Skip to main content
Vraag

Contractovername zoon: abonnementen op een onduidelijke manier gekoppeld aan mijn adres

• February 12, 2026
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

wie dit lees van KPN
overstappen gaat sneller

lees, vandaag 12/2/2026 op kantoor geweest om te regelen dat mijn zoon zijn mobiel(kpn) van mijn contract naar zijn contract gaat.
Blijkt dat zijn adres ineens bij mij staat, als je er op klikt die weer naar mijn adres gaat en ik een 2.0id contract hebt waar niemand een klap op kan geven want die zijn er niet en pas 13/2 weer aanwezig.

is dit niet een Datalek? mijn zoon heef gewoon een kpn contract aangevraag vanaf zijn nieuwe adres.
Niks over zijn ouders genoemd(wij) en ineens staat alles bij mij?

Je komt nergens doorheen, ben er al een jaar mee bezig en met een maand kan ik helemaal bij odido zijn.

HOEDAN!!!!!!!!

ik wil dit vandaag gewoon geregeld hebben

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2026

Beste ​@Compie67 neem dan even contact op met de helpdesk van KPN via 0800 0402, Facebook, X, Instagram of een terugbelafspraak, zie hieronder:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Dit forum is voor en door klanten en kan je helaas niet verder helpen, dan we hierboven gedaan hebben.

Succes.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@Compie67,

Welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Ik snap heel goed dat dit enorm frustrerend is. Wat je beschrijft, is geen datalek. Het kan bijvoorbeeld gaan om een administratieve koppeling binnen de KPN-systemen, die niet goed gaat.

Het aanpassen van gegevens, doen we niet via de community. Maar omdat mij niet helemaal duidelijk is, wat er nu aan de hand is, kijk ik wel graag met je mee. In principe adviseren we in dit geval een belafspraak te maken, maar je geeft aan dat er al vaker contact is geweest en het niet wil lukken.  Wil je je profiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en de laatste drie cijfers van het rekeningnummer? Ook graag het mobiele nummer van je zoon. Als je dit invult in vakjes waar 'privé' achter staat, is dat alleen inzichtelijk voor jou en de moderators van KPN. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2026

ben ondertussen gebeld

we vliegen naar maan en doen de meest waanzinnige dingen.
Maar een in ogen simpel adres en factuur wijzingen moet nu op papier per post

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@Compie67,

Fijn dat je inmiddels bent teruggebeld. De situatie is mij nog niet helemaal duidelijk, maar je geeft aan dat er een adres-/factuurwijziging plaats moet vinden. Het klinkt alsof er toch nog geen contractovername plaats heeft gevonden en zijn gegevens daarom nog op jouw adres staan. Klopt dit? In dat geval kan je makkelijk via onze website een contractovernameformulier invullen. Op die manier wordt het dan alsnog snel geregeld.

Mocht je toch merken dat het vastloopt of onduidelijk blijft, laat het gerust weten. Dan kijken we opnieuw met je mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

het is een slapstick.
de basis is contract overname. Zoon zijn mobiel naar zijn kpn contract

simpel toch, nou nee want KPN heeft nu mijn nummer wat ik al van dag 1 bij kpn heb ook bij zoon lief geplaatst maar account gegevens weer op mijn adres.

gezien op computer van medewerker, zijn adres. klik daar op en het gaat naar mijn adres.

Ja, handig he. snap jij het nog. In de winkel(nee Almere heeft geen tech winkel) stonden ze ook te kijken.
En kwalijker is het dat die meid die echt haar best deed ook niet eens terecht kon want de speciale afdeling was dicht dit dag. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@Compie67,

Dat klinkt inderdaad als een rommeltje, heel vervelend dat jullie hier tegenaan lopen. Dit kunnen wij helaas niet aanpassen of onderzoeken vanuit de Community. Mijn advies is om een belafspraak in te plannen, zodat een collega telefonisch met jullie kan meekijken en het volledig kan uitzoeken. Zo kunnen we gericht kijken wat er aan de hand is en dit samen oplossen.