Skip to main content

Beste mensen van dit Forum,

Ik moet me helaas aansluiten bij de vele andere leden/klanten op dit forum met een instabiele WIFI verbinding. WIFI was altijd uitstekend in huis, en nadat men in juli dit jaar glasvezel had aangelegd, werd het nog beter en sneller! Maar, sinds 2-3 maanden valt het wifi signaal met enige regelmaat weg, maar niet voor alle apparaten tegelijk. Soms heeft de ene wel connectie en de ander niet. Of het ene gezinslid komt wel op het WIFI netwerk, maar een ander niet; uurtje of een dag later kan dit precies andersom zijn, dus het ligt niet aan de apparatuur zelf.

Diverse dingen geprobeerd:

  1. Uiteraard vele malen de WIFI manager gedraaid, maar als er contact is met de router, is het signaal uitstekend (100 MBit/s). Probleem zit hem juist in het GEEN contact hebben met het WIFI netwerk.
  2. Herstarten vd Experia box lost probleem vaak wel op, maar 1-2 dagen later is het weer bingo.
  3. Ik las op dit forum nog dat een Chromecast de oorzaak zou kunnen zijn, dus die ook ontkoppeld, maar ook dit had geen effect.
  4. Experia box (V10A) naar fabrieksinstellingen terug gezet, mocht niet baten.
  5. Glasvezelkastje samen met de Experiabox herstart, maar ook dat had geen effect.
  6. Zelf mbv WIFI Analyzer gekeken naar andere storende kanalen voor de 2,4 Ghz band en gekozen voor een die vrij is, maar dat gaf ook geen soelaas.
  7. Net een uur lang gechat met een KPN medewerker, maar die kon me ook niet verder helpen, behalve dan een dure SuperWIFI-set aanbieden, waarvan ik op dit forum al bij vergelijkbare problemen van andere klanten heb gezien dat dit de problemen niet oplost.

Het feit dat de problemen 2-3 maanden geleden begonnen, is m.i. niet gerelateerd aan nieuwe apparatuur o.i.d. Maar, het is wel vergelijkbaar met wat veel andere klanten op dit forum melden die dit zelfde probleem hebben. Dit doet mij er aan denken dat het een software probleem is, dat geintroduceerd werd met een update rond die tijd. 

Ik heb nu geen idee meer wat ik kan doen, anders dan een eigen router kopen, of vertrekken bij KPN. Wel triest dat er zo veel klanten dezelfde problemen hebben, maar de KPN doet alsof ze gek zijn en bij iedereen doen of dit de eerste klant is met dit probleem. Juist in een tijd waar iedereen afhankelijk is van een goed WIFI netwerk voor het vele thuiswerken, zitten we met deze problemen. KPN, HELP!!

(Mocht er een KPN medewerker zo vriendelijk zijn om op deze klacht te reageren, weet dan dat ik alle standaarddingen al heb geprobeerd, dus ook jullie pagina “oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi” diverse malen heb doorlopen.)

  • Voor iedereen die een goed idee heeft: heel graag!
  • Voor iedereen die een vergelijkbaar probleem heeft en er ook niet uit komt: sterkte!

Groet,

Martijn

Als je dat dan allemaal doorlopen hebt wat is dan de uitkomst van de wifimanager. Gaat het nu om de snelheid of om de stabiliteit? Heb je al iets van wifi versterkers? Gebruik je dingen die data transporteren via het electriciteitsnetwerk? de zogenaamde draadloze verbindingsets?


Hai @Joep1965, dank voor je reactie. 

Als er goede verbinding is met de wifi, dan geeft de wifi manager gewoon hoge verbindingssnelheden, en is er geen vuiltje aan de lucht. Eventueel verandert hij het wifikanaal nog even naar een die nog “vrijer” zou liggen, maar de snelheden liggen dan gewoon hoog (100 MBit/s). Het gaat dus om de stabiliteit, niet om de snelheid.

We hebben op zolder een WIFI versterker, en die helpt met de prima dekking. Deze hangt er al heel wat jaren, dus ik ga er niet van uit dat deze het probleem is. Heb hem er ook een tijdje uit gehad, maar dat maakte beneden (waar de Experia Box staat) geen verschil op de stabiliteit (uiteraard was het signaal op de zolder wel veel minder, zoals te verwachten was.)

Betreffende je andere vraag: ja, we hebben inderdaad een draadloze verbindingsset om de TV op de slaapkamer van signaal te voorzien. Maar ook deze hangt er al heel wat jaren, dus verwacht ik daarvan ook niet dat deze het probleem kan zijn. Heb jij aanwijzingen dat dit wel het geval zou kunnen zijn? 

Thanks, Martijn


Ik ben bang van wel Martijn. Er zijn heel veel problemen met de draadloze verbindingsets tegenwoordig. Ze kunnen slecht tegen ledkampen, telefoonopladers, dimmers en zelf kunnen zonnepanelen problemen geven. Zeker als je het type 200 hebt. Dat is al een oudje. Probeer eens te testen zonder de dvs. Verwijderen em en reset de experiabox. kijk dat even een paar dagen aan. Het electriciteitsnetwerk is nooit gemaakt om data over te transporteren. Nogmaals probeer het een paar dagen zonder en laat even weten of dat helpt. Zoniet dan gaan we verder zoeken. Want ook bij jou is goed wifi mogelijk.


Thanks, @Joep1965. We hebben de DVS650, en zoals ik zei is er niks veranderd in de afgelopen maanden. Het lijkt me dus niet logisch dat deze set het probleem is, maar zoals je zei: het is het proberen waard. In ieder geval dank voor je hulp en betrokkenheid!

Groet, Martijn

 


Even een update naar @Joep1965 : We hebben de DVS er een dagje uit gehad, maar toen toch al weer na een paar uur er weer ingestopt omdat we ‘s avonds toch vanuit de slaapkamer tv wilden kijken. Omdat dit weinig problemen gaf, de DVS er in laten zitten. We hebben ook de Chromecast Audio vervangen door een vergelijkbare muziektransporter, die niet op het WIFI zit maar via Bluetooth verbindt. Ik moet het wellicht afkloppen, maar WIFI draait momenteel als een zonnetje, voor alle apparaten en gezinsleden. Stabiel en op hoge snelheid. Wellicht dat de herstart vd DVS heeft geholpen; mocht het nog gaan spoken, zullen we direct de DVS (weer?) ontkoppelen. Ik ben er nog niet van overtuigd dat de DVS het probleem was, maar: So far, so good!

In ieder geval veel dank voor je advies.

Groet, Martijn


Beste Martijn, 

Het is al een poos geleden, ik ben benieuwed of jouw probleem opgelost is en zo ja hoe?

Ik heb nl precies dezelfede issue sinds 4 dagen geleden.

Bvd

Ramon


@Ramo, wat balen zeg. Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? Heb je de wifi tips al eens doorlopen? 


Hi Bart,

ik heb wifi manager, service tool al geprobeerd, ook de helpdesk vanochtend gehad. gemeten niks kunnen vinden. Ik kreeg een tip van een kennis om de modem, een v10, op 5ghz te zeten maar hij staat er al op zowel 2.5 als 5ghz...dus kan niet verder..

Mvg,

Ramon

..


Hi,

Ik heb de wifi op 5ghz gezet nu even aanzien of het probleem zich voor doet.

Mvg,

Ramon.


Heb je het modem ook gereset? Valt het internet via de kabel ook weg? Of ervaar je ook problemen met tv kijken?


Ik heb de modem al gerest dmv servicetool. Ik  heb geen apparaat op kabel. Tv heb ik wel hier pmaar al dagen niet naar gekeken kan helaas niets over zeggen.…

Gr,

Ramon


@Ramo. Zou je het eens een kunnen testen? Ben wel benieuwd of de tv ook problemen geeft, zo kunnen we zien of alleen de wifi is of dat er meer aan de hand is. 

In ieder geval, zou je jouw profiel eens van gegevens willen voorzien, dan hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik eens in jouw verbinding.