Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het wachtwoord Planet wijzigen en koppelen aan KPN ID?

  • 16 July 2024
  • 17 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik wil het wachtwoord van mijn planet account wijzigen. Helaas heb ik het klantnummer van mijn planet account niet meer. Ook kan ik het wachtwoord niet meer herinneren.  Ik heb de uitleg over het koppelen van dat klantnummer aan mijn  KPN ID geprobeerd, maar met mijn huidige ID lijkt dit helaas niet te lukken.  Ik heb momenteel een Xs4all email adres en het liefst zou ik de planet mails daar aan willen koppelen. Kan iemand mij misschien verder helpen aub? I

Aan welk abonnement is dat @planet.nl account dan gekoppeld?


Dank voor je reactie wjb. Eerlijk gezegd geen idee. Ik zit al jaren bij de KPN en na een verhuizing is mijn e-mail adres indertijd gewijzigd naar XS4ALL. Mijn planet account staat nog steeds gekoppeld aan wat oude login gegevens waarvan er pas 1 gehackt is. Ik wil dit dus aanpassen maar daarvoor moet ik wel in het planet adres kunnen komen. 


Vult u forumprofiel in zou ik zeggen:

https://forum.kpn.com/settings/profile

En vul daarbij ook uw planet adres in. Dan kan een KPN medewerker het adres misschien toevoegen aan uw account. 


@Brother525 

Het klantnummer staat ook op de rekening die je elke maand krijgt.


Vult u forumprofiel in zou ik zeggen:

https://forum.kpn.com/settings/profile

En vul daarbij ook uw planet adres in. Dan kan een KPN medewerker het adres misschien toevoegen aan uw account. 

Goeie tip! Dank! Inmiddels ingevuld dus hopelijk kan een KPN medewerker hier inderdaad naar kijken. 


@Brother525 

Ik zie een mogelijk probleem. Ben je nog bij Xs4all of ben je op dit moment bij de KPN ? Want het overzetten van een KPN emailadres naar Xs4all is niet mogelijk. Maar je kunt wel een Xs4all emailadres laten overzetten naar een KPN emailadres/-account. Maar je hebt geen toegang meer tot jouw planet emailaccount/-adres.

Schrijf eerst ALLE belangrijke gegevens op van ALLE emailadressen/-accounts en het bankrekeningnummer waar de KPN elke maand automatisch een bedrag afschrijft, op een vel papier. Je bent een keer verhuisd dus ook de gegevens van dat oude adres opschrijven want een verhuizing kan extra problemen opleveren. Vervolgens bel je met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) om dit "klantnummer probleem” op te lossen.

Heb je bij Xs4all jouw internet abonnement of bij de KPN ? Als je nog bij Xs4all zit is het misschien beter /simpeler om volledig over te stappen naar de KPN. Dan kun je later ook jouw Xs4all emailaccounts/-adressen laten overzetten naar de KPN.


Dank je WMG-N. Ik zit nog steeds bij XS4ALL. Ik zal je advies opvolgen en de klantenservice contacten(of een van de KPN medewerkers moet alsnog reageren via dit forum 😊! Nogmaals dank! 


@Brother525 

Gewoon bellen met de KPN (tel. 0800 -0404) gaat het snelst dan dat een moderator hier reageert. Laat even weten of het probleem is opgelost en hoe.


Correctie. Het KPN telefoonnummer is 0800 - 0402.


Hoi @Brother525, voor zover ik kan zien, bestaat het planet e-mailadres in jouw profiel niet meer. Klopt het e-mailadres dat je in jouw profiel hebt geplaatst? Zo ja, dan denk ik dat het e-mailadres is opgeheven. In dat geval zou je kunnen proberen om het e-mailadres opnieuw aan te maken onder jouw XS4ALL mailbox. Ik moet je alleen wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of je planet.nl nog als toevoeging kunt gebruiken.

Edit: Ja, dit kan! Je kan een oud KPN domeinnaam nieuw als alias onder een kpnmail.nl account hangen.


Ik moet je alleen wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of je planet.nl nog als toevoeging kunt gebruiken.

Ja dat kan. Maar is het adres uit quarantaine? 


@Denise van KPN 

@Brother525 

Dat opnieuw aan te maken van dat planet.nl emailadres kan heel goed als je een KPN abonnement hebt en dat emailadres niet al in gebruik is door iemand anders. Dan moet je eerst een @kpnmail.nl emailaccount maken en daar kun je nog dat planet.nl emailadres aanhangen als een alias. Dit werkt altijd bij de KPN en dit zou misschien (!!!) ook kunnen werken bij Xs4all.


Bedankt voor de bevestiging heren! Ik wist het niet zeker, omdat ik het zelf nog nooit geprobeerd heb. Maar fijn dat het wel kan!


Dank!!! Ik ga het op deze manier proberen! 


Ik heb dit zojuist geprobeerd, en het vreemde is dat zodra ik mijn @planet.nl account toevoeg, ik wel de melding krijg dat de instellingen succesvol zijn opgeslagen, maar vervolgens het account niet zichtbaar is.  Ik heb voor de zekerheid een test run gedaan, maar zoals verwacht is die mail teruggekomen. 


Ik heb zojuist even de KPN klantenservice gebeld. Ik had Google Chrome als browser, maar door Edge te gebruiken lukt het toevoegen van de alias wel. Ik wil bij deze iedereen nogmaals bedanken voor de reacties!! 


Je kunt elk oud emailadres als een alias aan een KPN emailaccount (….@kpnmail.nl) (laten) hangen zolang het domein van dat oude emailadres (bijv. @planet.nl, @12move.nl, ………. ) eigendom is van de KPN.


Reageer