Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45118 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:

Ik neem zelf mobiel, internet en Storytel (5 euro voordeel) af via kpn. Netflix Premium betaal ik via Netflix zelf. Omzetten heeft dus geen voordeel voor mij. Wel jammer dat dit de zoveelste wijziging is waar je voordelen verliest als je ooit iets wijzigt (gratis opnemen en 5 euro combivoordeel). Het lijkt er sterk op dat jullie iedereen op de huidige prijs willen houden want als je ooit een verlengaanbod accepteert vervallen veel voordelen dat het voordeel eigenlijk niet meer de moeite waard is. Terwijl jullie al vrij kostbaar zijn geworden.

Dit systeem zal ook gewoon bij een verlengaanbod actief blijven. Het betreft het aantal punten dat je voordeel geeft.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:

Ik neem zelf mobiel, internet en Storytel (5 euro voordeel) af via kpn. Netflix Premium betaal ik via Netflix zelf. Omzetten heeft dus geen voordeel voor mij. 

Maar als je de betaling van Netflix Premium via KPN laat lopen dan krijg je toch €8,99 korting op die Netflix en dat is €3,99 meer dan dat je nu krijgt?

• Helper
  • 33 reacties
  • 4 februari 2025

Ik neem nu een dienst af met 5 euro combinatievoordeel. Als ik dit in de toekomst een maandje uitzet en daarna weer aan, verlies ik dan ook gelijk de toekomstige 5 euro korting? Normaal kreeg je dan gewoon weer 5 euro korting per geactiveerde maand..

• Helper
  • 33 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
Deezers schreef:

Ik neem zelf mobiel, internet en Storytel (5 euro voordeel) af via kpn. Netflix Premium betaal ik via Netflix zelf. Omzetten heeft dus geen voordeel voor mij. 

Maar als je de betaling van Netflix Premium via KPN laat lopen dan krijg je toch €8,99 korting op die Netflix en dat is €3,99 meer dan dat je nu krijgt?

Zover ik het lees krijg je alleen Netflix basic of standaard cadeau. Premium is geen optie lees ik en zover ik weet kan je ook geen extra leden toevoegen via kpn. En met Storytel verlies ik daar dus 5 euro korting op.

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

Ik dacht eerst moet nu echt overal een spelletje van worden gemaakt. En uiteindelijk is er maar 1 winnaar en dat is niet de klant.

Als ik het zo bekijk is het niet veel anders dan wat men nu ook heeft. De enige meerwaarde is per level die laatste keuze voordeel. De standaard abonnementen van de streamdiensten. Waarvan ik dan weer de vraag heb kan men die wel upgraden tegen de gebruikelijke meerkosten.

Ah gevonden men moet dus eerst upgraden naar het duurdere abonnement om de waarde van het standaard abonnement als korting te krijgen.

En natuurlijk mijn grootste minpunt blijkbaar enkel mogelijk via de app waarom? Hoewel ik ben Level 0 met alleen Internet en TV dus waar maak ik mij eigenlijk druk om.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:
wjb schreef:
Deezers schreef:

Zover ik het lees krijg je alleen Netflix basic of standaard cadeau. Premium is geen optie lees ik en zover ik weet kan je ook geen extra leden toevoegen via kpn. En met Storytel verlies ik daar dus 5 euro korting op.

Bij level drie krijg je Netflix Standaard, dus als je dan Netflix Premium neemt, krijg je € 13,99 korting op Netflix Premium. Toch een goede deal, nietwaar?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:

En natuurlijk mijn grootste minpunt blijkbaar enkel mogelijk via de app waarom? 

Kan gewoon via de webbrowser, Linkje..

• 766 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:
Rowi. schreef:

Jammer dat dit dan weer niet in het start bericht is te lezen, of zo onduidelijk dat ik er overheen keek. Echter zie ik via die link enkel wat ik al weet ik heb geen voordeel ;)

Verder kan men volgens wat ik lees de punten of level enkel zien in de app.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:
bnh schreef:
Rowi. schreef:

Jammer dat dit dan weer niet in het start bericht is te lezen, of zo onduidelijk dat ik er overheen keek.

Ik kon er niet omheen :P

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025

En wat als je die losse streamingdiensten niet via kpn neemt?

Dan telt het niet?

Lijkt er in ieder geval op dat mijn level niet klopt maar wil er niet zomaar mee gaan rommelen want voor het het weet ben je het oude kwijt.

Want met internet en tv+ (2x) mobiel spotify zou ik dus niet meer in level 1 moeten zitten.

Ik heb ook  Netflix,Videoland maar niet via kpn.

• Helper
  • 33 reacties
  • 4 februari 2025

Persoonlijk zie ik geen voordeel want nu met level 1 ontvang ik al gratis opnemen en 5 euro korting. Opnemen valt nu in level 2. En ik heb zelf al Netflix Premium, HBO Max met lifetime korting, en andere streamingdiensten met betere voordelen. Leuke marketing kpn, maar zeker niet voor iedereen meer voordelen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 4 februari 2025
Wim27 schreef:
JanD schreef:

Ik heb internet en mobiel als datasim en toch zit ik niet in Level 1.

Dus mobiel als datasim telt dus weer niet mee?

Valt me ook al op. Mijn datasim is wel een “gratis” sim die ik als ex XS4ALL klant krijg.

@JanD geldt dat voor jou ook?

Nee ​@Wim27 , ik heb een betaald KPN mobiel abo met 097 nummer.

Ik heb niets met xs4all

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

@bnh ik las check in de Mijn KPN app waardoor ik er niet aan dacht op die knop te klikken. Nog verbazingwekkend dat dit niet naar de playstore ging om mij te dwingen die app te installeren.

@Roos79 je moet die diensten uiteraard via KPN afnemen anders kunnen ze daar geen punten aan toekennen. En mijn persoonlijke mening is het laatste wat je wil streamdiensten via de factuur van de provider laten lopen. Of je moet nooit van provider wisselen.

• Helper
  • 33 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:
Deezers schreef:
wjb schreef:
Deezers schreef:

Bij level drie krijg je Netflix Standaard, dus als je dan Netflix Premium neemt, krijg je € 13,99 korting op Netflix Premium. Toch een goede deal, nietwaar?

Met een extra lid betaal ik nu 23 via Netflix. Via kpn kan je geen extra lid toevoegen dus moet iemand weer een nieuw duurder abonnement nemen. Storytel 5 euro korting verlies ik dan ook dus indirect ben je dan wel meer kwijt helaas.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:
bnh schreef:
Deezers schreef:
wjb schreef:
Deezers schreef:

Met een extra lid betaal ik nu 23 via Netflix. Via kpn kan je geen extra lid toevoegen dus moet iemand weer een nieuw duurder abonnement nemen. Storytel 5 euro korting verlies ik dan ook dus indirect ben je dan wel meer kwijt helaas.

Ja, in sommige gevallen is het niet voordelig, je kunt niet altijd een 6 gooien helaas.

PeterG
Superuser
  • 60917 reacties
  • 4 februari 2025

Krijgen klanten voor het half jaar verloopt een bevestiging om de voordelen te verlengen? Of wordt de bevriezing (ook niet aardig) een verrassing op de daaropvolgende factuur?

PS ik houd het maar even onder de oude Alles-in-1 voorwaarden met ESPN Compleet keuze. Dat nieuwe is me nog niet helemaal duidelijk. En die halfjaar bevriezing krijg ik het ook een beetje koud van. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 994 reacties
  • 4 februari 2025

Hartelijk dank KPN! 😍

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:
wjb schreef:
Deezers schreef:

Ik neem aan dat het onderste deel van dit bericht van ​@Shyrin van KPN ook geldt als je de betaling van Netflix Premium via KPN laat lopen.

Het klopt inderdaad dat je geen extra leden kunt toevoegen en dat is iets waar KPN samen met Netflix wel iets aan zou moeten gaan doen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 79 reacties
  • 4 februari 2025

Als je naar level 2 gaat krijg je gratis opnemen, als je terug naar level 1 gaat, wordt dat dan automatisch weer betaald zodat je je opnames niet kwijt raakt?

• 766 reacties
  • 4 februari 2025
PeterG schreef:

Krijgen klanten voor het half jaar verloopt een bevestiging om de voordelen te verlengen? Of wordt de bevriezing (ook niet aardig) een verrassing op de daaropvolgende factuur?

PS ik houd het maar even onder de oude Alles-in-1 voorwaarden met ESPN Compleet keuze. Dat nieuwe is me nog niet helemaal duidelijk. En die halfjaar bevriezing krijg ik het ook een beetje koud van. 

Dat moest ik ook aan denken, dan loop je dus de kans dat je ineens geen toegang meer hebt tot ESPN Compleet of een hogere factuur zonder kortingen als je zelf een duurder stream abonnement hebt gekozen of nog erger geen toegang tot de gekozen dienst.

Ik vermoed dat je als klant dit zelf actief in de gaten moet houden dus een To Do item in de agenda.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

Waarom moet ik elke 6 maanden mijn keuzevoordeel opnieuw bevestigen?

We willen zeker weten dat je blij bent met je keuzevoordeel. Daarom vragen we je om jouw voordeel elke 6 maanden opnieuw te bevestigen. Doe je dit niet op tijd, dan dan pauzeren we je voordeel tijdelijk. Je kan altijd direct weer je keuzevoordeel activeren.

Dat je om de zes maanden je keuzevoordeel opnieuw moet bevestigen is nog tot daar aan toe al zie ik dit echt als “betutteling”. Dat het keuzevoordeel echter gepauzeerd wordt als men dat niet op tijd gedaan heeft is wat mij betreft echt niet OK. Je zou mijns inziens het keuzevoordeel gewoon door moeten laten lopen, dit leidt alleen maar tot onbegrip en wrevel.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 4 februari 2025

JanD schreef:

Als dit klopt dan graag duidelijk vermelden dat mobiel alléén geldt bij 06 nummers en niet bij 097 nummers.

Wij maken een onderscheid tussen een mobiel of een mobiel internet abonnement, ​@JanD en ​@bnh. Je zit in level 1 als je een internet en een mobiel abonnement hebt. In de veelgestelde vragen in ons artikel hebben wij het nog een expliciet genoemd/toegevoegd. Ik ga er vanuit dat het nu zo duidelijk is?

Ik ga er vanuit dat jouw vraag hiermee ook direct beantwoord is, ​@Roos79: je zit in level 1 als je een internet en mobiel abonnement via ons hebt. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat het alsjeblieft weten.

ikheetjeff schreef:

Oeh, hier is sterk over nagedacht! Ziet er uit als een goede verbeteringen waar je volgens mij netto meer op kan besparen. Ook super mooi en goed dat Service Plus niet naar het kerkhof is verplaatst.

Bedankt voor deze enthousiaste reactie, ​@ikheetjeff: erg leuk om te lezen, zeker voor degene die aan de tekentafel hebben gezeten 😉

ikheetjeff schreef:

Een puntje mag wat mij betreft terug naar de tekentafel; net zoals ​@Speedmaster zegt is die 6 maanden check raar en onhandig. Het is lief om te controleren of het nog past, maar doe dat dan in voordeel van de klant; behoudt de voordeel tot de klant het anders wilt en dus veranderd. - Dit voelt goedkoop gebruik maken van de mensen die het gaan vergeten.

Het is zeer zeker niet de bedoeling om dat gevoel te geven. Ik geef je feedback door!
Voor nu is het in ieder geval wel zo, dat het keuzevoordeel elke 6 maanden opnieuw bevestigd moet worden. We sturen een e-mail en een reminder, dus dat maakt de kans op vergeten hopelijk een stuk kleiner! 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025

Ik vind het puntensysteem best aardig bedacht. Ook de verleiding om je persoonlijke abonnementen naar KPN over te hevelen is voordeliger. Wat is het pluspunt voor KPN hierin?

Voorbeeldje:

Als ik mijn persoonlijke Netflix overzet naar KPN, levert me dat €3,99 extra voordeel op (mijn entertainmentkorting a €5,- verdwijnt, maar ik krijg €8,99 korting op Netflix), maar het bedrijf Netflix wordt er niet beter van. Wat mij meteen de vraag doet rijzen: wat is de daadwerkelijke kostprijs van een abonnee bij Netflix (of KPN, daar zit volgens mij ook wel marge in).

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

JanD schreef:

Als dit klopt dan graag duidelijk vermelden dat mobiel alléén geldt bij 06 nummers en niet bij 097 nummers.

Wij maken een onderscheid tussen een mobiel of een mobiel internet abonnement, ​@JanD en ​@bnh. Je zit in level 1 als je een internet en een mobiel abonnement hebt. In de veelgestelde vragen in ons artikel hebben wij het nog een expliciet genoemd/toegevoegd. Ik ga er vanuit dat het nu zo duidelijk is?

Precies wat ik al verwachtte, het is goed om dit extra duidelijk te hebben voor de betrokkenen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 4 februari 2025

Voor mij duidelijk genoeg zo ​@Shyrin van KPN