Skip to main content
Beantwoord

Geen pop-up scherm om in te loggen op MijnKPN via mail en safari op MacOS

  • 6 July 2024
  • 11 reacties
  • 99 keer bekeken

Bij het inloggen op mijn Mac met Safari Versie 16.2 (18614.3.7.1.5) en Mac OS Ventura 13.1 krijg ik geen POP-UP scherm om de via mail ontvangen code in te voeren.

Met Firefox 127.0.2 lukt dit wel.

In beide gevallen sta ik POP-UP schermen van KPN toe.

Hallo @JacobJ ,

Herkenbaar. Maar wat is het probleem? Ik log hier dagelijks op mijn Mac in via Safari op MijnKPN zonder een ontvangen code. 

Op oudere iMacs wordt het besturingssysteem niet meer door Apple geüpdatet.  


Het probleem is, dat ik uit veiligheid overwegingen 2 factor authentication prefereer. 


Bij het inloggen op mijn Mac met Safari Versie 16.2 (18614.3.7.1.5) en Mac OS Ventura 13.1 krijg ik geen POP-UP scherm om de via mail ontvangen code in te voeren.

Met Firefox 127.0.2 lukt dit wel.

In beide gevallen sta ik POP-UP schermen van KPN toe.

Zou je die Safari versie niet eens updaten? Die versie komt uit 2022. Ik zou nieteens durven in te loggen al zou het wel werken. 
https://developer.apple.com/documentation/safari-release-notes/safari-16_2-release-notes


Bij het inloggen op mijn Mac met Safari Versie 16.2 (18614.3.7.1.5) en Mac OS Ventura 13.1 krijg ik geen POP-UP scherm om de via mail ontvangen code in te voeren.

Met Firefox 127.0.2 lukt dit wel.

In beide gevallen sta ik POP-UP schermen van KPN toe.

Zou je die Safari versie niet eens updaten? Die versie komt uit 2022. Ik zou nieteens durven in te loggen al zou het wel werken. 
https://developer.apple.com/documentation/safari-release-notes/safari-16_2-release-notes

@j_anderson 

Ik heb hier hetzelfde. Apple ondersteunt zeven jaar lang een iMac met een gratis update.

Maar aangezien mijn iMac verder nog prima functioneert, ren ik nu niet meteen naar de winkel voor een nieuwe. Gelukkig komen er nog wel regelmatig veiligheidsupdates. 

 


Hoi @JacobJ 
Hier met Safari 17.6  en Sonoma 14.6 geen enkel probleem.
En zoals @j_anderson ook al zegt, zou je niet eens gaan upgraden?
Dat is nog beter dan die 2 factor authentication.


Dat is bijzonder   Op mijn Mac staat de automatische update aan voor zowel OS als wel voor de Apps!


Dat is bijzonder   Op mijn Mac staat de automatische update aan voor zowel OS als wel voor de Apps!

Mijn iMac is uit 2014. Dan wordt het besturingssysteem niet meer geüpdatet.


OK Dat zal het zijn. Gezien het weinige gebruik dat ik nog van de computer maak, laat ik het er maar bij. En dan maar zonder Safari!


Dat is bijzonder   Op mijn Mac staat de automatische update aan voor zowel OS als wel voor de Apps!

Wat zegt je apple over de datum van je mac?
Klik het appeltje aan linksboven in de taakbalk en kies voor Over deze Mac


Hoi @JacobJ, als je elke keer bij het inloggen die codevraag krijgt snap ik dat je er vanaf wilt. Het gaat steeds over Safari, heb je het ook in een andere browser geprobeerd? Ik log zelf op mijn MacBook in via Chrome en herken het daar ook niet. Het is wel een recente MacBook, daardoor heb ik de laatste MacOS versie. Dat zou mogelijk ook nog mee kunnen spelen. Bij mijn vorige MacBook (uit 2009) bijvoorbeeld werd meer en meer geblokkeerd, die was zo achterhaald dat ook iDEAL betalingen niet meer mogelijk waren.


Beste Jasper,

Ik denk dat je gelijk hebt en dat Apple mijn MacBook niet meer ondersteund. Ik heb destijds de MacBook voor mijn werk gekocht en gebruik het eigenlijk alleen nog als ik niet thuis ben. 

ik laat het maar zo. Firefox doet het nog prima. 
 Bedankt voor het meedenken. 
Groet,

Jaap
 

 


Reageer