Skip to main content

Deze week ook overgezet van XS naar KPN. Is op zich zonder problemen verlopen maar als ik nu inlog op Mijn KPN en wil ‘Abonnement wijzigen’ of ‘Extra's toevoegen of wijzigen’ krijg ik:

Neem contact op met de Klantenservice om je abonnement te wijzigen,

waarna ik weer terecht kom bij XS4ALL en moet ik gaan bellen of mailen. Waar slaat dit op? 

Graaf Egbert. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hoi @meppelinke, goed om te lezen dat de wijziging naar KPN goed is verlopen. Dat het wijzigen in MijnKPN niet lukt is wel gek. Ik zie ook geen openstaande wijzigingen staan die het zouden verklaren. Het beste kan je inderdaad telefonisch contact opnemen, dan kan er meteen met je meegekeken worden.


@Jasper Heb de Helpdesk gesproken en het klopt inderdaad dat ik geen abonnementswijziging kan doorvoeren en ook geen extra opties kan toevoegen en/of wijzigen. Er zit ‘ergens’ een (ver)storing in de IT-systemen van KPN waardoor veel voormalige XS’ers ‘Mijn KPN’ niet volledig kunnen gebruiken. “Kan nog wel een aantal weken duren voordat het opgelost is” volgens een vriendelijke medewerkster. Wel slecht dat KPN dit niet even met haar klanten communiceert of via een pop-up meldt dat er een storing is.      


Dat verklaart het @meppelinke. dat is iets wat bij een aantal mensen speelt. Het is niet mogelijk om alleen bij die groep een melding te geven, het is idee is goed maar de functionaliteit is er niet. 

Voor het zelf wijzigen is het nog een kwestie van afwachten dus. Had de klantenservice ook geen mogelijkheid om een wijziging voor jou te doen?


@Jasper Ja hoor, de vraag is wel gesteld: ‘kunnen wij iets voor u doen’, maar dat is op dit moment niet nodig. Ik wacht eerst tot alles goed functioneert en de eerste facturen heb gezien. Pas dan kan ik de afweging maken om te blijven, naar KPN over te stappen of mogelijk naar een andere provider.  


Dat verklaart het @meppelinke. dat is iets wat bij een aantal mensen speelt. Het is niet mogelijk om alleen bij die groep een melding te geven,

Hoezo niet, @Jasper ? De groep is toch bekend? De groep heeft vorig jaar al toch de brief gekregen van de KPN met het voornemen om XS4ALL abonnees over te zetten. En er is toch duidelijk beloofd dat er voor die groep niets zou veranderen?

Er is toch voldoende tijd geweest om de systemen zodanig aan te passen dat de omzetting soepel verloopt? Het is toch wel duidelijk voor de KPN dat deze hele operatie niet erg enthousiast werd en wordt ontvangen door de XS4ALL abonnees? Dan zorg je er toch voor dat alles in gereedheid is vóórdat de omzetting plaats vindt?

Waarom moeten we nu nog steeds enkele weken wachten tot bepaalde functies beschikbaar worden?

En als er onvoorzien toch zaken niet lopen zoals verwacht, dat kan, maar dan is het toch normaal dat de betrokken klanten netjes geïnformeerd worden?

Ik had verwacht dat dat de cultuur van de KPN zou zijn.


@MinneH , je hebt volkomen gelijk! Ik ben het echter (meer dan) zat om overal weer achteraan te moeten. Zoals eerder gemeld: ik wacht dit nog even af, incl. de eerste factuur. Is dan de zaak nog niet op orde ben ik weg. De cultuur bij KPN is duidelijk een andere dan bij XS4ALL maar dat is eigenlijk geen verrassing. 😖   

 


Hoezo niet, @Jasper ? De groep is toch bekend? De groep heeft vorig jaar al toch de brief gekregen van de KPN met het voornemen om XS4ALL abonnees over te zetten.

Iedereen die is overgezet heeft van te voren een bericht gekregen inderdaad. Maar dit speelt niet bij iedereen daarvan, daardoor is dat lastig. Dat zijn 2 verschillende dingen.

In dit geval moet het achter de schermen worden verholpen en dat kunnen we enkel afwachten.