Skip to main content
Vraag

Frustraties en onduidelijkheid omtrent activeren KPN Pay

• June 21, 2025
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

KPN Pay aanzetten

Vandaag poogde ik na 18 jaar reclames wegklikken een Youtube Premium abo te nemen.
Youtube ziet mijn KPN/Pay in eerste instantie wel als betaalmethode, maar uiteindelijk loop ik vast op: 

"KPN/Pay ****+(laatste 4 cijfers van mijn mobiele nummer)
Niet ondersteund door client"

...Ik check mijn mobiele abo in MijnKPN en daar staat KPN Pay als een van mijn opties; als ik erop klik volgt geen inschakelmenu maar kom ik op de marketingpagina, dus ik denk: KPN Pay is ingeschakeld;

Youtube bellen... eerst tot vijf keer toe wachten op een nederlandstalige medewerker; tot vijf keer wordt botweg na een paar minuten klassieke muziek de verbinding verbroken; zesde keer komt er een engelstalige medewerker aan de lijn die zegt dat er geen nederlandstalige medewerker beschikbaar is, dat ik maar een email moet sturen, en nogmaals wordt de verbinding verbroken.
Nogmaals youtube gebeld nu voor engelstalige ondersteuning gekozen, en hop meteen een medewerker aan de lijn die zegt dat het waarschijnlijk aan KPN ligt...

Dan bij KPN bij de veelgestelde vragen niks te vinden over KPN Pay.

Uiteindelijk een KPN medewerker aan de telefoon die me verteld dat KPN Pay alleen via de KPN app kan worden aangezet, maar dat hij het ook voor me kan doen. Nu alleen nog twee uur wachten tot het doorgevoerd is...

Waarom kan ik KPN Pay niet gewoon inschakelen via MijnKPN?
Waarom is het in MijnKPN onduidelijk of KPN Pay al dan niet is ingeschakeld?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 23, 2025

Hi ​@panbrood,

Wat jammer dat dit allemaal zo frustrerend is verlopen 😕 Heeft KPN Pay eerder actief gestaan bij jou? Of wilde je dit voor het eerst gaan gebruiken?

De eerste keer dat je KPN Pay wil gebruiken, moet dit via onze klantenservice aan worden gezet: 

...Ik check mijn mobiele abo in MijnKPN en daar staat KPN Pay als een van mijn opties; als ik erop klik volgt geen inschakelmenu maar kom ik op de marketingpagina, dus ik denk: KPN Pay is ingeschakeld;

Waarom kan ik KPN Pay niet gewoon inschakelen via MijnKPN?
Waarom is het in MijnKPN onduidelijk of KPN Pay al dan niet is ingeschakeld?

KPN Pay is eerder actief geweest op mijn nummer, hierdoor hoef ik dus niet eerst de klantenservice te spreken om KPN Pay opnieuw te activeren. Als ik dit nu zelf probeer, krijg ik via die inschakelknop een doorschakeling naar de Play store waar ik kan kiezen voor ‘facturering voor KPN/mobiel toevoegen’. Bij mij werkt de optie om het via MijnKPN in te schakelen dus wel, omdat dit eerder actief is geweest. 

Staat het inmiddels actief bij jou en zo ja, hoe ziet het er nu uit in de MijnKPN app?

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Hoi Maja,

Een paar uur na het telefoongesprek met YT kreeg ik een e-mail van het "Youtube-team" waarin nogmaals werd bevestigd dat ze geen Nederlandstalige mederwerker beschikbaar hadden; op de weinig klantvriendelijke behandeling werd verder niet ingegaan...
Vervolgens werd me verzocht browser-screenshots te sturen.

De volgende ochtend hadden ze nog niet gereageerd; Na nog een mislukte poging via de browser, bedacht ik me opeens dat ik de Youtube app routinematig uitschakel op nieuwe smartphones; nadat ik deze terug had ingeschakeld kon ik langs die weg zonder enig probleem een Premium abo afsluiten...
Dit gemeld aan het Youtube team, en tot op heden niets meer van ze vernomen.

Op MijnKPN is voorzover ik kan zien niets veranderd onder de KPN Pay optieknop; De enige manier waarop ik kan waarnemen dat het nu actief is, is doordat het me is gelukt een Premium abo af te sluiten.

Trouwens als ik google op "KPN pay inschakelen" is de enige verwijzing naar het door jou genoemde "de eerste keer inschakelen via de KPN Klantenservice" afkomstig van de KENNISBANK van KPN Community, als een "eenzame oase in de woestijn van schreeuwerige veelal nietszeggende KPN Marketing".

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Ander ding is dat ik nu wil uitloggen maar dat hiertoe op deze community pagina geen rechtstreekse mogelijkheid is...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 25, 2025

Ah, heel slim dat je het via je smartphone hebt geprobeerd en dat het ook daadwerkelijk gelukt is ​@panbrood!

Wel jammer dat dit verder zo moeizaam is verlopen 😬

Ander ding is dat ik nu wil uitloggen maar dat hiertoe op deze community pagina geen rechtstreekse mogelijkheid is...

Als je naar je profiel toe gaat, en daar aan de rechterkant op je profielfoto klikt, komt er een menu tevoorschijn met als onderste optie ‘uitloggen’