Skip to main content
Vraag

2 stapsverificatie instellen op nieuwe PC lukt niet

• August 16, 2025
  • 10 reacties
  • 106 keer bekeken

op nieuwe pc  lukt het aazxetten  van de 2 stapsverificatie niet 

10 reacties

HeidiV
Topper
  • August 16, 2025

Hi ​@fernandel 

Wat bedoel je precies?

2 staps verificatie is iets wat je eenmalig aanzet voor je KPN ID, op een nieuwe PC hoef je dat niet opnieuw te doen.

Tijdens inloggen met je KPN ID wordt er gevraagd naar de SMS code, als je aanvinkt dat je de gegevens wilt onthouden en de KPN cookies niet verwijderd dan wordt er daarna niet meer om gevraagd voor die browser.

Als je een ander probleem hebt dan graag uitleggen wat je probeert en wat er niet lukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 16, 2025

het aanzetten lukt niet 

• August 16, 2025

op nieuwe pc  lukt het aazxetten  van de 2 stapsverificatie niet 

Je hoeft dit niet op een nieuwe pc te doen. Als het aan staat, dan staat het meteen voor alle apparaten aan. Dus ook voor een nieuwe pc. 2FA aanzetten is iets wat je 1 malig doet. Daarna nooit meer.

HeidiV
Topper
  • August 16, 2025

het aanzetten lukt niet 

Zoals al 2 maal vermeld hoeft dat maar 1 keer.

Als het jou helemaal niet lukt om het aan te zetten, wat gebeurt er dan, welke foutmeldingen krijg je?

Plaats anders afbeeldingen met de schermen die je krijgt (persoonlijke informatie verwijderen als die in de afbeelding te zien is).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 16, 2025

ik krijg weer de vraag “vul de verificatie in "  misschien een nieuw account maken

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Wat ben je toch allemaal aan het doen? Waar ben je aan je precies op aan het inloggen? Laat eens een printscreen zien ​@fernandel.

HeidiV
Topper
  • August 16, 2025

ik krijg weer de vraag “vul de verificatie in "  misschien een nieuw account maken

Als je op een nieuw apparaat inlogt met je KPN ID dan wordt er een SMS met een code gestuurd naar je mobiele nummer, die code moet je invullen.
Vink dan wel aan dat hij de inlog moet onthouden, anders krijg je dat elke keer bij inloggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 16, 2025

IK KRIJG GEEN CODE !!!

HeidiV
Topper
  • August 16, 2025

Heb je misschien KPN geblokkeerd omdat er ook wel eens valse SMSjes uit naam van KPN worden verstuurd.

Zie deze post hoe je dan kan controleren en aanpassen: 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@fernandel. We denken hier in de community graag met je mee, alleen kunnen we dat pas goed doen als je zo uitgebreid mogelijk deelt wat je precies doet, hoe ver je komt en waar je op vastloopt. Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met de laatste tip van ​@HeidiV.

Als je dat makkelijker uitleggen vindt kan je een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder!