Skip to main content
Beantwoord

"Geen Experiabox gevonden" melding in MijnKPN en KPN Thuis app

  • 30 June 2024
  • 8 reacties
  • 102 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik kan, sinds een week ongeveer, niet meer via MijnKPN, of de Thuisapp, in de modem kijken. Ik blijf de melding “Geen Experiabox gevonden” krijgen. Ik heb de modem al gereset, dat helpt niet. Ik heb hier gisterochtend over gebeld, want ik kijk regelmatig in de app of alle superwifipunten (x2) nog gevonden worden. Wanneer er traag wifi is kan ik ze dan met mijn mobiel opnieuw opstarten. Ik weet dat dit ook via mijnmodem.kpn kan maar dit is een stuk minder gebruiksvriendelijk. Zeker op een mobiele telefoon is nauwelijks werkbaar. De klantenservice noemde dat het gebruik van onze switches het probleem zou zijn. Wij gebruiken de TP-link TL-SG105, en we zouden de versie met de E erachter moeten hebben. Nu zou ik best 60 euro willen betalen als dit het ook oplost, maar ik twijfel daar dus sterk aan. 

Op afstand is de modem gereset omdat mijn wachtwoord niet meer werkte. ‘s Avonds kwam ik erachter dat we boven en op zolder erg traag internet hadden. Noem het toeval, maar de kabel die van de modem naar de switch op de eerste verdieping loopt gaf geen goed signaal meer. Daar zijn we vanaf vanmorgen 8:45 uur mee bezig geweest. (uitsluiten, wachten tot de bouwmarkt open is enz.) De switches zijn er dus uren tussenuit geweest. Ook in deze tijd, na het herstarten/resetten van het modem, geven beide apps hetzelfde “Geen Experiabox gevonden”. Dit doet mij concluderen dat het niet aan de switches ligt. 

Waar ligt dit dan wel aan? KPN geeft aan met verbeteringen aan de app te werken,  maar dat zijn berichten van een half jaar geleden. Iemand dit het mij kan vertellen?

Hoi @Marijke981 . Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat je bent overgezet op nieuwe firmware. 

Hebben we het hier over een box12?


Hallo Erwin,

nee een Experiabox V10a, ik dacht dat ik dat in de titel vermeld had maar dat blijkt niet zo te zijn. Onhandig. 


Nu, twee dagen later, lag net boven het internet er weer uit. Modem twee minuten van het stroom gehaald, dit leek niet te helpen. Even later is er toch weer internet boven. De utp-kabel rechtstreeks van de modem naar de pc werkt prima, is het dan toch de unmanaged switch die problemen geeft?

Ik lees dat KPN de “managed” switches adviseert, maar dan met name voor problemen met iTV, wij hebben geen tv-ontvanger op de switches zitten dus lost een nieuwe switch dan wel het probleem op? Ik lees ook op dit forum over het vervangen van het modem wat de problemen op heeft gelost? 


Vandaag de nieuwe switches, op aanraden van KPN, er tussen gezet, maar helaas kan ik nog steeds niet in de modem kijken via beide apps. 
Nu moesten we ook nieuwe switches want 1 van de unmanaged switches zorgde ervoor dat het internet boven steeds plat lag. (We hopen tenminste dat dat nu voorbij is) Maar dat was toen ik dit advies kreeg nog niet aan de orde en zou ik alleen om in de router te kunnen kijken met de apps nieuwe switches moeten aanschaffen.  En dat is dus niet het geval. Jammer dat deze materie blijkbaar zo ingewikkeld is dat een echt goed advies en een echte oplossing uitblijft. 


De Thuis app word al heel lang niet meer onderhouden en ondersteund door KPN. Ondertussen staat de wereld niet stil. Er worden op Android en op Apple devices updates uitgerold die soms dingen veranderen. Hierdoor werkt de Thuis app bij veel mensen gewoon niet meer.

KPN gaat geen apparatuur vervangen omdat de Thuis app niet werkt.


Maar waarom werkt de “MijnKPN” app ook niet? 
het eventueel vervangen van de modem ging ook niet om de app maar om het platliggen van het netwerk. 
Het blijft frustrerend dat je geld uitgeeft aan iets wat volgens KPN de oplossing zou zijn, maar het helemaal niets veranderd aan het probleem. Het vertrouwen in de kennis en kunde gaat daarmee achteruit. 
(los van het feit dat we de switches niet alleen voor de app hebben aangeschaft) 
 


KPN is bezig met het uitrollen van compleet nieuwe firmware op al hun modems en WiFi punten. Overal komt hetzelfde op te staan. En daarbij werkt ook de MijnKPN app.

Maar de Experiabox v10a die u heeft is nog niet aan de beurt. En ik weet niet welke SuperWiFi's u heeft. Maar de witte SuperWiFi's gaat ook nog lang duren denk ik. Ik vrees dat da volgend jaar word.


@Marijke981 : Die thuis app zou ik voorlopig links laten liggen. 

De beste manier om je netwerk te beheren in rechtstreeks in te loggen in de webinterface. 

Maar los daarvan begrijp ik dat het internet op een bepaalde plek in huis niet stabiel is?  Kun je ons vertellen welke apparatuur er nu in jouw netwerk zit en hoe dat onderling met elkaar verbonden is?

 


Reageer