Skip to main content

Ik heb al eerder een topic aangemaakt  maar deze topic was afgesloten dus maar even een nieuw Topic aangemaakt.

Al vele jaren is het wifi  bereik/ snelheid in ons huis ZEER bedroevend😭. 2 monteurs die in die jaren langs zijn geweest, aansluiten in de buitenunit van KPN aangepast, nieuwe experiabox, nieuwe TV ontvanger de snelheid bleef hangen tussen 50 en 70 GHz. Dit bovenstaande bracht wel een (lichte)verbetering maar bleef hangen op 50-70 GHz. De TV haperde, zenders bevroren dagelijks enkele seconden en de camera bel werkte zeer slecht, pas gekochte energie sockets die alleen dichtbij de expeiabox werkte, meldingen dat laptops geen netwerk hadden. Echt van alles geprobeerd om het bereik/ snelheid van Wi-Fi te verhogen. De monteurs hebben hard gewerkt, gaf zoals ik eerder schreef lichte verbetering maar naar een aantal maanden was het weer knudde. 2 wifi versterkers gekocht maar ook daar was het probleem niet mee verholpen, bv met het afgelopen EK scoorde het NL elftal een goal, de buren die hard aan het juichen/ schreeuwen waren, om vervolgens na 12 seconde bij mij pas te scoren. De buren hebben ZIGGO en GEEN glasvezel dus daar lag het niet aan. Maar 12 seconden is echt veel te veel.

Ik ben er in mijn vakantie eens goed voor gaan zitten en te kijken of er nu (n)iets aan te doen was of om eventueel toch maar over te stappen naar een andere provider. Hier ligt glasvezel van Delta maar daar hoor ik heel veel klachten over en wil eigenlijk niet weg bij KPN. Ze zijn alltijd bereikbaar en fijne monteur. Ik zag dat er een mogelijkheid is om over te stappen naar SOLCON die gebruik maakt van de glasvezelnetwerk van Delta als enige provider, en toch ook onderdeel van KPN is. Dat zou eventueel een mogelijkheid kunnen zijn als het probleem niet wordt verholpen.

 

Ik ben begonnen met het resetten van mijn experiabox V12. Alle aangesloten kabeltjes eruit gehaald, schoon geblazen en weer overal ingeplugd, kortom alles voor een frisse restart.

Daarna in de experiabox ingelogd en zag ik een extra optie staan die bij mij uit stond nl extra Wi-Fi 2 GHz en 5 GHz, de optie rechts naast de optie Guest-WiFi. Dat laatste had ik altijd aanstaan om een extra wifi verbinding te hebben voor mijn bezoek. Deze Guest Wi-Fi heb ik uitgezet en de optie extra Wi-Fi 2 GHz en 5 GHz aangezet. Zelf wifi naam en wachtwoorden verzonnen en afgesloten. 

Daarna de extra wifi punten gereset en mijn iPhone uitgezet om opnieuw in het netwerk te hangen.
 

Alles opnieuw aangezet en het resultaat is🤞dat ik zo dom ben geweest dat ik dit niet veel eerder heb gedaan. Snelheid Wi-Fi 98.8 ghz🤣, snelheid extra wifi 2,4GHZ 60ghz👍, en 5 ghz van de optie extra Wi-Fi gaf snelheid aan van 98.1 ghz👍. iPhone, laptops krijgen geen melding meer dat ik niet verbonden ben met internet, deurbel doet het de hele dag, tablet gaat als een tierelier, televisie geen haperingen of bevriezingen meer, kortom ik ben een (hele super) blije vogel. Wi-Fi punten doen nu pas hun werk, die het eerder niet (goed) hebben gedaan.

Ik vraag me alleen af had KPN dit zelf niet kunnen zien of moeten weten. Ik heb echt me jaren lopen ergeren aan de slecht TV ontvanger, deurbel, enz. Misschien kan ik andere helpen die ook problemen hebben met zeer trage Wi-Fi

 

 

 

Bedankt voor het melden @Bassy , GHz is in dit geval MBit/s om onduidelijkheid weg te nemen.

 


Bedankt maar ik lees maar af wat er staat.👍


Reageer