Skip to main content

Maandag 1 maart is mijn glasvezelverbinding opgeleverd en heb ik direct het KPN modem aangesloten. Mijn abonnement is dus 1 maart gestart. Mooi, dacht ik. Dan lopen mijn periodes precies gelijk met de kalendermaanden. Niet dus, want ik heb nu al direct 2 facturen ontvangen: 1 factuur voor de periode van 1 t/m 1 maart, en een 2e factuur van 2 maart t/m 1 april! Nu ben ik benieuwd waarom 1 maart apart gefactureerd is?

Los van de oorzaak, zou ik dit wel graag gecorrigeerd willen hebben naar 1 factuur. Oftewel, de huidige 2 facturen laten vervallen, en 1 nieuwe factuur voor de hele maand aanmaken. Ik weet niet of jullie dat kunnen, of wellicht de afdeling collections? Er is nog niets betaald in ieder geval.

Hoi @tommert38 . Welkom op het forum.

Het factuurproces is volledig geautomatiseerd. Daar kan ik dus niet op ingrijpen. 

Je hebt je profiel ingevuld, dus ik kon alvast kijken. Wat mij bevreemd is dat ik maar één factuur tegenkom: Periode 02 mrt t/m 01 apr


Hi @Erwin_ 

Het is feitelijk ook maar 1 factuur, maar wel met 2 periodes erop. Zie screenshot.

Ik vraag me ook af of dit wel goed gaat met de 6 maanden actiekorting, maar ik vrees dat dit na 5 of 6 maanden pas duidelijk wordt.

Inmiddels is het bedrag ook al afgeschreven, dus ik heb me er maar bij neergelegd, hoe rot ik het ook vind. Mocht je er nog achter komen wat er fout is gegaan, dan hoor ik het graag. :)


Ik zie dit soort gebroken facturen vaker en mijn ervaring is dat het verder geen problemen oplevert. Volgende maand kun je een ‘normale’ factuur tegemoet zien.

Mocht aan het eind van de rit er toch iets niet goed gegaan zijn met de korting, kun je altijd bij mij terecht. 


Meeste mensen kijken niet eens naar pagina 2 😶