Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik tweestap verificatie uitzetten in MijnKPN?

• July 19, 2025
  • 105 reacties
  • 4234 keer bekeken

Toon eerste bericht

105 reacties

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

EDIT 1.

Nu achter de PC, mobiel meegenomen van beneden naar boven voor de 2 traps verificatie.

browser is Firefox, win 10.

2 traps verificatie voltooid.

Mijn conclusie: Het is een zooitje: soms hoef ik helemaal niet in te loggen, soms moet ik inloggen via de 2 traps verificatie en soms moet ik inloggen met de 1 traps verificatie. 

Met nader inzien heeft dit niets met de browser te maken.

Het lastigste is het gebruik van mijn mobiele telefoon: als ik de code van de 2 traps verificatie wil lezen (via sms dus) verdwijnt mijn inlog scherm, ik moet dus die sms code opschrijven, vervolgens mijn inlogscherm weer opzoeken, dan de sms code invoeren en dan krijg ik de melding dat de code onjuist is

Als ik zo een kwartier aan het pielen ben geweest krijg ik de melding dat de inlogtijd overschreden is en dat ik 15 min moet wachten.

Erg gebruiks onvriendelijk dus (of je moet je mobiele telefoon altijd meenemen en inloggen via je PC.

EDIT 2.

Hoe ik hier ingetuind ben:

Ja jullie lezen het goed: INGETUIND of ingestonken 

Ik logde in op deze site via de PC, toen kreeg ik een popup met iets in de trant van: "Wij hebben u al een tijd niet gezien en willen graag zeker weten of u het bent, klopt uw mobiele telefoonnummer?”

(je ziet je telefoonnummer in een blauwe balk);

Ik klikte op mijn nummer (had ik dat maar nooit gedaan!)

Vervolgens kreeg ik de melding: 2-staps verificatie aangezet.

Toen was het euvel geschiedt 

Bij deze dus een waarschuwing voor members van dit board voor wie het nog niet te laat is: TRAP ER NIET IN!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Als ik dit verhaal lees, heb ik eigenlijk het idee dat je niet de indruk hebt over hoe twee- trapsverificatie werkt in de theorie werkt.

Vanwege de veiligheid werkt het vinkje om de inlogactie op je apparaat te onthouden, maar tijdelijk. Ik weet niet voor hoelang dit is, maar dat kan je bij de cookie gegevens in je browser zien. 

Verder snap ik ook niet waarom je de code steeds opschrijft? Als ik inlog terwijl ik een code laat opsturen, typ ik de code van de SMS over. Dus waarom jij een extra stap neemt om het over te schrijven, is mij onduidelijk.  Blijkbaar je hebt je jouw smartphone aan de computer gekoppeld om berichten uit te lezen. Maar dan kan ik mij niet indenken dat je er zo lang over doet om het inlogvenster weer op te zoeken. 

Verder ben ik heel benieuwd waar we nou ingetuind zijn? Tweetraps verificatie is nu eenmaal een belangrijk beveiligingspunt geworden. 

Ben jij bekend hoeveel overlast KPN heeft (gehad) van gekaapte Mijn KPN accounts? Dat wordt hier keihard mee teruggedrongen!

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

….

Verder snap ik ook niet waarom je de code steeds opschrijft? Als ik inlog terwijl ik een code laat opsturen, typ ik de code van de SMS over. Dus waarom jij een extra stap neemt om het over te schrijven, is mij onduidelijk. 

….

Op mijn mobiel zie ik die sms code niet meteen, ik moet die sms openen om het bericht te kunnen lezen, vervolgens moet ik weer naar mijn inlogscherm en daar gaat het fout.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

….

Verder snap ik ook niet waarom je de code steeds opschrijft? Als ik inlog terwijl ik een code laat opsturen, typ ik de code van de SMS over. Dus waarom jij een extra stap neemt om het over te schrijven, is mij onduidelijk. 

….

Op mijn mobiel zie ik die sms code niet meteen, ik moet die sms openen om het bericht te kunnen lezen, vervolgens moet ik weer naar mijn inlogscherm en daar gaat het fout.

Die SMS-code komt hier op tijd aan. Binnen een halve minuut. En overnemen is dan in ongeveer tien seconden gedaan.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

….

….

Die SMS-code komt hier op tijd aan. Binnen een halve minuut. En overnemen is dan in ongeveer tien seconden gedaan.

Die sms code komt hier ook supersnel binnen maar ik moet dat sms bericht openen om die code te kunnen lezen en dan verdwijnt mijn inlogscherm, vervolgens moet ik weer naar dat inlogscherm en dan ben ik te laat.

• December 21, 2025

Waarom gebruik je op je mobiel niet gewoon de MijnKPN app?

Deze voor een android telefoon:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.kpn.mijn

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

@D-box Ik kan dit niet reproduceren wat je hier vertelt.

Ik heb net in een private-tablad ingelogd in Mijn KPN, en ik kreeg een overlay pop-up om de vijfcijferige SMS-code in te vullen, en meteen krijg ik een SMS binnen. Ik klik naast het pop-up'je, en er gebeurt niks. Ik ga naar een ander tabblad en ik ga rustig even 2 minuten rondbrowsen. Dan keer ik keer terug naar het openstaande KPN-tabblad met de pop-up, en ik vul de code in die ik twee minuten daarvoor kreeg, en ik ben ingelogd.

Ik heb het idee dat je in een reflex misschien op het kruisje van de pop-up drukt, of je sluit het tabblad met de KPN.com site af? Maar eenvoudig is de pop-up niet weg te krijgen.

Het werkt hier precies zoals het hoort!

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 23, 2026

@AriënC 

Het probleem is opgelost, ik heb een nieuwe telefoon gekocht en hiermee geen problemen.

Forum|alt.badge.img+1

Hallo allen. Ik heb hier nu ook een issue mee.
Ik heb deze mobiel niet meer, maar nu wil kpn dit tweestaps-verificatie doordrukken. Ik kan geen voorgaande pdfs meer bekijken met onze kosten ed (overzicht). 

Wordt weer een klacht brief richting directie KPN. 

Ik heb geen mobiel meer ivm electrohypersensitiviteit. En is ook niet uit te leggen met veiligheid. Is gewoon lariekoek. Alles draadloos is een risico mbt cybersecurity. Dat is basis IT. 

Mij pushen naar een nieuwe mobiel maken ze mij niet blij mee. Ze kunnen ook verificatie doen via vaste telefoon. 

Worden weer ‘’leuke juridische brieven’’ naar KPN. Nadeel is wel. Kost mij altijd geld. En ik ben die ****** **** echt helemaal zat. Houd nooit op. 
En geen netjes een email of brief met dat dit gepushed wordt. 

Dus moet ik elke keer naar de KPN winkel, als ik een tv abbonement wil aan/of uitzetten omdat die bejaarden hier opeens wel of geen tv meer willen? Wat is de bedoeling hier? 

PS: Ik moet zo weer verder, ik heb niet alle posts gelezen hier. 

Admin: bericht aangepast op basis van huisregels

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Je kan toch op je normale computer na eenmalig een SMS-je te ontvangen, in je browser aangeven dat je jouw keuze wilt onthouden op je computer, zodat je niet opnieuw hoeft in te loggen met 2FA. Anderszijds hoop ik dat er ook TOTP komt, waarmee je zonder een dataverbinding een code kan genereren.

Maar ergens snap ik wel dat KPN dit verplicht. Er is al genoeg gespuis wat handmatig en geautomatiseerd inlogt bij KPN om NetFlix accounts af te sluiten, en andere frauduleuze zaken. 

Ik ben benieuwd op welk juridisch recht je kans probeert te maken? Ik kan nog meer websites die 2FA verplichten. Ga je die ook voor het gerecht slepen dan?

Dat je electrohypersensitiviteit hebt, dan kan. Maar wie zegt dat je telefoon continu in je bereik moet liggen? De tijd om een SMS over te typen duurt een paar minuten. Genoeg om een paar kamers verderop je bericht te zien.

Forum|alt.badge.img+1

Je kan toch op je normale computer na eenmalig een SMS-je te ontvangen, in je browser aangeven dat je jouw keuze wilt onthouden op je computer, zodat je niet opnieuw hoeft in te loggen met 2FA. Anderszijds hoop ik dat er ook TOTP komt, waarmee je zonder een dataverbinding een code kan genereren.

Maar ergens snap ik wel dat KPN dit verplicht. Er is al genoeg gespuis wat handmatig en geautomatiseerd inlogt bij KPN om NetFlix accounts af te sluiten, en andere frauduleuze zaken. 

Ik ben benieuwd op welk juridisch recht je kans probeert te maken? Ik kan nog meer websites die 2FA verplichten. Ga je die ook voor het gerecht slepen dan?

Dat je electrohypersensitiviteit hebt, dan kan. Maar wie zegt dat je telefoon continu in je bereik moet liggen? De tijd om een SMS over te typen duurt een paar minuten. Genoeg om een paar kamers verderop je bericht te zien.

Ja, tuurlijk doe ik dat. 

U ziet het wel heel extreem. Ik zie het meer als een gesprek aangaan tot verbetering. Natuurlijk weet ik dat ik geen rechten heb in Nederland. Maar dat betekent toch niet dat ik Mr. Varwerck niet kan helpen met ongemotiveerde mensen bij KPN te confronteren of ze nog functioneren?

Neteller heeft mij ook een oplossing geboden. Dus het kan allemaal. 

Bij mij is het van hier en niet verder. Elke keer als ik bij het winkel centrum km met 84Ghz moet ik plassen, en komt niks uit. Simpelweg omdat het effect heeft op de voltage gated calcium channels. En zo kan ik voorbeelden blijven noemen. 

Vriendelijk bedankt voor het meedenken. Maar ik ben geen ArienC. Ik ben Ralf

Als u uw horizon wilt verbreden, kunt u mij artikelen online opzoeken en lezen. 

Admin: bericht aangepast op basis van huisregels

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

@RalfSchooneveld Je bent niet de enige die ontevreden is over twee-traps-verificatie. Dus er zal vast een moment komen dat het ook zonder SMS zal werken…

Ik hoop ook op een netwerk loze TOTP-mogelijkheid, zoals Google Authenticator. 

Uitzetten van 2FA lijkt mij onverstandig met de veiligheid wat bij KPN hoog in het vaandel staat. 

Forum|alt.badge.img+1

@RalfSchooneveld Je bent niet de enige die ontevreden is over twee-traps-verificatie. Dus er zal vast een moment komen dat het ook zonder SMS zal werken…

Ik hoop ook op een netwerk loze TOTP-mogelijkheid, zoals Google Authenticator. 

Uitzetten van 2FA lijkt mij onverstandig met de veiligheid wat bij KPN hoog in het vaandel staat. 

Lieve ArienC,

Dankuwel voor het meedenken. 

Als KPN veiligheid hoog in het vaandel heeft staan, dan had het twee jaar terug al geregeld zijn. Belastingdienst heeft het al. 
Vaste lijn, cassete bandje ‘’uw code is 12345, einde bericht’’. 
Ik zie het anders. Men creeert een probleem die er niet is, en komt dan met de oplossing. 
‘’Racket – a scam where someone causes or exploits a problem, then charges to fix it’’

Twee verificatie, heb je een mobieltje nodig. Oh, heb je die niet...wij zijn KPN, wij verkopen ook mobieltjes. Maar de goedkope dumpphomnes hebben wij helaas iet op voorraad, dus je moet even 80+ euro dokken. Oh, je wilt 3G, sorry, wij hebben alleen 4G. Sorry man, je zal toch moeten dealen met hard kloppingen en overgeven door de zwaarere frequencies die 4G, die je niet bij 3G had. 

Beetje als Microsoft dat virussen maakt en verspreid door mensen in pakistan zodat ze Norton antivrus kunnen aansmeren. 

Je bent (lijkt mij) een lieve jonge, misschien iets te lief. Ik heb al te veel klacht brieven naar KPN gestuurd waar niks mee gedaan wordt. Puur en alleen omtrent dit topic van draadloos. 
Hoe leg ik dat aan kleine mindren uit? Dat ik duizenden euros met uitgeven aan brieven, rechtzaken, youtube videos met directie mensen confronteren op straat, etc, omdat bij KPN iemand te lamlendig is om daar even iets voor te verzinnen (of te kopieren van andere bedrijven)?

‘’vast een moment komen dat het ook zonder SMS zal werken…’’

Wat u volgens mij niet begrijpt, is dat dat alleen komt wanneer er benoeg boze mensen zijn. Dat is het trieste van het verhaal. 

Fijne dag verder. En bedankt voor het meedenken. 

…...PS: en geen gekke dingen doen achter je nieuwe kpn box, hè….we houden je inde gaten met onze nieuwe wifi-radar.  Alleen wij mogen blij zijn, en niet jij. Owee als we jou blij zien. Denk-ter-om. 😉

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Zullen we even Straight to the Point blijven? Zulke verhalen zijn niet echt relevant voor 2FA. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@RalfSchooneveld! Bedankt voor het melden van jouw ervaringen over de tweestapsverificatie. Zoals je kunt zien heb ik een aantal van je berichten aangepast zodat ze in lijn zijn met onze huisregels.
We houden het hier, zoals Ariën ook noemt, graag on-topic zodat de discussie relevant blijft voor eventuele toekomstige meelezers. 🙂

Uiteraard staat het je vrij om een eigen topic aan te maken over electrohypersensitiviteit, mocht je dit willen. 

‘’Racket – a scam where someone causes or exploits a problem, then charges to fix it’’

Twee verificatie, heb je een mobieltje nodig. Oh, heb je die niet...wij zijn KPN, wij verkopen ook mobieltjes. Maar de goedkope dumpphomnes hebben wij helaas iet op voorraad, dus je moet even 80+ euro dokken. Oh, je wilt 3G, sorry, wij hebben alleen 4G. Sorry man, je zal toch moeten dealen met hard kloppingen en overgeven door de zwaarere frequencies die 4G, die je niet bij 3G had. 

Dit, en dit:

…...PS: en geen gekke dingen doen achter je nieuwe kpn box, hè….we houden je inde gaten met onze nieuwe wifi-radar.  Alleen wij mogen blij zijn, en niet jij. Owee als we jou blij zien. Denk-ter-om. 😉

Is hier ook niet de bedoeling. We staan open voor kritiek, mits dat op een respectvolle en feitelijke manier gebeurt. Uiteraard zien we je liever blij, maar zoveel mensen zoveel wensen. 
Weet dat we nog bezig zijn met het werken aan aanvullende methoden. Zodra daar meer over bekend is laten we dat in dit topic weten: MijnKPN: Tweestapsverificatie (MFA) wordt verplicht: wat betekent dit voor jou? | KPN Community

Forum|alt.badge.img+1

Dankuwel dat je belangrijke informatie (bewijs) censureerd. Wat bent u toch een geweldig persoon. Wat bent u toch feitelijk. 

Helemaal geweldig. Laten wij dat hopen….althans dat zou ik in 2018/2019 zeggen. Nu zijn nu 6 jaar verder. Ik en vele andere zitten met lichamelijke klachten. Politie weigert aangiftes op te nemen. Mijn klacht brieven omtrent de kpn box waarmee bluetooth niet uit kan wordt gezet worden genegeerd.
Mensen worden geforceerd naar een mobiel. Voorganger van de NLWallet waarschijnlijk. 

Ik wil u nog herinneren aan het feit dat op dit adres onze internet en telefoon is stopgezet omdat wij vragen hadden over de integriteit van fiber optics. Zonder waarschuwing.

Wilt KPN respect. Wees dan ook respectvol. Ik ben al 6 jaar kalm en respectvol. Wanneer gaat dat een keer terug komen naar mijn kant op? 
Ik vind het niet zo respectvol dat KPN onder een dochter onderneming Robin mobile ging experimenteren met frequencies. Ik vind het niet zo respectvol om met miltary grade systemen te gaan lopen spelen. Ik vind het niet zo respectvol dat mijne vriend Claude er een hartaanval heeft overleeft en niet aan zn recht komt. Ik vind het niet zo respectvol dat mijn vriendin Conny bij jullie torens spontaan bloedneus krijgt. 

En het is niet off-topic. U KPN forceert twee weg verificatie, dus al deze problematiek zijn ON-topic. Vind u niet leuk om te lezen en hier op de forum te hebben, is niet mijn probleem; met u bij KPN en vriendjes zijn. 

Nog wel een vraag. Hoe breng ik aanpassingen aan aan abbonement? Ik heb geen mobiel, wordt het weer bezoek aan KPN winkel bij elke wijziging? Wat is de bedoeling hier. Ik kan niets meer op de website ivm tweeweg verificatie. 
Eén ander persoon hier overweegt ook geen KPN tv meer na het forceren van de nieuwe KPN box met bluetooth. Kastje minder is meer geld in onze zak. Hoe kan ik dat regelen? 

Overigens. Het staat u absoluut vrij om alles van de IEEE te lezen. Niemand die u tegen houd. Ik vind het ook niet zo respectvol dat u het woord ‘’feitelijk’’ erbij haalt, alsof ik dat niet zou zijn. 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Over de tweetraps functionaliteit: Ik en anderen hebben je een advies gegeven. Ik vrees dat er niet veel andere mogelijkheden zijn. Lees ze eens vanaf de eerste berichten in dit topic door.

Ik wens je verder veel succes! 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 7, 2026

@RalfSchooneveld Zou je dit soort verhalen in een eigen topic willen plaatsen, we weten het namelijk nu wel en dit topic is hier niet voor bedoelt.

Forum|alt.badge.img+1

Over de tweetraps functionaliteit: Ik en anderen hebben je een advies gegeven. Ik vrees dat er niet veel andere mogelijkheden zijn. Lees ze eens vanaf de eerste berichten in dit topic door.

Ik wens je verder veel succes! 

Weet u toevallig of KPN ook bij telefonisch gesprek gaat vragen naar een video gesprek of iets degelijks, ivm veiligheid? Of kan ik dat bij een KPN winkel nog regelen? 
Bejaarden kunnen bij de bank bijvoorbeeld niets meer telefonisch (vaste telefoon) of schriftelijk doen. Ik weet niet wat voor veranderingen daaraan KPN heeft gebracht in de afgelopen 15 maanden. 

Theoretisch zou persoonlijk naar een KPN moeten lukken. Maar die specifieke vraag wordt niet beantwoord tot zover.
Moet ik door de regels heen lezen dat KPN forceert naar een sms verificatie ongeacht of ik persoonlijk langs ga bij een KPN winkel? 
Om direct te zijn. Ik wordt liever hier teleur gesteld, dan dat ik een hele trip daar naartoe moet plannen en maken om teleur gesteld te worden. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Telefonisch identificeer je door op verzoek je geboortedatum of je (gedeeltelijke) bankrekeningnummer door te geven. Een videogesprek lijkt mij overkill, plus dat KPN geen foto's van de abonnementhouders heeft. 😉

Verder denk ik dat veel ouderen tegenwoordig ook wel met de tijd meegaan. De senioren in mijn familie doen al hun bankzaken tegenwoordig digitaal, of krijgen hulp van hun familie. Gelukkig is er vanuit buurthuizen en bibliotheken vaak wel ondersteuning voor deze doelgroep. En anders kan iemand bij de gemeente diegene wel wegwijs maken naar een dergelijke instantie. 

Verder kan je, zoals al eerder gezegd is, de tweetraps verificatie bewaren in jouw browser, voor een poosje. Eenmalig een code opvragen lijkt mij toch geen probleem? 

Forum|alt.badge.img+1

@RalfSchooneveld Zou je dit soort verhalen in een eigen topic willen plaatsen, we weten het namelijk nu wel en dit topic is hier niet voor bedoelt.

Ik maak t liefst helemaal geen topic, of posts hier als KPN naar behoren hun zaken op orde kunnen hebben, en niet hun technologische politieke gedoe door mn keel heen duwen. 

Het staat u altijd vrij om mijn schrijven te negeren. U bent wellicht sneller van mij af als u bij KPN klaagt dan bij mij.  

Kan ik naar de KpN winkel hiervoor nog steeds, ja of nee? Mag geen wijzigingen meer aanbrengen op de website. 
Nieuwe wettelijke regelgeving zou het makkelijk moeten maken, maar met tweestaps verificatie is het dus moeilijker. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Wat is nou je verdere probleem met twee-traps-verificatie? Er zijn je een aantal oplossingen aangereikt. Waarom doe je daar niks mee? 

Forum|alt.badge.img+1

Verder kan je, zoals al eerder gezegd is, de tweetraps verificatie bewaren in jouw browser, voor een poosje. Eenmalig een code opvragen lijkt mij toch geen probleem? 

Geen mobiel geen access. Hier een screenshot. Ik kan niet duidelijker zijn dan dat. Geen overzicht, maandelijks pdfs, etc. 

Ik heb geen mobiel meer sinds 2019, dus at nummer heb ik ook niet meer. Voor de duidelijkheid. 

Ok dus telefinish, vaste lijn zou nog een optie moeten zijn. Ok, een tijdelijke oplossing. Dank u voor de info.
Die bejaarden hier willen geen mobiel, ik geef ze absoluut gelijk. Ik ben 35 en heb er ook geen mobiel meer, leven is veel beter zo. Ik wil er wel een, maar maar niet met de zware frequenties. Oudere komen ook naar mij toe, maar nu de issue dat ik geen mobiel kan hebben vanwege medishe klachten door non-ionizerende straling. 
Ik ben niet de telecom provider of Monet. Niet voor mij om dat probleem van veiligheid/verificatie/cybersecurity op te lossen. Zat HBO/WO gesturdeerde bij KpN die oplossings gericht kunnen werken en oplossingen kunnen bedenken (en er naar betaald krijgen). 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Tja, dat je geen mobiel hebt is jouw keuze. Maar vergeet niet dat steeds meer websites identificatie vereisen met een mobiel telefoonnummer. Marktplaats, Ebay, Eneco, veel werkgevers bij het inloggen op het werkportaal, en die lijst zal nog verder groeien. Dit is gewoon het bewijs dat de tijd niet stil staat. 

Tegenwoordig ontkom je er niet aan. En je hoeft heus niet je telefoon constant in handbereik te hebben. Ik had al eerder gezegd dat je in geval van dergelijke medische klachten de telefoon ook in een andere kamer kan neerleggen. Desnoods met enige afscherming (let er dan wel op dat er nog bereik is voor het ontvangen van berichten). In een eerder topic die jij gestart hebt op dit forum gaf iemand met een grafiekje al aan hoe de straling zich verhoudt op welke afstand. 

Ik denk dat je het jezelf een beetje moeilijk maakt door je telefoon weg te doen. Misschien is het toch handig om een over na te denken. En natuurlijk hoop ik voor jou en voor anderen dat er ook een Google Authenticator (TOTP) mogelijkheid komt, of iets soortgelijks wat off-line werkt. Een gesproken code zou ook kunnen. 

Forum|alt.badge.img+1

Tja, dat je geen mobiel hebt is jouw keuze. Maar vergeet niet dat steeds meer websites identificatie vereisen met een mobiel telefoonnummer. Marktplaats, Ebay, Eneco, veel werkgevers bij het inloggen op het werkportaal, en die lijst zal nog verder groeien. Dit is gewoon het bewijs dat de tijd niet stil staat. 

Tegenwoordig ontkom je er niet aan. En je hoeft heus niet je telefoon constant in handbereik te hebben. Ik had al eerder gezegd dat je in geval van dergelijke medische klachten de telefoon ook in een andere kamer kan neerleggen. Desnoods met enige afscherming (let er dan wel op dat er nog bereik is voor het ontvangen van berichten). In een eerder topic die jij gestart hebt op dit forum gaf iemand met een grafiekje al aan hoe de straling zich verhoudt op welke afstand. 

Ik denk dat je het jezelf een beetje moeilijk maakt door je telefoon weg te doen. Misschien is het toch handig om een over na te denken. En natuurlijk hoop ik voor jou en voor anderen dat er ook een Google Authenticator (TOTP) mogelijkheid komt, of iets soortgelijks wat off-line werkt. Een gesproken code zou ook kunnen. 

So far so good. 

Ja, grote corporaties willen at wij uiteindelijk een mobiel nodig hebben voor alles, inclusief om onze achterwerk af te vegen. Als ik niet eraan ontkom, ontkomen ze ook niet aan mijn klachten brieven en mijn gezeik. Nee is nee. Ik ga niet verder lang uitleggen. Ik hoef nonsense niet te accepteren. 

Ik maak mijn leven niet moeilijk. Grote corporaties doen dat. KPN en andere kiezen ervoor om 2G en 3G uit te faseren. Laat ik het omdraaien. KPN kan ook minder saai zijn en meer diensten/oplossingen bieden. Helaas kiezen ze voor de kant van Digital ID de NLWallet. Voor meer info verwijs ik u door naar mijn vorige schrijven en artikelen (die onze vriendin Sanne heeft verwijderd) of Arno Wellens van Current Ratio, financieel journalist. 

Komt erop neer, ik ga overal in mee als een idioot, en het kost mij steeds meer en meer geld. Metalen faraday cage om mn bed 1500 euro aan metaal. Metalen behuizing voor rf units die niet uit kunnen, Loden vest voor als ik het centrum in moet (ik heb dat ik daar soms bijna flauw val). Helft van de buurt hier in Utrecht zit aan de Metaclopramde voor misselijkheid van die torens. En ga zo maar door. Op een. punt kom je gewoon op de realizatie van ‘’dit is retarded’’. 
Ik zie het zelf als doelbewust mensen ziek maken, maar daar ga ik verder niet op in. 

KPN kan ook me een edentifier werken, of de voorgaande voorbeelden. Welke ik niet nog eens ga herhalen.

Ik vind het persoonlijk heel schokkend dat u het blijft verdedigen. Maar uiteraard waardeer ik het meedenken. Ik ben bewust dat ik de kanarie in de koolmijn ben (laat ik het daarop houden voor nu). Maar u zegt eigenlijk ook dat u het ok vind dat mensen uit de samenleving gedrukt worden als het ware. Creepy creepyyy.