Skip to main content

ik was klant van xs4all en wil eventueel mijn internet abonnement aanpassen,  maar dit lukt niet via mijn kpn. dan krijg ik het bericht dat ik contact moet opnemen met kpn. waar heeft dit mee te maken. zou graag zelf dingen aan willen passen,  i.p.v. de hele tijd te moeten vragen. 

Kpn en xs4all zitten midden in de overgangsfase. Dus nog niet alles is mogelijk. Dat kost wat tijd. Tot die tijd even telefonisch zaken regelen. 


Hoi @hemani . Welkom op het forum.

Ben jij technisch gemigreerd van XS4All naar KPN?  Zo ja, heb je daar vast mail over gehad.

Kort samengevat is het de bedoeling dat je een MijnKPN account aanmaakt en daarin je nieuwe vaste abonnement koppelt . Je hebt hiervoor een nieuw klantnummer gekregen.

Heb je die stappen doorlopen?

 


ik heb een account aangemaakt, als ik de tv pakketten wil aanpassen geeft hij dit wel weer. maar zodra ik de internet wil aanpassen krijg ik een schermpje in beeld dat je contact op moet nemen met de klantenservice. 

is het trouwens ook mogelijk om mijn decoders van xs4all om te wisselen met een 4k decoder?


ik heb een account aangemaakt, als ik de tv pakketten wil aanpassen geeft hij dit wel weer. maar zodra ik de internet wil aanpassen krijg ik een schermpje in beeld dat je contact op moet nemen met de klantenservice. 

is het trouwens ook mogelijk om mijn decoders van xs4all om te wisselen met een 4k decoder?

Het omwisselen van de decoders zal alleen gaan als je (tijdelijk, min. 6 maanden) een 4K abonnement afneemt (€2.50 p.m.) of als de oude stuk zijn. Als die goed functioneren is er voor KPN vooralsnog geen reden ze om te ruilen. Waarom wil je ze omruilen?


Excuus. Ik was je uit het oog verloren. Wat voor snelheidsaanpassing wil je precies doen, @hemani ?


ik weet nog niet of ik internet wil aanpassen, maar wil weten wat de mogelijkheden zijn. en kun je je ook omwisselen van b.v. 500 mb naar minder.  bij xs4all kon ik dit namelijk iedere keer zelf aanpassen.  en ik las iets over kpn Hussel, wat houd dit in? 


@hemani : KPN hussel is de abonnementsvorm bij KPN.  https://www.kpn.com/hussel.htm  

Jij zou binnen je xs4all abonnement 'gewoon’ moeten kunnen wijzigen van snelheid.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

 


Hoi, ook ik ben gemigreerd en zit nu bij kpn en ook ik kan niet mijn abonnement wijzigen of extra opties toevoegen!

ook ik krijg een doorverwijzing naar de klantenservice! wat te doen?

 

Gert


Hoi @Gertvw . Ik neem aan dat je een MijnKPN account hebt aangemaakt en daar je nieuwe klantnummer aan gekoppeld? Is dat allemaal goed gegaan?

Wat probeer je precies te wijzigen? Heb je desnoods een screenshot?


ik was ook al klant van kpn met mobiele telefoon en “thuis” is daarbij toegevoegd.

ik wil kijken naar de mogelijkheid van 4K ontvangers en eventueel sneller internet

 


Eigenlijk kun je hier het beste over bellen met de XS4All helpdesk maar ik wil wel even voor je kijken. Ik kan niks beloven.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna een seintje geven?


profiel is ingevuld

 


ik begrijp niet waarom ik naar xs4all moet gaan nu alles binnen de KPN app of website te regelen zou moeten zijn 😒 waarom is alles dan over gegaan naar KPN?

ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven want sinds de overgang is is het onoverzichtelijk geworden en worden we van het kastje naar de Muur gestuurd😒

als jij zou kunnen helpen zou dat heel fijn zijn


ik begrijp niet waarom ik naar xs4all moet gaan nu alles binnen de KPN app of website te regelen zou moeten zijn 😒 waarom is alles dan over gegaan naar KPN?

ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven want sinds de overgang is is het onoverzichtelijk geworden en worden we van het kastje naar de Muur gestuurd😒

als jij zou kunnen helpen zou dat heel fijn zijn

Ik snap de verwarring. In een ideale situatie kun je inderdaad alles zelf via de MijnKPN omgeving aanpassen. Helaas loop jij hierbij tegen een issue aan.  De helpdesk van XS4All is onveranderd gebleven en zij zijn het beste op de hoogte van issues die ontstaan zijn door de migratie.   Mijn middelen zijn beperkt en niet toereikend om jou hier bij te helpen.  Je kunt het beste even bellen:

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur


Ik heb hetzelfde probleem en zowel KPN als XS4all aan de lijn gehad (wachttijd 45 minuten!). KPN medewerker heeft geen enkel idee (doet eigenlijk vooral tv aansluitingen...) en Xs4all helpdesk kwam niet verder dan dat ik geduld moet hebben, maar kon geen enkele informatie geven of en wanneer  ik wel zelf mijn xs4all abonnement kan aanpassen. Dus wat dat betreft helpt het advies om xs4all te bellen niet echt. 


Hoi @Hans3004 .  KPN bellen heeft geen nut.  Jullie zijn het beste geholpen bij je eigen helpdesk.

Ik mag toch wel hopen dat de XS4All collega melding heeft gemaakt van dit issue? 


waarom kun je dan dingen op het forum. plaatsen,  als je alsnog moet bellen naar xs4all  of kpn. en waarom kun je je tv pakket wel aanpassen en bij internet word je doorverwezen naar de klantenservice.

als ik mijn problemen op het forum plaats moeten jullie hier toch ook iets mee kunnen doen. 


@hemani : Het forum is voornamelijk een platform waar de klant de klant helpt.  Wij springen bij, bij issues waar achterliggende systemen van KPN nodig zijn.

Als een XS4All klant een vraag heeft die wij kunnen beantwoorden zullen we dat uiteraard niet nalaten. Best effort, zeg maar.  Maar bij jouw issue is de specifieke expertise van de XS4All helpdesk nodig.