Skip to main content
Beantwoord

Wegvallend geluid Discovery Channel

• 21 april 2024
  • 134 reacties
  • 3413 keer bekeken

Toon eerste bericht

• Deelnemer
  • 19 januari 2025

Goedemorgen. Hier ook alleen maar haperingen alleen op discovery. De eerste minuut gaat het goed, daarna steeds frequenter. De rest van de kanalen heb ik geen last. Postcode 8091.

• Nieuwkomer
  • 19 januari 2025

Ook hier de hele ochtend last van wegvallen geluid alleen op discovery. Alles opnieuw opgestart, geen verbetering. Postcode 1971

PeterG
Superuser
  • 19 januari 2025

Welke ontvanger heb je ​@sysophon , ​@Kweetniks 

Discovery heeft al maanden steeds last van terugkeren storing op het Dolby 5.1 geluid.

Arris of Arcadyan op stereo geluid zetten en je hebt er geen last meer van.

Met de Sagemcom DIW7022 is het lastiger. Zeker nu de kpn tv app even niet te downloaden is.

• Nieuwkomer
  • 19 januari 2025

Ik heb de DIW7022 met firmware 03.32.12

het probleem is idd het wegvallen van het dolby 5.1 geluid alleen bij live kijken op discovery.
Ik heb alle geluidsinstelingen geprobeerd zonder resultaat. 

de oplossing die voor mij werkt is niet live kijken maar direct beginnen met terugkijken. 
Jammer dat het KPN niet lukt om dit probleem te fiksen 

• Deelnemer
  • 19 januari 2025

Net op stereo gezet en geen verbetering. Heb de diw7022 met firmware 0.32.12 Wat ook raar is dat de door mij geïnstalleerde kpn uit zichzelf is verdwenen………

PeterG
Superuser
  • 19 januari 2025

Bij de DIW7022 heeft op stereo zetten geen zin. Die krijgt dan nog steeds de Dolby stream en zet die om in stereo.

De oude ontvangers pakken dan wel de vanuit de bron aangeboden stereo stream. En daar zit de storing niet in.

TvG2016
Helper
  • 19 januari 2025

Ligt op dit moment aan het aanvoersignaal van Discovery Channel. Bij meerdere providers zijn e soortgelijke meldingen over het geluid.

PeterG
Superuser
  • 19 januari 2025

Hier ook een melding van onderbrekingen in het geluid bij de Britse provider Sky. Benoemde programma gold rush.

https://helpforum.sky.com/t5/Sky-Q/Audio-drop-outs-on-Discovery-Channel/m-p/4885632#M684339

Op Ziggo is ook al een langlopend topic. Bij Zeelandnet zie ik ook meldingen.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7

Dank voor de berichten. Nu en afgelopen dagen was het wel weer dusdanig ernstig (en voorspelbaar), dat we toch nieuwe info hebben kunnen verzamelen. En opnieuw zijn geen aankloppen. Het is niet goed, dat is helder.

Het helpt ons wel om die forum berichten bij andere providers ​@PeterG . Normaal nooit nodig, maar in dit geval is het kennelijk wel nodig nu het zo lang duurt. Dus als je er meer hebt, dan graag. Het lopende Ziggo topic is wel bekend, Zeelandnet niet. En dank voor die Sky link (maar dun bezaaid..). Opvallend dan weer wel dat die post is op een moment dat wij al een uur of twee geen issue meer zagen. Kan natuurlijk zijn dat de post vertraagd was (of terugkijken met ook het issue), maar vandaar het belang van de tijdstippen dat jullie het merken in geval van live.  

• Deelnemer
  • 20 januari 2025

De tijdstippen waren dit weekend gewoon permanent!

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
sysophon schreef:

De tijdstippen waren dit weekend gewoon permanent!

Volgens het patroon dat wij zien was het issue afgelopen zaterdag rond 15:40 weg, afgelopen zondag rond 15:05 weg en de verwachting is dat het vandaag rond 14:30 weer normaal is (onze NL wintertijd). Afgelopen dagen startte het issue al in de loop van de nacht.
Maar een bevestiging óf ontkrachting van dit, helpt in de communicatie en analyse. Dus als iemand nu Discovery op heeft staan, de stotteringen hoort en de stotters stoppen inderdaad straks rond 14:30… (zoals verwacht) dan helpt dat écht. En ook als je ze nog wel hoort, maar heel duidelijk minder, of kortere onderbrekingen.

PeterG
Superuser
  • 20 januari 2025

• Deelnemer
  • 10 februari 2025

Het wordt frustrerend, op dit moment 10 februari 2025 om 19. 50 uur valt het geluid bij discovery elke keer weer even weg 

Exceltijger
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 10 februari 2025

Ik had gisteren met de TV+ ontvanger op nieuw Netflix abonnement ook geen geluid , tenminste niet anders dan achtergrond geluiden.  Gelukkig kon ik Netflix ook kijken via de app van de TV die wel goed werkte.  De TV+ box werkt voor de rest qua geluid wel oke.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
Erics63 schreef:

Het wordt frustrerend, op dit moment 10 februari 2025 om 19. 50 uur valt het geluid bij discovery elke keer weer even weg 

Blijf het inderdaad melden. Het klopt met onze monitoring, gisteravond viel ‘het blok’ tijdens prime-time. ook is het dagen weggeweest en een tijd midden in de nacht aanwezig geweest. Wat dat betreft hebben we een vinger aan de pols...
De oplossing… we werken er wél echt aan, maar dat het issue ligt buiten de gebruikelijke parameters van een normale storing moge duidelijk zijn. Hoe vervelend ook.   
@Erics63 hoe vaak per uur hoorde je de audio drop, geschat?

@Exceltijger Dat is een issue van een andere orde, in dit topic gaat het specifiek om het kanaal Discovery op alle ontvangers en dan geluidsdrops van 1 á 2 seconden, soms een paar per uur. Het programma is op zich prima te volgen, maar storend is het zeker als je dus af en toe een klein hapje audio niet hoort.
In jouw geval gaat het om een issue met de Netflix app op de TV+ ontvanger. Je kunt daar beter een eigen topic voor maken of vinden. Het is niet helemaal mijn expertise, maar ik ervaar precies hetzelfde ook wel eens in HBO max en Disney apps op mijn Sony met Android-tv. Alleen achtergrond geluiden hoor ik dan ook (content niet te volgen), ik vermoed dat we dan de audio horen uit alleen de twee of drie extra audiosporen, buiten de twee ‘hoofd-stereo’ (die je dan dus niet hoort). Ik heb een 5.1 setup en jij vast ook. Zo niet, kan je mogelijk de audio vast op stereo stellen. Gelukkig hoef ik de stream maar te herstarten of eventueel de app, om het op te lossen. De TV+ box is ook android-tv based, dus kan wel eens dezelfde oorzaak hebben. Hopelijk kunnen mijn collega's (via ander topic) je hulp bieden als dat nodig is. 

• Deelnemer
  • 11 februari 2025

Het geluid valt ongeveer 50 tot 100 keer weg in een uur. Soms vaak in een minuut soms is de tussentijd wat langer. Het gebeurt ook tijdens de reclames.

PeterG
Superuser
  • 11 februari 2025

@TV Apps Team . Zijn jullie verplicht dat Dolby 5.1 geluid bij Discovery door te geven? In tegenstelling tot de oude ontvangers kan de klant met een Sagemcom niet (eenvoudig) uitwijken naar de stereo aanvoer.

Met de DIW7022 kan dat alleen als je ook de smart-tv app erop hebt gezet.

Eenvoudiger zou zijn om in de launcher vooralsnog het stereo spoor voor Discovery te gebruiken. Daarin zitten geen dips.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 11 februari 2025
PeterG schreef:

@TV Apps Team . Zijn jullie verplicht dat Dolby 5.1 geluid bij Discovery door te geven? In tegenstelling tot de oude ontvangers kan de klant met een Sagemcom niet (eenvoudig) uitwijken naar de stereo aanvoer.

Met de DIW7022 kan dat alleen als je ook de smart-tv app erop hebt gezet.

Eenvoudiger zou zijn om in de launcher vooralsnog het stereo spoor voor Discovery te gebruiken. Daarin zitten geen dips.

Dat is inderdaad het beste idee en zeker voor de klanten die een TV+ box hebben.

Schakel tijdelijk Dolby uit naar de klanten toe, zeker voor degene die de TV+ box hebben en niet op een normale manier kunnen overschakelen naar stereo totdat deze optie ook beschikbaar wordt net als op de oudere ontvangers.

• Deelnemer
  • 12 februari 2025

Geluid op discovery vanmiddag is wederom slecht: steeds haperingen. Wanneer gaat er nu wat aan gebeuren?

PeterG
Superuser
  • 12 februari 2025

Enige wat ik kán adviseren: als je via de app kunt kijken doe dat vooralsnog. De app gebruikt de stereo aanvoer van uit Discovery en daar zitten geen dips in.

Heb je een Arris ontvanger dan kun je deze ook op stereo zetten.

Heb je een Sagemcom (TV+) dan kun je de app KPN TV+ uit de Play Store downloaden. Dan gebruik je het stereo spoor wat zonder onderbrekingen is.

Probleem zit helaas bij de bron dus voor kpn zelf niet op te lossen. (behalve dan in plaats van het Dolby geluid het stereo geluid erop zetten)

• 13 februari 2025
TV Apps Team schreef:

Even navraag gedaan bij mijn collega's die hierover gaan: we hebben vorige week de mededeling gekregen vanuit Discovery dat het issue opgelost moet zijn. Dat geldt in dit geval ook voor andere telco's die dezelfde bron ontvangen. Dus ga uit van heel grof 1 juli (waarschijnlijk al eind juni ), daarna dient dit issue niet meer (structureel) voor te komen. Dat is de huidige status. 

@TV Apps Team  Wij hebben nu ook weer last van zeer regelamtig wegvallend/haperend geluid op Discovery. Het is ALLEEN bij Discovery. Wat is er aan de hand? (Oh ja, kom aub niet met de opmerking dat we alles weer opnieuw moeten opstarten/resetten, want dat hebben we al tig keer gedaan)

PeterG
Superuser
  • 13 februari 2025

Hoi ​@Box-12 

Alles resetten en herstarten gaan we hiervoor ook niet adviseren. Is namelijk zinloos. Omdat het probleem in de aanvoer van Discovery zelf zit. Is al een half jaar een terugkerend probleem. 

Op de Arris ontvangers kun je het omzeilen door deze op stereo te zetten. Het stereo spoor is wel zonder dips.

Op de TV+ DIW7022 is dat weer zinloos. Dan kun je het wel omzeilen via de KPN TV+ APP. Ook te downloaden vanuit de Play Store. 

• 14 februari 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@Box-12 

Alles resetten en herstarten gaan we hiervoor ook niet adviseren. Is namelijk zinloos. Omdat het probleem in de aanvoer van Discovery zelf zit. Is al een half jaar een terugkerend probleem. 

Op de Arris ontvangers kun je het omzeilen door deze op stereo te zetten. Het stereo spoor is wel zonder dips.

Op de TV+ DIW7022 is dat weer zinloos. Dan kun je het wel omzeilen via de KPN TV+ APP. Ook te downloaden vanuit de Play Store. 

@PeterG ​@TV Apps Team 

Dankjewel Peter,

Goed te weten dat we een Experiabox 10 hebben met een kpn hmb2260.

Wij kijken echt bijna dagelijks Discovery en dat heeft ruim een half jaar juist geen problemen meer gegeven (daarvoor wel). Het is weer iets van de laatste week/weken. Gisteren was het echt heel irritant en bijna om de 10 seconden een hapering.

Als dit al zolang bekende problemen zijn, waarom wordt het dan niet opgelost door KPN/Discovery?
Ik kan me niet voorstellen dat KPN deze zender blijft “inkopen” tegen het volle tarief omdat Discovery (lees ik nu) niet goed levert. 

Weet je wat er nu wat er aan gedaan wordt en wat de next steps zijn (en graag ook wanneer de fix er is)? 

Dank je wel alvast.

PeterG
Superuser
  • 14 februari 2025

Jij kunt je HMB2260 dus op stereo zetten ​@Box-12 . Zeker als je toch alleen het geluid van de televisie gebruikt.

In het stereo geluid via de box zitten de dips niet. 

Ik vertrouw erop dat kpn contact heeft met Discovery. Net als alle andere providers.

• 14 februari 2025
PeterG schreef:

Jij kunt je HMB2260 dus op stereo zetten ​@Box-12 . Zeker als je toch alleen het geluid van de televisie gebruikt.

In het stereo geluid via de box zitten de dips niet. 

Ik vertrouw erop dat kpn contact heeft met Discovery. Net als alle andere providers.

Dankjewel ​@PeterG 

Het op “stereo zetten”, gaat dat via het instellingenmenu op TV of is dat een instelling op het kastje zelf.

We gebruiken overigens een soundbar die al stereo weergeeft

Dank weer voor de hulp/tips!

Reageer