Skip to main content
Kennisbank

VoiceMail voor Vast Bellen

• April 6, 2022
  • 0 reacties
  • 6388 keer bekeken
VoiceMail voor Vast Bellen
Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Voicemail voor je vaste telefoon. Ideaal als je niet thuis en dus even niet bereikbaar bent. Lees hier alles over de mogelijkheden van Voicemail van KPN.

Hoe kan ik VoiceMail aanzetten en uitzetten?

Dit kun je op twee manieren doen: via MijnKPN of via je telefoon.

Via MijnKPN

Je kunt VoiceMail eenvoudig aan- en uitzetten in MijnKPN.

1. Log in op MijnKPN
  2. Ga naar Telefooninstellingen
  3. Kies de voicemailinstelling onder Waarnaar wilt u doorschakelen?

Via je vaste telefoon

Aanzetten kan op drie manieren:

1. Schakel in na 5x overgaan: bel *61* 0842333 # en verbreek de verbinding
  2. Als je in gesprek bent: bel *67* 0842333 # en verbreek de verbinding
  3. Direct doorschakelen: bel& *21* 0842333 # en verbreek de verbinding

Uitzetten doe je zo:

1. Neem de hoorn op en toets #61#
  2. Leg de hoorn weer neer

Hoe kan ik mijn voicemailberichten afluisteren?

Om je berichten thuis te beluisteren, bel je 0842 333 vanaf je eigen telefoon.

Om je berichten te beluisteren vanaf een andere telefoon, volg je deze stappen:

1. Bel jouw eigen telefoonnummer
  2. Na ongeveer twintig seconden krijg je verbinding met VoiceMail
  3. Tijdens de begroetingstekst toets je * in
  4. Toets jouw toegangscode in
  5. Sluit af met #
  6. Hierna kun je jouw berichten beluisteren

Hoe kan ik een voicemailbericht verwijderen?

Na het beluisteren van het bericht kun je het bericht direct verwijderen via keuze toets 3.

Toets 3 Bericht verwijderen

Als je een nieuw VoiceMail bericht hebt beluisterd en daarna niet hebt verwijderd, maar opgeslagen, dan kun je het opgeslagen bericht hierna 25 dagen bewaren. XS4ALL-klanten kunnen opgeslagen berichten 30 dagen bewaren. Je kunt maximaal 20 berichten bewaren.

Ik ben mijn toegangscode vergeten

1. Bel vanaf je vaste telefoon naar 0842 333
  2. Toets 2 voor Instellingen
  3. Toets 1 voor Wijzigen toegangscode
  4. Toets een zelf gekozen 4-10-cijferige pincode in

Voicemail notificaties aanpassen

Je kunt op verschillende manieren bericht ontvangen dat je een nieuw Voicemail bericht hebt.

Hoe kan ik aan- of uitzetten dat voicemail mij belt over een nieuw bericht?

1. Bel vanaf je vaste telefoon naar 0842 333
  2. Kies in het menu van Voicemail ‘Instellingen’ (optie 2)
  3. Kies daarna ‘Notificatie’ (optie 4)
  4. Hier kan je aan- of uitzetten dat Voicemail jou terugbelt, wanneer je een nieuw voicemail bericht hebt

Hoe kan ik voicemail naar mijn e-mailadres sturen?

Je kunt je voicemailberichten doorsturen als MP3-bestand naar een e-mailadres. Zo kun je overal en op ieder moment je Voicemail beluisteren. Je zet dit zelf aan in MijnKPN: 

1. Open de MijnKPN app
  2. Ga naar Vast Bellen
  3. Kies Telefooninstellingen
  4. En kies Voicemail naar mail

Hoe sla ik de datum en tijd van het ingesproken bericht over?

Bij het beluisteren van voicemailberichten hoor je eerst informatie over het bericht. Je hoort het telefoonnummer van de persoon die een bericht heeft achtergelaten (als deze beschikbaar gesteld is door de beller) en de datum en tijd waarop het bericht is ingesproken. Je kunt er voor kiezen om de berichtinformatie niet af te spelen. Dat doe je als volgt: 

1. Bel 0842-333
  2. Ga naar het hoofdmenu
  3. Toets 2 voor Instellingen
  4. Toets 2 voor Afspeelinstellingen
  5. Toets 1 om de berichtinformatie voor elk bericht in te stellen of uit te zetten.

Wil je per bericht overslaan? Dan kun je bij het beluisteren van de voicemail een ‘#’ intoetsen om het oplezen van de informatie over te slaan.

Wat kost het beluisteren van VoiceMail?

VoiceMail is een gratis onderdeel van je abonnement. Je betaalt alleen het standaardtarief binnen de regio voor het beluisteren van je voicemail. Voor het terugbellen betaal je de start- en gesprekskosten binnen of buiten je regio.

Hoe kan ik mijn welkomstboodschap veranderen?

1. Bel thuis vanaf je/jouw vaste telefoon naar: 0842-333
  2. Kies in het hoofdmenu optie 1 voor welkomstbegroetingen
  3. Nadat je jouw huidige begroeting heb gehoord kun je kiezen om een persoonlijke welkomstbegroeting, een naambegroeting of nummerbegroeting in te stellen.

Heb je gekozen om een persoonlijke welkomstbegroeting in te stellen?

1. Kies na het inspreken van een persoonlijke welkomstbegroeting optie 2 om de begroeting aan te zetten.
  2. Wil je de ingesproken begroeting eerst beluisteren, kies dan optie 1 na het inspreken.

Hoe lang kan ik nieuwe voicemailberichten beluisteren?

Je kunt 20 berichten opslaan en bewaren. Als je een nieuw bericht hebt beluisterd en daarna hebt opgeslagen, dan kun je het 25 dagen bewaren.

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.