Skip to main content
Vraag

Foutmelding KPN Servicetool ondanks verbinding met thuisnetwerk

• March 6, 2026
  • 4 reacties
  • 21 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wanneer ik probeer in te loggen op de KPN Servicetool, krijg ik de volgende melding:
“Gebruik Servicetool niet mogelijk. Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.”
Ik wil via deze Servicetool mijn VOIP‑gegevens opvragen. Ik ben rechtstreeks verbonden met de KPN Box V14 en ontvang deze melding ook na zowel een soft reset als een volledige fabrieksreset van het modem. Desondanks blijft de foutmelding verschijnen.
De KPN‑klantenservice kan mij hier niet mee helpen en heeft mij doorverwezen naar dit forum. Daarom hoor ik graag wat de mogelijke oorzaak kan zijn en hoe ik dit probleem kan oplossen, zodat ik alsnog toegang krijg tot mijn VOIP‑gegevens.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2026

Hallo ​@VLAN ,

Heb je deze link gevolgd?

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Zojuist getest en hier werkt het. 

(Misschien anders cookies en browsegeschiedenis wissen.) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2026

Hoi ​@Noordzee

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad deze link gebruikt. Ondanks het proberen van verschillende browsers, computers en het verwijderen van cookies etc., krijg ik steeds dezelfde foutmelding.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@VLAN, welkom! We zien dat dit in een paar situaties kan gebeuren. Daarom een paar vragen voor je:

• Heb je recent iets aan je abonnement gewijzigd, of een wijziging die nog niet is afgerond?
  • Heb je meerdere vaste abonnementen gekoppeld aan je KPN ID? Zoals Digitenne, e-mail only, of een vast abonnement van een ander adres.
  • Ben je, tijdens het benaderen van de servicetool, verbonden met je Box 14, en is die Box 14 rechtstreeks verbonden met je glaspunt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2026

@Erik van KPN Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen recente wijzigingen gedaan aan mijn abonnement en voor zover ik weet is alles afgerond. Er zijn ook geen andere vaste abonnementen gekoppeld aan mijn KPN ID.

De Box 14 is inderdaad direct aangesloten op het glasvezelpunt, en ik ben via dat netwerk verbonden wanneer ik de servicetool gebruik.