Skip to main content
Beantwoord

E-mail adres klantenservice

  • 1 May 2024
  • 20 reacties
  • 454 keer bekeken

Voor het afsluiten van het contract heb ik specifiek gevraagd of de klantenservice gewoon via een E-mail adres bereik zou zijn. Dit werd mij verzekerd.

Nu schijnt dat niet zo te zijn.

Heel spijtig want via het contact formulier, waar je steeds van alles voor in moet vullen, krijg je geen vaak geen antwoorden. Er worden vaak wat standaard antwoorden gegeven. En als je meerdere vragen stelt worden ze niet allemaal beantwoord.

Om over de zeer bedroevende chatbot maar te zwijgen.

Dus bij deze een verzoek om snel een e-mail adres beschikbaar te stellen

KPN heeft geen emailadres en dat gaat er niet komen ook. 

Welke vraag heeft u?


Laten we beginnen met de vraag, waarom gaat die er niet komen?

 

 


Tweede vraag, waarom is gezegd dat deze er wel zou zijn?

 


Derde vraag, waarom is er niet geleverd wat er volgens het contract geleverd zou worden?


Vierde vraag, waarom kan ik maar 2 regels voor port forwarding opgeven sinds een software update van de Experia V12?

 


Laten we beginnen met de vraag, waarom gaat die er niet komen?

Dat gaat ze veel te veel tijd kosten om alle mailtjes te beantwoorden. Mailen is veel te makkelijk voor klanten. Klanten sturen voor elk wissewasje een mailtje. KPN krijgt zo bergen mail per dag. Dat wil KPN niet.


Vijfde vraag, waarom valt port forwarding (volgens de service desk) niet onder de ondersteuningsvoorwaarden?


Tweede vraag, waarom is gezegd dat deze er wel zou zijn?

Omdat verkopers van KPN alles bij elkaar liegen en bedriegen om maar zo veel mogelijk te verkopen. Ik zeg het wat kort door de bocht. Maar als ik hier op het forum diverse topics doorlees krijg ik toch bijna wel dat idee.


Dat is juist het grote probleem, ze willen hun klanten eigenlijk niet helpen en maken het daarom lastiger om een vraag te stellen en zeker om op een half antwoord te reageren.

 

 

 


Helemaal treurig dat je als klanten dan via dit forum met elkaar in discussie moet gaan hierover.

 

Laat de KNP eens zelf met antwoorden komen


Laten we beginnen met de vraag, waarom gaat die er niet komen?

 

 

Beslissing is gemaakt door KPN door dit niet meer aan te bieden. Dat recht hebben ze ook. En zijn niet verplicht om dit beschikbaar te stellen. 


Vijfde vraag, waarom valt port forwarding (volgens de service desk) niet onder de ondersteuningsvoorwaarden?

Omdat KPN dat zo bepaald heeft. De meeste KPN medewerkers aan de telefoon zijn denk ik niet voldoende opgeleid om problemen hieromtrent op te kunnen lossen. Voor normaal standaard gebruik van de internet en tv dienst zijn ook geen poort forwardings nodig. 

U kunt regen meerprijs kiezen voor Service Plus:

https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm

Hier zitten mensen achter de telefoon die meer verstand van poort forwardings hebben.


Ik wens je verder veel succes met al je toekomstige vragen en dat ze beantwoord worden @M12344 


Dat is juist het grote probleem, ze willen hun klanten eigenlijk niet helpen en maken het daarom lastiger om een vraag te stellen en zeker om op een half antwoord te reageren.

Zo werkt dat bij heel veel grote bedrijven. Probleem bij mail is ook dat een reactie meteen zwart op wit staat. Dus als een medewerker via de mail iets beloofd of aanbied wat eigenlijk niet de bedoeling was volgens het bedrijfsbeleid, dan is er een probleem. Want ja, de klant heeft het zwart op wit in z'n mailbox staan. Dat wil men niet.


Probleem is er nu ook al. De verkoper heeft het toegezegd.

Daarnaast hebben ze niet geleverd wat ze zouden moeten leveren.

Beide staan op papier.

Dat je voor iets simpels als port forwarding al een plus abonnement moet nemen is natuurlijk van de zotte.

Temeer omdat het eerst wel mogelijk is om meerdere regels aan te maken en na een update niet meer.

 

Zitten er mensen van KPN in dit forum?

Waarom reageren die niet?

 


Omdat dit geen chat is M12344 maar een forum. Medewerkers antwoorden doorgaans binnen 24 tot 48 uur. Als je real-time antwoord van KPN wilt kan je naar de winkel toe of bellen met ons via 0800-0402.


KPN is inderdaad niet per e-mail bereik, @M12344. Wel zijn er voldoende andere manieren waarop je KPN kunt bereiken:

Wil je direct antwoord op jouw vragen? Dan kun je het beste terecht via de telefonische klantenservice of in de KPN winkel. Wil je 1-op-1 contact, maar vind je het niet erg om even op een reactie te wachten? Dan zijn Facebook en Twitter/X een goede optie.

Binnen de KPN Community helpen klanten vooral elkaar. Daarbij worden ze ondersteund door moderators, zoals ik. Wij helpen waar we kunnen.

 

Nu lees ik dat je problemen met portforwarding hebt. Dat is precies het soort vraag waarvoor je binnen de KPN Community op de juiste plek bent. Want zoals je zelf al hebt ontdekt, valt dit buiten de ondersteuning van KPN. Via de telefonische klantenservice kun je ondersteuning krijgen bij dit soort vragen als je kiest voor Service Plus, zoals @Nick83 al aangaf. Als je dit niet wilt, dan kom je bij de KPN Community terecht. En niet zo gek, want binnen de Community hebben we een heleboel mensen die hier veel vanaf weten. Zij denken ook graag met je mee. Tenminste, als jij ervoor openstaat. Een gesloten houding brengt je nergens.

Goed, jouw grootste probleem is nu dus dat je maar 2 portforwarding regels kunt instellen, terwijl je eerder meer kon aangeven. Heb je al de nieuwe KPN Software? En ervaar je problemen na de nieuwste update van 1 maart? Laat dit dan weten onder dit topic:

 


Dat je voor iets simpels als port forwarding al een plus abonnement moet nemen is natuurlijk van de zotte.

Dat is redelijk normaal. Ziggo doet dan bijvoorbeeld ook niet. Zelfs niet bij dure zakelijke abonnementen. Bijvoorbeeld:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/wat-doet-ziggo-bij-mij-met-portforwarding/td-p/1049362

Het is een beetje als met een auto: die kun je kopen bij de dealer. Maar die dealer gaat je niet uitleggen hoe je moet rijden. 


Tweede vraag, waarom is gezegd dat deze er wel zou zijn?

Omdat een ieder weldenkend mens niet kan verzinnen dat het er niet zou zijn.

Ik zocht even in mijn eigen berichten op “raar maar waar” :

 


mijn vraag naar een e-mail adres wordt alleen maar sterker sinds ik dit bericht in het forum heb gezet.

Hoewel ongetwijfeld goed bedoeld zijn het vooral de voor de hand liggende antwoorden en verwijzingen die ik zelf ook al wist.

Ik wil er verder ook maar niet meer op ingaan want echte antwoorden komen er niet.


Reageer