Skip to main content
Kennisbank

Nieuwe of vervangende KPN simkaart aanvragen

• 6 april 2022
  • 0 reacties
  • 11865 keer bekeken
Nieuwe of vervangende KPN simkaart aanvragen
Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Doet je (verouderde 2G) KPN simkaart het niet meer? Of ben je je mobiele telefoon kwijtgeraakt? Een nieuwe of vervangende simkaart aanvragen is zo geregeld.

Verouderde 2G simkaart vervangen

Heb je nog een oude 2G simkaart? Zoals je vast gehoord hebt, gaat het 2G netwerk bij KPN stoppen. Daarom is het heel belangrijk dat je je oude simkaart op tijd vervangt. Je ontvangt hierover ook persoonlijk bericht via brief of e-mail. 

Zorg dat je je simkaart vervangt vóór de datum in jouw bericht, anders kan je niet meer bellen!

Meer lezen over het stoppen van 2G bij KPN, lees dan hier verder:

Een nieuwe simkaart aanvragen

Een vervangende simkaart aanvragen heb je in paar stappen geregeld. Je vraagt ‘m aan in je MijnKPN. Binnen een paar dagen heb je de simkaart al in huis.

Nieuwe simkaart

Als er echt haast bij is, kan je ook langs de KPN winkel in jouw buurt gaan. Je krijgt dan meteen een nieuwe simkaart mee.

Let wel op: het kan zijn dat je je nieuwe simkaart voor gebruik moet activeren.

Niet bereikbaar?

Kan je niet meer bellen of internetten? Bekijk eerst de oplossingen voordat je een nieuwe simkaart aanvraagt.

Ik heb prepaid, hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

Als je prepaid hebt, vraag je een vervangende simkaart aan via het formulier op de website. De kosten hiervoor zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met je beltegoed. Gratis ontvangen beltegoed kun je hier niet voor gebruiken.

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

Je regelt dit heel gemakkelijk in je MijnKPN of via de MijnKPN-app.
In de app ga je naar: ‘Meer opties bekijken’ → â€˜Beheer’ →  ‘Simkaart’ →  ‘Simkaart vervangen’.

Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice of ga naar 1 van onze winkels. Via het KPN Forum kunnen we geen vervangende simkaart voor je aanvragen.

Is het vervangen van een simkaart gratis?

Het vervangen van een simkaart bij je abonnement is gratis. Ook het wisselen van een fysieke simkaart naar een e-sim is gratis.

Hoe krijg ik het goede formaat simkaart?

Al onze simkaarten zijn 3-in-1 simkaarten, waar je makkelijk kleinere formaten uit kunt klikken. Je hoeft ze dus niet bij te knippen. De 3-in-1 simkaarten passen in elke mobiele telefoon.

Kan ik de vervangende simkaart meteen gebruiken?

Heb je je nieuwe simkaart ontvangen? Het kan zijn dat je hem nog moet activeren. Een simkaart die je in de winkel hebt opgehaald is al geactiveerd. De standaard pincode van je nieuwe simkaart is altijd ‘0000’.

Hou ik mijn eigen telefoonnummer als ik mijn simkaart vervang?

Als je een vervangende simkaart aanvraagt, behoud je je eigen nummer en er verandert niets.  

Wat is een e-sim?

De e-sim is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig. Als je toestel geschikt is voor e-sim kun je deze via de MijnKPN-app snel en eenvoudig aanvragen. Het overstappen naar een e-sim is gratis.

Kan een simkaart verouderen?

Ja, dat kan. De techniek blijft zich ontwikkelen. Omdat wij je de beste verbinding willen bieden, kan het dus nodig zijn om je simkaart te vervangen. Denk bijvoorbeeld aan de oude Telfort simkaarten. Als het lukt krijgt de simkaart een update, en anders kan je 'm vervangen. Je krijgt altijd bericht via e-mail of sms van ons.

Heb je toch nog vragen? Je vindt alle antwoorden op onze website.

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.