Skip to main content

Heb 2 wifi versterkers en het probleem is dat na een tijdje werken (alle apperaten laptop, mobiel, etc) valt de snelheid van 120mbits naar 1,5 mbits als ik dan opnieuw verbinding maak pakt hij vaak soms wel soms niet de snelheid op. Monteur is langs geweest heeft snelheid test gedaan en zag dat het overal stabiel was, pakt ze biezem en is weer weg. Wifi versterkers hebben de zelfde naam dus wordt als i SSID gezien. En die eperiabox geeft alleen door is zelf geen wifi punt. 

Wifi repeaters hebben het denk ik  max 2 maanden goed (stabiele verbindind) gedaan daarna maanden van elende. ze zijn bekabeld. denk wel 100 keren de wifi fix app van KPN gebruikt 

Hoi @Curry, wat irritant dat de versterkers wegvallen. Heb je deze ook al eens gereset en dus volledig opnieuw geïnstalleerd? Zorg dat voor verbetering. En verder de tips voor wegvallende WiFi doorlopen? 


@Bart_Z dank voor je reactie! Ja heb ze inderdaad gereset en opnieuw ingesteld ook vaste ipadres gegeven ook vast gezet op kanaal 1 of 6 of 11. ook 5ghz vast gezet. het mocht niet baaten. Het irritante is dat hij het soms wel doet en soms niet. Dus toen jullie een paar maanden geleden langs kwamen was het perfect 😞. Heb nu in mijn frustatie mijn eigen wifi modem geplaatst heb ik in iedergeval geen uitvallen meer. Maar nu heb ik voor 100 euro aan wifirepeaters van KPN waar ik niks mee kan 😞. Baal er echt van want ben al maanden aan het troubleshooten


Onbegrijpelijk dat het niet werkt. Wat heb je allemaal aan het modem hangen? Gebruik je draadloze verbindingssets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk?


@Joep1965 onbegrijpelijk, meen je dat?? ben echt niet de enige.. heb even lopen spitten door wat topics en zag vergelijkbare issues..deze apperaten worden soms zels  vervangen omdat ze er niet uit kwamen...draadloze verbindingssets bedoel je dan andere modems? nee die heb ik niet. Nest camera? lijkt me niet dat die het probleem is. Power over ethernet adaptors heb ik niet wifi repeaters heb ik niet.

 


Er zal af en toe best een foute tussen zitten maar doorgaans is het toch heel simpel plug and play spul. Althans zo werkt het bij mij wel.


@Bart_Z zijn er nog vervolg stappen? of heb ik gewoon pech?


Je sluit ze meteen beide aan? Als je eerst een aansluit? Werkt het dan wel goed? 

Ik wil ook nog wel eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Ik ga er van uit dat het probleem is opgelost aangezien ik geen reactie meer heb gezien.


Nee, excuses  ja ik maak graag gebruik van het feit dat je een keer wil meekijken, heb gedaan wat je zei. @Bart_Z  Wanneer schikt het?

 

 


@Curry, ik zie dat het alweer een behoorlijke tijd is geleden dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Ik wil je vragen dat eerst nog een weer te doen. Ik ben benieuwd.