Skip to main content

Achtergrond: Als zzp’er heb ik diverse abonnementen lopen bij KPN. Een groot pakket + daarnaast mobiele telefoons + een cloud (totaal in de richting van € 140 pm). Helaas kan niet alles in 1 factuur (waarom eigenlijk niet?).  Wel gek wordt het als je dan van zakelijk een aanbieding krijgt om over te stappen als je bij “prive” zit. Dat laatste is op zich al vreemd, maar klaarblijkelijk val je daar onder als zzp’er. 

Vragen: Waarom is het niet mogelijk om inzicht te krijgen in het pakket? Bv alle telefoonkosten (ook de gesprekken) zitten in het pakket, maar als je de gesprekskosten eruit zou willen, kom je niet achter wat dat minder gaat kosten.

Als je de mobiele telefoon wilt verlengen, is de aanbieding die je nu krijgt minder, qua inhoud, dan wat je nu hebt. Waarom is dat? Tot nu toe kreeg je altijd meer dan in het verleden. Is het nog steeds mogelijk je oude abonnement, hoewel die eigenlijk verlopen is, door te laten gaan tegen dezelfde condities als op het moment van afsluiten?

Jammer dat bepaalde mogelijkheden tot contact niet (meer) mogelijk zijn, zoals de chat of gewoon ouderwets een mail sturen. Nu heb ik gekozen voor het forum, dit zijn dingen die naar mijn mening wat lastiger zijn te bespreken met een callcenter.

Hoi @Jacob Jan, welkom op ons forum!
Ik kan me voorstellen dat je dit als ZZP’er graag overzichtelijker wilt hebben. Je zou altijd even kunnen kijken of er een ander zakelijk abonnement is dat beter bij je past. We hebben ook een zakelijk forum!

Wat betreft het verlengen, je hoeft natuurlijk niet te verlengen als je tevreden bent met je huidige abonnement. Als je niet verlengt loopt deze gewoon door met je huidige voorwaarden.


Beste Thomas,

bedankt voor het reageren. Inmiddels heb ik (eergisteren) het mobiele abonnement verlengd, kwam toch nog een aanbieding. Ik bel het voor het vaste abonnement (met alles wat daar bij hoort) lastig, omdat er geen inzicht in de diverse onderdelen, zodat vergelijken met zakelijk ook niet echt mogelijk is. Verder vind ik het best raar, dat je als klant (particulier) aanbiedingen krijgt om klant (zakelijk) te worden. Korting is natuurlijk altijd leuk, maar dan moet je wel weten wat je krijgt in vergelijking met wat je hebt. Enig idee waar ik die openheid wel kan vinden? Alvast bedankt.

 


Het makkelijkste overzicht voor je abonnement is meestal de factuur zelf, die kun je downloaden/inzien in je MijnKPN


Jammer genoeg staat daar alles in 1 bedrag en geen uitsplitsing.


Jammer genoeg staat daar alles in 1 bedrag en geen uitsplitsing.

Op pagina 2 van de factuur staat toch alles uitgesplitst? 


Nee hoor, er staat wel van alles op wat er in zit, maar er staat 1 prijs bij, €98,52, maar niet per onderdeel.


Klopt. Met Alles in 1, de naam zegt het eigenlijk al, zijn de abonnement prijzen voor de 3 onderdelen niet uitgesplitst. 

Overigens lijkt mij die 98,52 niet de kale prijs maar inclusief extra zenderpakketten en mogelijk ook nog Belonbeperkt. 

En mogelijk ook nog extra belkosten en films huren?


Inderdaad en daar zie je dan de uitsplitsing niet van ( de laatste twee zijn er overigens niet), wat kost bv belonbeperkt? Dat zou ik graag willen weten.


wat kost bv belonbeperkt?

Dat is een apart '’pakket'’ en staat als dusdanig, met de prijs, in je factuur pagina 2. @Jacob Jan . Tenzij je het peperdure Alles-in-1 Premium hebt. Daar zit Belonbeperkt Altijd bij in. Voor onderstaande prijs. 

Wil je van Belonbeperkt af dan zal je je abonnement moeten wijzigen. Naar Hussel internet 100 Mb/s + TV + telefoon bijvoorbeeld. Dan kom je op 61 euro per maand. Maar daar zitten voor TV niet standaard 2 tv ontvanger inclusief opnemen bij en ook niet Belonbeperkt.

Belonbeperkt Avond & Weekend* = 9,50 (dit is bij de oudere abonnementen beschikbaar)

Belonbeperkt Altijd = 16,50

Belonbeperkt is geldig voor Nederland + 82 andere landen.

Bron PDF alle tarieven ook van de oudere abonnementen en opties. Het daar vermelde Belonbeperkt Nederland is voor jouw abonnement niet beschikbaar.

Met Avond & Weekend bel je kostenloos van 19:00 tot 06:00 en in het weekend.


Nee hoor, er staat wel van alles op wat er in zit, maar er staat 1 prijs bij, €98,52, maar niet per onderdeel.

Is dat dan misschien Alles-in-1 Premium ofzo?

Oplossing is heel simpel: over gaan naar Hussel. Bij Hussel staat elk onderdeel apart op de factuur. En elk onderdeel is ook apart aan of uit te zetten. Behalve internet, dat moet er altijd zijn. Maar ook daarban kunt u gemakkelijk de snelheid aanpassen. Het is misschien nog wel goedkoper ook.