Skip to main content
Vraag

Zwak wifi signaal in de woonkamer ondanks gebruik witte wifi versterker van KPN

• March 23, 2026
  • 10 reacties
  • 65 keer bekeken

Wij wonen op 1 etage. De op internet aangesloten Wifi versterker KPN (wit) staat in mijn werkkamer en de andere witte in de woonkamer. In mijn werkkamer heb ik ruim 190 download sterkte en in de woonkamer 40!

1. Kan ik de Wifi versterker in de woonkamer aansluiten via een splitter op de internetkabel in mijn KPN kastje?
  2. Is een Wifi-2 (zwart) veel sterker al een oude witte?

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Waar staat het modem !?

Tot 5 meter van het modem of een andere SuperWiFi die binnen 5 meter van het modem staat heb je, als het goed is, prima snelheid. 

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Het KPN modem staat één verdieping lager in de elektrakast.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Mogelijk vangt die in de woonkamer dan al te zwak signaal om zelf goed weer door te kunnen geven. (?)

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Hoe kan ik dat verbeteren?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Zorg dat binnen de 'keten' de afstand nooit groter is dan 5 meter.

Dus modem - draadloos tot 5 meter - wifipunt - draadloos tot 5 meter - wifipunt 2. Bij wifipunt 2 hebt je dan dus tot zo'n 15 meter van het modem goede wifi. 

Zelf zou ik kabels trekken naar waar je wifi wilt. Zo'n utp kabel kan tot 100 meter.

• Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Mag ik dus de internet kabel van de TV splitsen naar een wifi versterker en het tv signaal zonder problemen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Met een goede switch die IGMP Snooping ondersteunt wel. Bijvoorbeeld deze via de kpn webshop. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Eagleview, welkom op onze community! Ik zie dat PeterG al heel goed meedenkt. Ik wil hier nog even aan toevoegen dat de zwarte SuperWifi Punten twee ethernetpoorten hebben, je kunt die dus ook gebruiken als een splitter.

• Auteur
  • Topper
  • March 24, 2026

Dank je wel. Ga voor de TP-link Deco XE75 2-pack i.p.v Wifi-2.

Heb wat slechte ervaringen met afstand/snelheid met KPN wifi-1 (wit)

.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Volgens mij zijn dat ook prima apparaten, bedankt voor je terugkoppeling ​@Eagleview!