Skip to main content
Antwoord

Ik kan het Wifinetwerk niet beheren in de MijnKPN app

• August 23, 2025
  • 24 reacties
  • 408 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kan het Wifinetwerk niet beheren in de MijnKPN app vanaf mijn iPhone.

Ik krijg steeds de melding:  “Je wifi is uitgeschakeld” terwijl dat niet zo is. Ik heb prima wifi en ben verbonden met het juiste Router/Modem. 

Ik kan wel prima aanloggen via een Browser op een MacBook en ook dezelfde iPhone door het IP Address van de Router/Modem. Ik kan de benodigde settings dus wel maken, maar toch vreemd dat die app het niet doet.

Beste antwoord door WeWee

Avond allen,

Zie net dat de MijnKPN app gisteren een update heeft gekregen naar versie 6.36.0. En ja hoor!, het is weer mogelijk om de wifi te managen via de app waarvoor mijn hartelijke dank aan KPN Support voor het oplossen van dit probleem. Tnx!

Gr. WeWee 

24 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BvdB0001, welkom op de community. Dat is een rare melding inderdaad, als je wel verbonden bent met het Wifi netwerk. Speelt dat op dit moment nog steeds? Gisteren is er een update van de MijnKPN app beschikbaar geworden, waar wat verbeteringen inzitten. Heb je die al geïnstalleerd?

Ik had zelf dat de app geen verbinding kon maken doordat het wachtwoord niet zou kloppen, dat is sinds deze update ook opgelost. Mogelijk helpt die voor jou ook 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Ik heb die app geïnstalleerd maar het maakt geen verschil. Ik kan niet via de mijnkpn app mijn wifi beheren. 
Ik heb ook geprobeerd wat er gebeurde als ik cellular uitzet. Dan nog steeds keurig wifi. Ook mijn iPhone herstarten ook de app herinstalleren werkt niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Dan heb je zo'n beetje alles op de telefoon geprobeerd inderdaad. Dan is de andere kant er ook nog, die kan ook een aandeel hebben. Welke versie van de firmware staat daar precies op? De functie in de MijnKPN app werkt samen met de nieuwe versie van de firmware. Het zou kunnen dat je die versie nog niet hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2025

Als ik dus - geconnecteerd met  datzelfde wifi netwerk - met mijn iPhone aanlog op de KPN Modem/Router op IP Address 192.168.1.1, dan kom ik op het Dashboard. Hier vind ik onder ‘This device’ de volgende gegevens. Is dat wat je wilt vergelijken?

• KPN Box 12
  • Name: mijnmodem
  • Operational: <Enkele weken, Ik zit nog niet zo lang bij KPN>
  • Serial Number: <Deze hoeft hier niet gedeeld te worden>
  • Firmware: V12.C.25.06.06
  • Mode: Master

Kun je vanaf een afstand niet op de Modem/Router meekijken?

• August 28, 2025

Je hebt het ip adres veranderd. Dat is normaal 192.168.2.254. Dat heb jij veranderd naar 192.168.1.1. Dat is misschien het probleem. Daar kan de app misschien niet mee omgaan.

• August 28, 2025

Kun je vanaf een afstand niet op de Modem/Router meekijken?

Als jij je forumprofiel niet ingevuld hebt, dan heeft Jasper geen flauw idee wie jij bent.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2025

Dat had ik me niet gerealiseerd. Ik heb het klantnummer en mijn postcode en huisnummer aan mijn community-profiel toegevoegd. 

Het IP adres mag volgens de instellingen gewijzigd worden en wordt ook verder nergens afgeraden. Ik heb verschillende apparaten die op deze manier (icm zelfde SSID) gelijk met de KPN Modem/Router kunnen communiceren. Vanuit mijn vorige provider had ik namelijk de 192.168.1.1 in gebruik.

Leen59
Wijsgeer
  • August 28, 2025

De gebruikelijke manier om op je modem in te loggen is via “mijnmodem.kpn” wat verwijst naar 192.168.2.254 , dus daar kan het misgaan. Blijkbaar heb je taalinstelling op Engels staan, anders zou je overzicht krijgen ipv Dashboard. Ik ben ook benieuwd hoe je het ip adres hebt kunnen wijzigen, want ik zie daar geen optie voor.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Ik ben in een browser naar mijnmodem.kpn gegaan en het brengt me bij het inlogscherm van mijnkpn en na inloggen in het dashboard.

Het op address kun je instellen bij de dhcp settings.

• August 29, 2025

Het IP adres mag volgens de instellingen gewijzigd worden en wordt ook verder nergens afgeraden. 

Klopt. Klopt helemaal. Maar dat wil nog niet zeggen dat de app daar mee om kan gaan. Misschien kan een KPN medewerker daar iets over zeggen?

@Jasper van KPN ?

Jasper van KPN
Moderator

Gegevens invullen was niet nodig hoor, het versienummer wat je noemt was wat ik wilde weten. Dat omdat die functie in de app niet samenwerkt met de oude versie van de firmware. Maar die heb je al niet meer, dus dat is niet van toepassing. 

Als je wel in kunt loggen op mijnmodem.kpn lijkt het mij ook niet dat dat in de weg zit. Je kunt het aanpassen en kijken of het daarna wel lukt. Een ander iets wat je kunt proberen is het modem resetten. Daarbij worden alle instellingen, dus ook dat, teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 3, 2025

Beste Jasper en BvdB0001.

Hier precies hetzelfde probleem, hardware en situatie, na de vorige app update lukt het niet meer om de wifi via de Mijn KPN de Wifimanager te openen, geeft ook error “Je wifi is uitgeschakeld” terwijl dat niet zo is.

Voor dit probleem heb ik vorige maand contact gehad met de KPN ontwikkelaar die mij aangaf te wachten op de volgende app update waarin het probleem opgelost moet zijn. Maar helaas is het probleem nog niet opgelost. 

Omdat ik nog wel eens VPN verbindingen moet maken met bedrijfsnetwerken die ook KPN hebben, heb ik daarom het IP 192.168.2.254 aangepast in IP 10.100.100.254 om te voorkomen dat ik geen conflicten krijg en geen VPN kan maken.

De wifimanager heeft tot de vorige app update prima gewerkt. Het lijkt mij erg sterk als IT’er dat het ineens niet meer werkt als je niet de standaard IP adresseringen in de router ingesteld hebt staan. 

Nu maakt het mij niet heel veel uit hoor of de wifi niet meer via de app werkt omdat je het ook nog in de V10 zelf kan wijzigen. Maar het zou gewoon moeten werken toch?

Bij deze de reactie aan de ontwikkelaar, nee het werkt nog niet ;)

Gr. WeWee

Beste., 

KPN B.V. heeft gereageerd op je recensie over

MijnKPN
KPN B.V.

'Dank voor het melden! We komen binnenkort met een nieuwe update. Ik hoor graag hoe het dan werkt. '

Wil je je recensie bijwerken?

Je kunt ook contact opnemen met de ontwikkelaar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2025

Fijn om te lezen dat ik niet als enige dit probleem ervaar.

Ook ik heb redenen om een andere dan de initiële 192.168.2.254 te gebruiken. Ik hou nog even goede hoop dat KPN met een oplossing komt. En tot die tijd gebruik ik idd de web-interface. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 4, 2025

Tot gisteren dacht ik ook de enige te zijn die dit probleem had. Kon er ook geen andere melding in de community over vinden toen ik ineens jouw post zag staan 😊

Dit ligt in mijn optiek 100% aan de Mijn KPN wifimanager waarin KPN een maand geleden  ‘wifi-verbeteringen’ in had doorgevoerd. Daarna gelukte het niet meer. De overige functies werken prima en ben nog steeds erg tevreden over de KPN m.b.t. Glasvezelaansluiting, snelheid, tv, mobiel en andere diensten. Nooit meer Ziggo en andere consorten 😉 Deze minor issue lossen ze vast ook wel weer op. 

Mijn KPN (iOS) 6.34.0

1 maand geleden

We blijven werken aan een betere en stabielere MijnKPN-app. Deze update bevat naast de wifi-verbeteringen ook diverse kleine aanpassingen voor een prettigere en gebruiksvriendelijkere ervaring. Update nu de MijnKPN-app!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 6, 2025

Hmmm, als jullie beiden hetzelfde hebben en een ander IP adres hebben ingesteld dan geef ik dit signaal in elk geval door aan de ontwikkelaars. 

Gebruik tot die tijd inderdaad de webinterface, dan hoop ik dat hier snel duidelijkheid over is. 🙂

De overige functies werken prima en ben nog steeds erg tevreden over de KPN m.b.t. Glasvezelaansluiting, snelheid, tv, mobiel en andere diensten. Nooit meer Ziggo en andere consorten 😉 Deze minor issue lossen ze vast ook wel weer op. 

Leuk om te lezen en dank voor je vertrouwen ​@WeWee! 💚 We doen ons best. 😄

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 1, 2025

@BvdB0001, ​@WeWee, ik heb een update voor jullie. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de ‘Mijn Wifinetwerk’ omgeving in de app op dit moment niet overweg kan met een eigen ingesteld LAN IP. Dat is iets dat we eerder niet konden aanpassen, maar nu wel. We verwachten dit in de loop van volgende week te hebben aangepast. Vanaf dat moment zal de app ook voor jullie werken.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Beste Erik, 

Erg fijn dat de KPN dit probleem toch kan oplossen, worden we blij van.
Zodra de update beschikbaar is gekomen test ik dat uit en laat het hier weten!

Keep up the good work! :)

Gr. WeWee

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Goed nieuws. Bedankt voor de update!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 23, 2025

Goedemorgen Erik,

Wilde je laten weten dat de MijnKPN app heeft 23 uur geleden update 6.35.3 heeft gekregen die ik getest heb. Maar helaas is het probleem hierin nog niet opgelost.

Gr. WeWee

Forum|alt.badge.img+7
  • October 23, 2025

Beste ​@WeWee, update 6.35.3 bevat nog niet de oplossing voor jouw probleem mbt een zelf ingesteld LAN IP.

Wel is een ander probleem waarbij het WiFi beheer niet werkte voor Android toestellen verholpen.

Zie:

en:

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

Tnx voor de update ​@Edu2020! Wachten we het gewoon nog even geduldig af ;)

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Avond allen,

Zie net dat de MijnKPN app gisteren een update heeft gekregen naar versie 6.36.0. En ja hoor!, het is weer mogelijk om de wifi te managen via de app waarvoor mijn hartelijke dank aan KPN Support voor het oplossen van dit probleem. Tnx!

Gr. WeWee 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Ik heb zojuist een test gedaan en kan bevestigen dat ik nu ook weer via de app kan connecten. Fijn!

Ik kreeg in eerste instantie nog een foutmelding op het password, maar enige minuten later, na ook via de laptop nog eens aangelogd te hebben, ging het wel goed. 

Bedankt voor het oplossen, en fijn dat het mogelijk is, en blijft, om een eigen IP range te gebruiken. Dat maakte voor mij namelijk de overstap van een andere provider naar KPN zeer eenvoudig omdat ik het netwerk voor alle connecterende apparaten gelijk kon houden en niets opnieuw geconfigureerd hoefde te worden.

Jasper van KPN
Moderator

Fijn om te lezen dat die update het bij jullie heeft verholpen! Zo kunnen jullie alles beheren via de app 🙂