Skip to main content

Op mijn Samsung 22 kreeg ik in maart de melding dat er een update was voor de app van mijn kpn. Dit deed hij echter niet. Ik kreeg de tip om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Echter kan ik sindsdien de app niet meer downloaden. Mijn mobiel geeft steeds een foutmelding. 

Hoi @Mloes79, welkom bij ons op het forum. Dat is gek inderdaad, je zou verwachten dat het opnieuw installeren wel lukt. Je krijgt een foutmelding zeg je, wat voor foutmelding is dat precies? Geeft die mogelijk al een suggestie wat je kunt doen?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je ons kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.


Wanneer ik in de playstore klik op installeren dan lijkt het alsof hij de download start voor een nanoseconde om vervolgens weer op de originele zoekopdracht te komen waarbij ik op installeren moet klikken


Dat is gek @Mloes79, blijft dat na het opnieuw opstarten van jouw telefoon? En wat gebeurt er als je een willekeurige andere app probeert te installeren? 

Als andere apps ook niet lukken kan het een probleem zijn met de Play Store, dan zou je met hen contact op kunnen nemen.


Nee, andere apps zijn geen probleem. Na opnieuw opstarten nog steeds hetzelfde probleem. 


Dat maakt het nog gekker. Lukt het installeren wel als je het op een ander toestel probeert, is het alleen op dit toestel?


Alleen op dit toestel


Dan is het niet iets in de app dus, het is iets in de Play Store of op jouw toestel. Op de hulppagina van Google wordt beschreven hoe je de cache van de Play Store en de gegevens van Downloadbeheer kunt verwijderen:

https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=nl

Zou je dat kunnen proberen?


Op de hulppagina van Google wordt beschreven hoe je de cache van de Play Store en de gegevens van Downloadbeheer kunt verwijderen:

https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=nl

Na zo ongeveer alle opties doorlopen te hebben en nog geen resultaat gaf ik de moed al op. Tot ik de laatste optie wilde proberen en toen bleek de app ineens geïnstalleerd te zijn. 

Mijn dank is groot!!!


Dat is goed om te lezen @Mloes79, fijn dat het gelukt is! 

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.