveel hangt er van af wat er gebeuren moe(s)t. 

Zie hier wat een monteur doet:
Wat kan de monteur voor je doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 2, 2025

Hoi ​@Yvettt 
Dat hangt er van af of het gratis is of niet.
De eerste installatie (als nieuwe klant) is gratis,. nadat je het zelf geprobeerd hebt en er niet uitkomt.
Dan doet een monteur de standaard instellingen, heb je nog andere wensen, kabels verlengen of verplaatsen e.d. dan komen er kosten bij.

Ben je al een bestaande klant, dan is het gratis als de storing bij de KPN zit, is het bij jou dan komen er kosten bij, hoeveel hangt er van af wat er gebeuren moe(s)t. 

Zie hier wat een monteur doet:
Wat kan de monteur voor je doen?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@Yvettt!

Ik zie dat huistijger je al de goede kant op gewezen heeft. Meer informatie vind je ook hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Gisteren was de monteur dus bij mij, hij kon het internet niet installeren omdat er iets met het doosje was dus er komt een andere monteur dat morgen oplossen.

De monteur van gisteren vermeldde wel dat normaal gesproken ik 80 euro had moeten betalen, dit stond bij hem ook aangegeven. Als hem het wel wat gelukt en het probleem niet aan dat doosje had gelegen, waren er dus gewoon kosten berekend.

Dus wat is het nou.. sorry, ik vind het echt totaal niet duidelijk en de monteur wist ook niets van een zgn nieuwe klanten regeling.

Als zelfs de kpn monteurs het niet weten??

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Yvettt, ik hoop dat het nu gauw geregeld is!

Gewoonlijk is het eigenlijk zoals het in het topic staat, dat ik eerder deelde. Probeer je zelf te installeren, kom je er niet uit, neem je contact met ons op en plannen we een monteur in: dan is de afspraak gratis.

Zeg je vooraf, ik wil liever helemaal niks zelf installeren en doen, dan kan je van tevoren een betaalde monteur inplannen, dan zijn er dus kosten aan verbonden. De uitzondering daarbij is, zit er iets mis in de apparatuur die je van ons krijgt of in ons netwerk, daar kan je natuurlijk niks aan doen, dan kan de monteur beslissen de kosten weg te strepen.