Skip to main content

Bij mij kloppen ook niet alle gegevens. Weet niet of ik er een apart topic aan moet wijden, maar ik probeer het eerst maar hier.

De aanpassingen van het abonnement zijn al enige maanden geleden gedaan, de app is ook al eens opnieuw geïnstalleerd, toch zijn er de volgende afwijkingen:

  • het aantal per maand beschikbare Mb’s is te hoog, is nog gebaseerd op Telfort, maar ik ben geswitcht naar KPN
  • internetsnelheid in de app staat als 50/5; het moet zijn 50/50; staat wel goed op de laptop
  • zie geen IPv4 en 6 adres. Komt wellicht doordat ik een eigen Fritz in gebruik heb.

Het zal voor het gebruik weinig uitmaken, maar toch zie ik het graag aangepast, dan klopt de administratie weer.

*Admin* Eigen topic voor aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Ja dat is wel bijzonder. Ik durf zo niet te zeggen hoe het precies zit. Want voor zover ik weet hebben wij alles geprobeerd. Ik heb navraag gedaan. Hopelijk krijgen wij dan duidelijkheid. Zodra ik wat hoor, laat ik het je weten. 


@Bart_Z ik wacht de resultaten met belangstelling af.
Ondertussen vraag ik mij af of het probleem “in de app” ligt, of dat “de administratie” een verkeerd signaal naar de app afgeeft.

Blijft nog wel mijn probleem met het niet kunnen wijzigen van het abonnement.
Ik heb nu twee abonnementen met elk 3 GB, dus bij elkaar 6 GB.
Die kosten net zo veel als één abonnement met 10 GB en en één met 0 GB, dus bij elkaar 10 GB.
Dat probleem zou door KPN opgelost kunnen worden door op het abonnement eindigend op 06, 4 GB extra te leveren tegen dezelfde prijs.
Maar ik sta ook open voor andere creatieve oplossingen 😀.


Zullen we de reactie nog even afwachten? Het is natuurlijk makkelijker als je het zelf kan aanpassen. Maar ik kan ook zeker kijken om beide abonnementen aan te passen. 


@Bart_Z ik wacht met belangstelling af.


@Bart_Z Het gaat vooruit. 
De prepaid is er uit en ik kan inloggen op beide sim-onlies. 
Maar ik kan het 27 nummer nog niet wijzigen, onder andere omdat er nog een wijziging in behandeling zou zijn. 


Ik heb inderdaad bericht gekregen dat de prepaid nu als abonnement zichtbaar moet zijn, dus dat is geregeld. Alleen nu staat er nog een wijziging open?

Zullen we het nog even 2 dagen geven? Als het dan nog niet wil, duik ik er even verder in. Mogelijk dat dit nog even verwerkt moet worden. 


@Bart_Z Ik heb nog geen wijziging aangevraagd  

Voor het 27~abonnement verschijnt nu bij een poging tot aanpassing

Ik wacht.weer met onverminderde belangstelling af ☀️


Ik zie zo geen orders meer openstaan. Kun je het abonnement aanpassen?


@Bart_Z Op de laptop zie ik de mobiele abonnementen nu niet meer.

Op de iPhone is het nog steeds het zelfde, het 26 abonnement kan worden gewijzigd, het 27 abonnement nog steeds niet.


Heel gek, ik snap niet hoe dat kan. Ik zie namelijk geen order openstaan. Ik kan en mag het echter niet wijzigen. Wil je nu al je abonnement wijzigen, dan wil ik je vragen om even te bellen met 0800-0402. Er is namelijk een extra verificatie nodig om een mobiel abonnement te mogen wijzigen en die kan ik niet uitvoeren. 


@Bart_Z Net even gebeld met een vriendelijke collega van je.
Blijkt dat 27 nog niet kon worden gewijzigd omdat het contract nog geen maand geleden is afgesloten.
Dat was mij niet bekend.

Blijft nog over 


@Bart_Z Blijft nog over de niet correcte vermelding van de internetsnelheid op glasvezel.


O dat heb ik even over het hoofd gezien, excuses. Dat had ik moeten zien. 

De snelheid van internet staat onder de extra opties. Daar staat het wel goed 50/50.


@Bart_Z Op de laptop staat het inderdaad juist, maar in de app staat het anders:

 

Maar wees gerust, de snelheid 50/50 wordt wel gehaald.


Dat klopt. Ik heb het nog even aangevraagd, zoals het nu staat is het goed. In de basis heb je namelijk een 50/5 abonnement. Daarom zie je dat hier. Maar bij glasvezel wordt de upload gelijk getrokken en zie je die onder Extra opties al 50/50 staan. En die wordt ook gehaald. Dus dat is helemaal top. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, dan zien wij graag weer een topic tegemoet.


@Bart_Z Na ons laatste contact heb ik voor beide abonnementen de databundel gewijzigd. 
26 heb ik telefonisch gewijzigd van 3 naar 10 GB. Volgens de KPN-medewerker zouden de totaalkosten van het abonnement daardoor €2,50 stijgen, de kortingen zouden ongewijzigd blijven. 
Als ik dan het 27 abonnement zou aanpassen van 3 naar 0 GB,werd dat €2,50 goedkoper. 
Het totaalbedrag zou dus gelijk blijven.
Dus het het 27 abonnement op de site aangepast. 
Ik dacht het dus mooi geregeld te hebben. 
Maar helaas, vanmorgen ging de nieuwe maand in, en wat bleek?

De kortingen voor 26 zijn niet meer vermeld, daardoor zou ik nu €7,50 meer moeten gaan betalen. 
Dat is niet volgens de toezegging van Klantenservice, en ook niet volgens de mededeling: Korting zo lang het abonnement loopt, en Welkomstkorting. 

Kun je een en ander rechtzetten voor mij?


Ik kan het zelf niet, maar ik heb melding gemaakt bij mijn collega's die er alles over weten. Zij gaan er naar kijken. Indien nodig nemen ze nog contact met je op.

.


@Bart_Z Ik heb bericht van een aanpassing gekregen.

De korting op mobiel is nu verwerkt, maar de welkomstkorting ad €5 (nog) niet.

Als die ook is verwerkt, komt het totaalbedrag overeen met de telefonische afspraak. 


Ik zie op beide nummers de Husselkorting van 2,50 actief. Daarnaast heb je op beide nummers een lifetimekorting van 2,50. Dus nog 2,50 korting per maand zolang het abonnement loopt. Dat is alle korting die er is en staat allemaal goed. 


@Bart_Z

Voor 26 betaalde ik tot en met vorige maand voor onbeperkt + 3 GB €10, dat was inclusief een welkomstkorting van €5, voor 27 voor onbeperkt + 3 GB €15; maakt samen €25.

Voor 26 komt er voor 10 GB €2,50 bij, voor 27 gaat er voor 0 GB €2,50 af, dus blijft het totaal hetzelfde bedrag.

Toen ik de wijziging voor 26 telefonisch besprak is mij bevestigd dat het totaal inderdaad hetzelfde zou blijven.

Nu blijkt dus dat op de een of andere wijze de welkomstkorting is komen te vervallen, dat kost mij €60 per jaar, en dat vind ik niet acceptabel en onterecht.

Hoe had ik kunnen weten dat door deze aanpassing de welkomstkorting zou vervallen?


Als dat tijdens het telefoongesprek was gemeld, zou ik niets gewijzigd hebben.

Of dan had ik kunnen kiezen om 26 niet te wijzigen, en voor 27 10 GB, dan was ik met in totaal 13 GB nog €2,50 goedkoper uit dan nu.

Mijn verzoek is dan ook om de welkomstkorting weer terug in te voeren, en als dat om welke reden dan ook niet zou kunnen, de wijzigingen terug te draaien.


Ik zie inderdaad dat de 5 euro korting verdwenen is. Deze heb ik er nu weer opgezet. Al heet deze nu wel anders. Maar het is wel weer 5 euro korting. Dus dan is alles rond.


@Bart_Z Het is nu inderdaad rond, dat wil zeggen het totaal bedrag klopt.

Hoe de korting wordt genoemd is op zich niet zo interessant.

Ik ga ervan uit dat de bepalingen van de oorspronkelijke welkomstkorting van toepassing blijven, dus korting zo lang dit abonnement loopt, en zo lang ik tenminste het oorspronkelijke pakket (onbeperkt bellen en 3GB) afneem.
Als ik minder zou afnemen komt de (welkomst-)korting voor altijd te vervallen.

Het zou handig zijn voor klanten die welkomstkorting genieten, als zij bij het ingaan van de korting op de hoogte wordt gesteld van de voorwaarden.
Die staan nu niet in het contract en ook niet in de vigerende voorwaarden.
Ik heb ze uitiendelijk gevonden in een ander topic op dit forum.
En dan blijkt dat als ik uit zuinigheidsoverwegingen het pakket minimaliseer, ik uiteindelijk meer ga betalen omdat de korting komt te vervallen.
Zou best klantvriendelijk zijn. 


Je hebt al een vrij oud abonnement, daarvan zijn er niet veel meer in omloop. Maar het staat nu allemaal goed. Heel fijn. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, dan horen wij graag weer van je.