Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik tweestap verificatie uitzetten in MijnKPN?

• July 19, 2025
  • 82 reacties
  • 3719 keer bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

EDIT 1.

Nu achter de PC, mobiel meegenomen van beneden naar boven voor de 2 traps verificatie.

browser is Firefox, win 10.

2 traps verificatie voltooid.

Mijn conclusie: Het is een zooitje: soms hoef ik helemaal niet in te loggen, soms moet ik inloggen via de 2 traps verificatie en soms moet ik inloggen met de 1 traps verificatie. 

Met nader inzien heeft dit niets met de browser te maken.

Het lastigste is het gebruik van mijn mobiele telefoon: als ik de code van de 2 traps verificatie wil lezen (via sms dus) verdwijnt mijn inlog scherm, ik moet dus die sms code opschrijven, vervolgens mijn inlogscherm weer opzoeken, dan de sms code invoeren en dan krijg ik de melding dat de code onjuist is

Als ik zo een kwartier aan het pielen ben geweest krijg ik de melding dat de inlogtijd overschreden is en dat ik 15 min moet wachten.

Erg gebruiks onvriendelijk dus (of je moet je mobiele telefoon altijd meenemen en inloggen via je PC.

EDIT 2.

Hoe ik hier ingetuind ben:

Ja jullie lezen het goed: INGETUIND of ingestonken 

Ik logde in op deze site via de PC, toen kreeg ik een popup met iets in de trant van: "Wij hebben u al een tijd niet gezien en willen graag zeker weten of u het bent, klopt uw mobiele telefoonnummer?”

(je ziet je telefoonnummer in een blauwe balk);

Ik klikte op mijn nummer (had ik dat maar nooit gedaan!)

Vervolgens kreeg ik de melding: 2-staps verificatie aangezet.

Toen was het euvel geschiedt 

Bij deze dus een waarschuwing voor members van dit board voor wie het nog niet te laat is: TRAP ER NIET IN!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Als ik dit verhaal lees, heb ik eigenlijk het idee dat je niet de indruk hebt over hoe twee- trapsverificatie werkt in de theorie werkt.

Vanwege de veiligheid werkt het vinkje om de inlogactie op je apparaat te onthouden, maar tijdelijk. Ik weet niet voor hoelang dit is, maar dat kan je bij de cookie gegevens in je browser zien. 

Verder snap ik ook niet waarom je de code steeds opschrijft? Als ik inlog terwijl ik een code laat opsturen, typ ik de code van de SMS over. Dus waarom jij een extra stap neemt om het over te schrijven, is mij onduidelijk.  Blijkbaar je hebt je jouw smartphone aan de computer gekoppeld om berichten uit te lezen. Maar dan kan ik mij niet indenken dat je er zo lang over doet om het inlogvenster weer op te zoeken. 

Verder ben ik heel benieuwd waar we nou ingetuind zijn? Tweetraps verificatie is nu eenmaal een belangrijk beveiligingspunt geworden. 

Ben jij bekend hoeveel overlast KPN heeft (gehad) van gekaapte Mijn KPN accounts? Dat wordt hier keihard mee teruggedrongen!

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

….

Verder snap ik ook niet waarom je de code steeds opschrijft? Als ik inlog terwijl ik een code laat opsturen, typ ik de code van de SMS over. Dus waarom jij een extra stap neemt om het over te schrijven, is mij onduidelijk. 

….

Op mijn mobiel zie ik die sms code niet meteen, ik moet die sms openen om het bericht te kunnen lezen, vervolgens moet ik weer naar mijn inlogscherm en daar gaat het fout.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

….

Verder snap ik ook niet waarom je de code steeds opschrijft? Als ik inlog terwijl ik een code laat opsturen, typ ik de code van de SMS over. Dus waarom jij een extra stap neemt om het over te schrijven, is mij onduidelijk. 

….

Op mijn mobiel zie ik die sms code niet meteen, ik moet die sms openen om het bericht te kunnen lezen, vervolgens moet ik weer naar mijn inlogscherm en daar gaat het fout.

Die SMS-code komt hier op tijd aan. Binnen een halve minuut. En overnemen is dan in ongeveer tien seconden gedaan.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

….

….

Die SMS-code komt hier op tijd aan. Binnen een halve minuut. En overnemen is dan in ongeveer tien seconden gedaan.

Die sms code komt hier ook supersnel binnen maar ik moet dat sms bericht openen om die code te kunnen lezen en dan verdwijnt mijn inlogscherm, vervolgens moet ik weer naar dat inlogscherm en dan ben ik te laat.

• December 21, 2025

Waarom gebruik je op je mobiel niet gewoon de MijnKPN app?

Deze voor een android telefoon:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.kpn.mijn

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

@D-box Ik kan dit niet reproduceren wat je hier vertelt.

Ik heb net in een private-tablad ingelogd in Mijn KPN, en ik kreeg een overlay pop-up om de vijfcijferige SMS-code in te vullen, en meteen krijg ik een SMS binnen. Ik klik naast het pop-up'je, en er gebeurt niks. Ik ga naar een ander tabblad en ik ga rustig even 2 minuten rondbrowsen. Dan keer ik keer terug naar het openstaande KPN-tabblad met de pop-up, en ik vul de code in die ik twee minuten daarvoor kreeg, en ik ben ingelogd.

Ik heb het idee dat je in een reflex misschien op het kruisje van de pop-up drukt, of je sluit het tabblad met de KPN.com site af? Maar eenvoudig is de pop-up niet weg te krijgen.

Het werkt hier precies zoals het hoort!